Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Paul Edgecomb se vrací ve vzpomínkách do roku 1935, kdy byl zaměstnán v louisianské věznici jako hlavní dozorce. Tenkrát se tam setkal s výjimečným, byť duchem prostým mužem, který byl obdařen nejen velkým srdcem, ale také nadpozemskými schopnostmi. Byl to John Coffey, neprávem odsouzený na smrt za vraždu dvou malých holčiček. V té době trpěl Paul těžkým zánětem močového měchýře a také neměl šanci zbavit se sadistického, všemi nenáviděného dozorce Percyho. Jednoho dne chce s Paulem mluvit Coffey. Když se k němu přiblíží, chytí ho rukou v rozkroku, pak šokovaného Paula pustí a on uvidí, jak černoch vypustil z úst černý oblak, a současně si uvědomí, že jeho bolestivý zánět zmizel. Coffey má zvláštní schopnost, díky které vyléčí ženu správce věznice, ke které ho tajně v noci převezou, dokonce oživí cvičenou myš jednoho vězně, kterou zabil zlomyslný Percy. John Coffey, kterého čeká smrt, přijímá svůj úděl odevzdaně a bez hořkosti. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (1 918)

Hal_Moore 

všechny recenze uživatele

Scénář pro Kingovu Zelenou míli byl výborně napsán, nebo přepsán dle knihy, jak chcete. Prostě a jednoduše i další film Franka Darabonta zůstal věrný Kingově románu. Herci byli vynikající a celkový snímek je velmi dojemný. Doporučuji všem, co mají Stephena Kinga v oblibě a obzvláště jej doporučuji všem, kterým se líbilo Vykoupení z věznice Shawshank. ()

zelvopyr 

všechny recenze uživatele

No přemýšlej, chlape, jak z toho vydojit ještě další slzy? - No a co kdyby to byl černoch jako slon? - Myslíš? Ale jo, to bude i politicky korektní, žejo? - No a pak bychom tam mohli dát nějaké zvířátko, co třeba myš, to na lidi dost zabírá, hele tenhle marketingovej průzkum. - No dejme tomu, ale jestli to nevyjde na zkušebních promítáních, tak tam narvem nějakého ptáčka, vem si Shawshank Redemption... - Jo, to je fér. No hele, a ještě by tam mohl být někdo sadisticky umučen, chápeš, musí to téct proudama! - Jo a mohlo by to být vtipný, co tam vrznout manželský sex? - Jo to je fakt dobrý, ale musíme říct Hanksovi, ať se pořádně šklebí. - No ten se šklebí i tak, to je tutovka. Jo a Rockwell vypadá slizce, toho využijem, ne? - Hm, no jen aby z toho nevylezla splácanina... Uděláme to mysteriozní! - Jo a co nacpat tam věčný život... nebo aspoň hodně dlouhý? - No nevím, ale když myslíš... ()

Reklama

sportovec 

všechny recenze uživatele

Tom Hanks zdomácněl v povědomí asi nejen české veřejnosti jako dokonalý ztělesnitel neschematických mužských postav, které se jen nanejvýš nesnadno smiřují s okolní skutečností. Důvody k tomu jsou rozmanité. Jejich společným jmenovatelem bývá mravní étos, snaha žít v souladu se svým svědomím i nejbližším okolím, nevzdorovat větrným mlýnům, ale také neuhýbat před ovlivnitelným a přemožitelným zlem. Prostředí amerických třicátých let ve filmu časově dešifruje vlastně film s mladým Astairem, jinak jakoby bylo statické, nezařaditelné. Záběrem, který až okatě postrádá křečovitou akčnost, i způsobem rozvíjení příběhu MÍLE připomíná ruskou kinematografii (VÁLKA A MÍR). Méně už vlastním obsahem, který ve vypjatých scénách nabývá až duchařského ovzduší INDIANA JONESE nebo ještě problematičtějších MUMIÍ. To však v důkladné kresbě bloku smrti, "poslední míle", hraje nakonec podřadnou úlohu, protože vlastní důraz je položen na vztahovou vazbu mezi Paulem Edgecombem a Johnem Coffeyem, robustním obrem, navíc černé pleti, což v é době byl i na Severu stále tak trochu problém, byť již s notně obroušeným ostřím. Etičnost a slušnost v prostředí, spojovaném s výkonem trestu smrti, mohou dnes působit odtažitě a děsivě. V režijním výkladu - a řekl bych, že i ve vlastním námětu - jde od počátku o příběh o základních hodnotách lidství, humanismu i jejich až černobíle podaného opaku; o příběh vzájemných přechodů mezi bílou a černou, mezi slušností, hrubostí a zločinností, ale také slušností, dobrotou srdce, obětavostí; vlastně příběh o tom, zda je možné hledat i nalézat jasně vymezitelné meze jejich vzájemného působení. Lze-li v této situaci mluvit o závěru, pak nemůžeme minout konstataci, mluvící o tom, že čestnost založená na konvenci, byť musí být respektována, ulpívá na povrchu právě proto, že s farizejskou konvencí splývá do jednoho obtížně rozhraničitelného celku. Víc než myšlenka nás přitom u MÍLE poutá velkolepý veletok děje a myšlenky, na níž je založen. ZELENÁ MÍLE prokazuje hloubku, vroucnost i transcedenční potenciál myšlenkového světa americké střední vrstvy. Není to málo; v každém případě je to podstatně víc, než bychom od filmu s tímto záběrem čekali nebo čekat mohli. ()

Mertax 

všechny recenze uživatele

Těžko napsat k Zelené míli něco, co tady ještě nepadlo, ale to ani není mým cílem. Spíš bych se chtěla zamyslet nad tím, že před asi 15 lety, kdy jsem film viděla poprvé, mě hodně dojal, považovala jsem ho tehdy za jeden z nejsilnějších zážitků, a to jsem ho viděla v dabingu na malé televizi. Když jsem si ho po letech pustila znovu, už jsem viděla určitou křeč, kýč a kalkul. Duncan se svým věčně zkřiveným obličejem, sentimentální linka s myší a kostrbatě podané pokání, které je za něco, co si odsouzený přál a čemu se postava Hankse ani nesnažila zabránit. První třetina je až příliš rozvolněná, ale i přes vše zmíněné jde o zdařilé drama, které oživují zejména prvky fantastiky. Otázkou zůstává, co na něj řeknu za dalších 10 let… ()

Gimli 

všechny recenze uživatele

Opravdu precizní, vybroušené dílo, na kterém nenacházím chybu. Zajímavé je, jak věrně se Darabont drží Kingovy knihy, a vyvrací tak fámy o tom, že věrnost předloze bývá na škodu. Ve zdejších komentářích bylo napsáno mnoho, takže já mám jenom jednu poznámku. Všichni, kterým se zdá tento film silný a působivý, vězte, že kniha je o třídu působivější. To není výtka filmu, ale doporučení knihy... ()

Galerie (88)

Zajímavosti (99)

  • Michael Clarke Duncan chodil během celého natáčení po různých stupíncích a krabicích, aby dosáhl výšky potřebné pro postavu Johna Coffeyho. (IvcaSammet)
  • Michael Jeter, který si zahrál Eduarda Delacroixe, si zaplatil učitele, aby zvládl imitovat svůj cajunský přízvuk. (IvcaSammet)
  • William Wharton (Sam Rockwell), vyšinutý vrah, který způsobil mimo jiné smrt dvojčat Katie a Cory, za jejichž vraždu byl odsouzen John Coffey (Michael Clarke Duncan), pocházel z převážně bělošského okresu Purdom. Ve filmu je zmíněno, že před trojnásobnou vraždou, za kterou dostal celu smrti, spáchal všechno možné. Mezi jeho zločiny patřilo například uškrcení psa řetězem (stejný způsob, jakým se později pokusil zabít bachaře Deana – Barry Pepper), vandalismus, loupeže, drobné krádeže, podpálení seníku, již v deseti letech ukradl dynamit a odpálil ho u potoka a přibližně v 17 letech sexuálně obtěžoval devítiletou holku, přičemž před trestem ho zachránila jeho vlastní matka. (Nick321)

Související novinky

Nová kingovka nabírá Hiddlestona s Hamillem

Nová kingovka nabírá Hiddlestona s Hamillem

09.05.2023

Fanoušci Stephena Kinga by měli zbystřit, následující filmová novinka by jim totiž mohla udělat velkou radost. Do adaptace povídky The Life of Chuck byli totiž čerstvě obsazeni herci Tom Hiddleston … (více)

Sněhurka a Darabont

Sněhurka a Darabont

27.06.2014

Na návrat Franka Darabonta k celovečerním filmům čekáme dlouhých 7 let. Režisér Vykoupení z věznice Shawshank, Zelené míle nebo Mlhy se v posledních letech usídlil v televizi, kde vzkřísil zombie… (více)

Michael Clarke Duncan zemřel ve věku 54 let

Michael Clarke Duncan zemřel ve věku 54 let

04.09.2012

Jeho nejvýraznější rolí byl bezesporu dobrácký obr Coffey ze Zelené míle, za jehož ztvárnění získal nominaci na Oscara. Jeho mohutná přítomnost (výška 196 cm) však byla nepřehlédnutelná v jakémkoli… (více)

Darabont a King opět spolu

Darabont a King opět spolu

08.02.2007

Frank Darabont ještě nedokončil svůj nejnovější projekt a už se rozpovídal o svých budoucích plánech. V nynějších dnech pokračují přípravy na jeho další film The Mist, který vychází z novely mistra… (více)

Reklama

Reklama