Reklama

Reklama

Skyfall

Trailer 1

Britská tajná služba MI6 se ocitá v nelehké situaci, ze základny v Turecku byl ukraden harddisk se seznamem agentů. Agent 007 James Bond a jeho kolegyně Eve se pokusili lupiče zadržet, Bond byl však během akce postřelen a zmizel neznámo kam. Šéfce MI6, M, nezbývá nic jiného než prohlásit Bonda za mrtvého. Nový předseda bezpečnostně-zpravodajského výboru Mallory je situací silně znepokojen; nejedná se totiž o první případ krádeže seznamu tajných agentů. Podle něj je načase, aby M odešla do důchodu a byla nahrazena někým schopnějším. M se ale do penze rozhodně nechystá. Cestou z ministerstva M zjistí, že se někdo naboural do systémů v hlavní centrále MI6 a snaží se dešifrovat ukradený seznam. M spěchá zpět do centrály, vtom celá základna MI6 exploduje. Útočník neměl v plánu zabít M, chtěl však, aby viděla zkázu svého úřadu. M je odhodlána viníka najít a potrestat... Když se M vrátí z pohřbu svých kolegů, čeká na ni doma nezvaný host, a to Bond. Využil toho, že je považován za mrtvého, a užíval si svobodného života, nyní však usoudil, že ho tajná služba potřebuje, a rozhodl se přihlásit zpět do služby. Bond se na M zlobí, protože byla ochotná ho kvůli seznamu agentů obětovat. Bond je převezen asistentem M Tannerem do starých tunelů metra, kam byla přemístěna tajná základna MI6. Pokud Bond uspěje v testech, je M ochotná přijmout ho zpět... Tanner Bondovi prozradí, že útočníkem je někdo, s kým se M dostala v minulosti do konfliktu. M však tvrdí, že netuší, kdo seznam ukradl. Ve fyzických i psychologických testech Bond prošel, podle Malloryho však rozhodně není způsobilý vrátit se do terénu. Střela vyjmutá z Bondova těla zavede tajnou službu na stopu agenta Patrice, který má podle zdrojů ze CIA právě namířeno do Šanghaje. Bond obdrží od nového výstrojního důstojníka Q letenky do Šanghaje, pas, rádiovysílač a zbraň, která funguje pouze při identifikaci otisku Bondovy dlaně. Bond si počká na Patrice na letišti a pronásleduje ho uprostřed noci do kancelářské budovy. Tam na Patrice zaútočí, chce získat informace o seznamu, Patrice však umírá, aniž by cokoliv prozradil... Bondův souboj s Patricem sledovala skrz prosklenou stěnu protější budovy záhadná žena. V Patriceových věcech najde Bond žeton do kasina v Macau. Do Macaa přijíždí Eve, aby předala Bondovi zprávu: nový vlastník seznamu udeřil a odhalil identitu pěti tajných agentů. M nařídila agenty okamžitě stáhnout, tři z nich však byli zabiti... (TV Prima)

(více)

Videa (39)

Trailer 1

Recenze (2 693)

robbiee 

všechny recenze uživatele

[imdb: 8.1/10] | me: Bond ako Bond a zároveň ako seriózna filmová dráma. Viac dejový, viac charakterový,... viac filmový. Ponúka pestrú všehochuť od exkluzívnych záberov Šanghaja cez krivky Bond-girls až po chytľavo vystavaný dej s výborným Bardemom, ktorý dodáva celému filmu ďalší rozmer. Je to film, ktorý prináša viac po dejovej než po (bondovsky) akčnej stránke. Je to Bond akého ho nepoznáme. Je to krok vpred... Youth is not a guarantee of innovation. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Tady někdo hodně koukal na TEMNÉHO RYTÍŘE. Tak hodně, až se tím u mě shodil, protože Nolan je bohužel jen jeden. Nicméně bondovka je to luxusní, od podtitulkové sekvence přes scénář (trojúhelník Bond-M-Silva, důvtipné pohrávání si s trademarky série), herecké výkony (dialog se Sévérine, Bardem ve všech svých scénách), vizuál (fantastické lokace, hlavně neonová a lampionová Šanghaj), až po akci (bagr, souboj siluet v jednom záběru). A s jedním z nejlepších záporáků dekády, kvůli kterému člověk přestává číst titulky, protože z něj nemůže spustit oči. ()

Reklama

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Nikdy jsem nezažil za 144 minut víc orgáčů ( myslím těch filmovejch,uklidněte se zase, milé děti ) jak tady. Totální král nařezů. Možná tenhle Bond nepůsobí až tak bondovsky jak za straých dobrých časů, ale kurva berme v potaz, že je jiná doba všechno se vyvijí a proč by mělo každé pokračování jen kopírovat mustr, který sic milujeme, ale už ho dávno máme. Já jsem ze Skyfallu nadšen, co nadšen ja radostí začal mluvit mandarinsky. Skyfall nikde nedrhne, především poprvé u Bondovky jsem cítil strach o hlavní hrdiny, příběh paráda, způsob vyprávění, kdy se třeba nějaký to tajný hovado ptá naší milovaný nulanulasedmičky na Skyfall, já netušil a pak, až po x minutách jeden záběr, nic víc, žadný vysvětlování, žádný, halooo, diváku debile, my ti to všechno vysvětlíme. Vůbec. Aknčí scény, no ty kráso, tohle asi hned tak něco nepřekoná, za všechny třeba ten fight proti světlům z neonů, kdy jsou vidět jen tmavé postavy, odpal metra, no prostě žrádlo všech žrádel říkám tohle nepřibije ani svíčková z mladýho bejčka. Hrozně se mě líbila ta holící scéna, tolik erotična a smyslnosti už jsem dlouho z plátna necítil. Ona ostatně i ta sprchovská byla dobrá, taková něžná. Propracovanost postav vynikající a zase, udělej si diváku na jednání všech postav svůj názor aneb nic není černobílé. No a herecký výkony ? Dan Craig, Judi Dench a Javier Bardem zahráli oscarově o tom není pochyb. Sam Mandes na hrad ! protože stvořil biják, proti kterýmu všechny ostatní letošní kino hity, působí jak špatně vykvetlý kedlubny. Dopočuju Imax, jednou dvakrát, třikrát.....sedmkrát a ideálně s přítelkou nebo kámošem na vedlejším sedadle, protože dvě nuly vedle sebe (myšleno z bondího pohledu) v sedmý řadě, to je přece zatraceně sexy. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Tomuto komentáři bylo uděleno povolení SPOILERovat. „Čekal jste snad výbušné pero?“ Jestliže se Bond v Quantum of Solace naučil používat paměť, teď již své vzpomínky využívá k mnohem hlubšímu ponoru do vlastního nitra (čeho tvůrci následně využívají k hlubšímu vnoření do MI6). Jeho iniciační cesta zpátky k sobě samému příznačně začíná pádem do hlubin (titulková sekvence ze zásvětí) a následným ústupem do temnot (v akčních scénách se zde vůbec podezřele často padá). Větší část filmu se v návaznosti na to odehrává v podzemí a/nebo v noci. Jako v některém ze starých dobrých filmů-noir, z nichž Mendes párkrát zacituje (Dáma ze Šanghaje, Třetí muž). Vzpomínkou na dřívější časy je celá úvodní akce, působící vedle následujících minut jako poslední rozloučení s přímočaře akčním, provinilou zábavu garantujícím přístupem. Jistě ne náhodou, neboť díky atypické délce, výtečné gradaci a množství vystřídaných dopravních prostředků by prolog bez obtíží obstál i jako finální atrakce filmu. Kruhová dramaturgie, se začátkem fungujícím zároveň jako konec a koncem fungujícím jako začátek, dochází naplnění v posledním aktu, který oproti nesmírně dynamickému startu překvapuje svou statičností. ___ Defenzivní charakter závěrečné akce nachází opodstatnění v dalším úkolu, před nějž je Bond postaven – musí doslova ubránit své staromódní postupy. Před geeky, byrokraty i bělovlasým ďáblem. Ten podle útočí na jednu ze záruk agentovy nesmrtelnosti, která je tematizovaná napříč celým filmem, na jeho mužství. Úžasně subverzivní (vůči heterosexuálnímu nastavení majority) scéna mučení trvá oproti dřívějšku nezvykle dlouho a homosexuálními narážky jsou v ní podány dost srozumitelně, aby u diváků v kinech vyvolávala obranný smích. Silva dle zvyklostí ambiciózních blockbusterů představuje pochybně motivované, velmi těžko zachytitelné zlo medúzovitého charakteru (medúzovité útvary můžeme vidět nejenom v titulkové sekvenci, ale také během šanghajské akční stínohry) a současně tvoří komplementární protipól kladného hrdiny (zatímco on je v bílém, Bond na sobě má černý oblek). Se sirotkem Bondem sdílí pomyslnou matku, a zatímco jemu náleží role syna zavrženého, James je synem navrátivším se. Zatímco jméno (M) zůstává stejné, matku na konci nahrazuje otec a od něj odvozena otčina, což vysvětluje větší důraz na „anglickost“ snímku (řada rakví přikrytých anglickými vlajkami, Turnerův obraz, citování Tennysona, hrdé záběry Londýna) i to, v čem nachází Bond smysl svých dalších aktivit – ve službě vlasti. K motivu odyseovské pouti se tak přidává archetypální konflikt Kaina a Ábela. Ti opovážlivější by mohli film interpretovat jako rodinné melodrama – jde zřejmě o první film série, kde vidíme Bonda nejen s lahví piva, ale i se slzou v oku. Stejně jako v předchozích filmech jsou i tady ženy melodramaticky za oběti, ačkoli už ne zcela pasivní. ___ Skyfall není významově nesmírně bohatý jenom z hlediska psychoanalýzy (MI6 jako superego, Silva jako temné podvědomí a Bondovo ego mezi nimi), své by si v něm jistě dovedli najít i odborníci na kulturální studia (exotické krajiny tentokrát zastupuje symbol moderní Číny a bývalá kolonie). Hlavně je ale inteligentním psychologicko-špionážním thrillerem. S úchvatnými náladotvornými ustavujícími záběry, přehlednými akčními scénami (příjemná změna po Forsterových stříhacích orgiích), nečernobílými postavami, dobře šlapajícím soundtrackem (jen škoda neekonomického užívání Barryho hudebního motivu), rozkošně nevtíravými narážkami na předcházející filmy série i některá slavná díla kinematografie (Bondův příjezd do futuristického Hong Kongu připomíná dlouhou jízdu autem z Tarkovského Solaris, jízda do Skyfallu je snímán jako prolog Osvícení). Záběry mezi akcí a reakcí, kdy Bond jenom objevuje nové lokality, nejlépe vystihují snahu tvůrců přiblížit agenta reálnému světu. Vícekrát se opakuje otevírací záběr, kdy s Bondem a kamerou za jeho zády vcházíme na nepoznané území, doslova se před námi (a Bondem) otevírá nový svět. Lze předpokládat, že se 007 v následujících filmech, po vyřešení svých soukromých traumat, vyjádří k problémům dneška ještě otevřeněji. 90% Zajímavé komentáře: kiddo, berg.12, Radko, Toj, Macejko, ScarPoul, Fancipal, salalala, Honzua, F.W.Colqhoun () (méně) (více)

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Otázka, kterou pokládá bondovka Skyfall, je zcela zásadní. Je to vlastně ta úplně nejzásadnější otázka ze všech: potřebuje dnešní svět ještě jedince, jako je James Bond? Odpověď je krutá a nemilosrdná. Nepotřebuje. Jsou k ničemu. Ve světě virtuální reality a digitální revoluce, ve kterém staromódní špióny nahradili hackeři a vojenští operativci, co navádějí bezpilotní letadla ze základny a do bitevního pole nikdy nevstoupí, jsou lidé jako James Bond zbyteční a zoufale přežilí. Přechod z analogu do digitálu tak nezabil jen tištěná média nebo staré dobré na place dělané filmové triky, ale i Bonda. A nejen jeho. Stejně zastarale působí akční hrdinové z osmdesátých let. Vůbec to tedy není tak, že by tu dnes nebyl hlad po pořádném karate nebo přestřelkách, ale o tom, že svět se změnil a doba tyto hrdiny už nepotřebuje. Jistě, možná úplně nevymřou, ale budou působit anachronicky a notně zastarale. Na tom také stojí Bardemův postoj, který se vysmívá Bondové fyzičnosti a staví proti ní svůj programátorský um. To, že ve filmu (-spoiler-) nakonec zvítězí obyčejný nůž nad moderním počítačem, je skutečně spíše dramaturgicko-scenáristickou nutností zaonačit nějak příběh a dalším z pokusů o restart série než něco, co by jakkoliv odpovídalo dnešní realitě. V podstatě se tak dá říct, že existují jenom tři možnosti, kam se můžou bondovky a fousaté akční filmy obecně dále ubírat: za prvé se můžou nimrat v hrdinově minulosti a bolestných traumatech. Jinými slovy jediná možnost, jak dnes udržet Bonda na plátně, je točit filmy o tom, proč Bonda nelze udržet na plátně. Za druhé se nabízí velmi mazané řešení, kdy se Bondovi dá k ruce nějaký ajťák, zde Q, co se vyzná v počítačových technologiích, tudíž na Bonda připadne práce v terénu, zatímco mladičký operativec ho povede z kanclu. Ajťák Q tak bude pomáhat analogovému Bondovi proti kyberteroristům jako je Bardem, podobně jako se tomu dělo ve Smrtonosné pasti 4, odkud Skyfall tematicky čerpal, kde obdobně Justin Long pomáhal Bruce Willisovi proti hackerovi Timothy Olyphantovi. Pak se tu nabízí ještě třetí možnost, že by po Craigově odchodu v MGM naverbovali na roli Bonda někoho mladšího, kdo je světem digitálních technologií alespoň trochu tknutý. Jiná cesta ale asi není. Jedině Bonda úplně odepsat. ____ Možná není také úplně od věci porovnat si Skyfall s Bournem Legacy, protože oba ty filmy jsou zajímavé tím, jak výrazně se odchylují od předchozích dílů svých sérií. Zatímco Bond byl vždycky poněkud bezstarostný a Bourne zase nejistý, ve Skyfall a Legacy se to obrací, protože nejistý je Bond a bezstarostný Bourne. Z Bournea se v Legacy stává terminátor, který ví přesně, čeho a jak chce dosáhnout. Z Bonda zase nečekaně zranitelný a zasmušilý charakter. Oba filmy tak zkoumají, co se stane, když se z heuristiky (zkusmé řešení problémů a blesková analýza situace známá z Bournea 2 a 3) stanou algoritmy (přesné, strojově nastavené řešení problémů nastalé v Legacy) a z algoritmů (důvěrně známý bondovský svět) heuristika (nejistota Bonda v digitální éře). Jak Skyfall, tak Legacy tím ale pouze odhalují to, co zůstávalo dříve akorát skryté, protože Bourne byl vždycky několik tahů před divákem a málokdy se ve svém úsudku mýlil, tudíž udělat z něj terminátora, jak se to stalo v Legacy, znamená si jen upřímně přiznat, že ty jeho bleskový analýzy ze dvojky a trojky byly přece jen trochu falešný. Stejně tak otevřeně poukazovat ve Skyfall na bondovskou tradici a rozebírat celé to universum znamená si jen na rovinu říct, že bondovky před Craigem akorát řetězily opakující se scény a známé motivy a že to bylo hlavně o těch algoritmech. Legacy i Skyfall tudíž nepředstavují ani tak odklon ze sérií, ale jejich zesílení. () (méně) (více)

Galerie (202)

Zajímavosti (139)

  • V úvodní honičce, kdy Bond (Daniel Craig) najíždí motorkou do hrazení mostu, se motorka odráží zpět, avšak v dalším záběru letí přes hrazení spolu s Bondem. (Kriklan49)
  • V päťdesiatročnej histórii bondoviek je Skyfall iba druhým dielom, kde James Bond (Daniel Craig) utrpí strelné zranenie. Prvým bol Thunderball (1965). (vander19)
  • Rodinné sídlo Bonda (Daniel Craig), které se podle scénáře nachází ve Skotsku, bylo ve skutečnosti natočeno v oblasti Hankley Common v hrabství Surrey na jihovýchodě Anglie. Model velkého kamenného domu v plném měřítku byl vybudován z překližky a sádry. Oblast Hankley Common se objevila taktéž v bondovce Jeden svět nestačí (1999). (Aelita)

Související novinky

Pokračování Top Gunu slaví miliardu dolarů

Pokračování Top Gunu slaví miliardu dolarů

26.06.2022

Jedním slovem wow. Kdo tvrdí, že ještě před premiérou druhého Top Gunu, sequelu k osmdesátkovému náborového filmu amerického námořnictva s mladým Tomem Cruisem a Valem Kilmerem, čekal pokoření… (více)

Navštivte lokace slavných filmových scén!

Navštivte lokace slavných filmových scén!

09.04.2022

Přemýšlíte, kam letos na dovolenou? Máme pro vás tip na tři destinace, které vám učarují stejně jako tvůrcům ikonických děl světové kinematografie. 1. Maroko - Středověké medíny, barvami hýřící… (více)

Chris Evans ztvární legendárního herce

Chris Evans ztvární legendárního herce

06.01.2022

Od té doby, co Chris Evans (Avengers: Endgame) opustil Marvel a vydal se vstříc novým projektům, daří se herci točit poměrně zajímavý žánrový mix. Brzy jej uvidíme v animáku Lightyear o Buzzi… (více)

Bond s Venomem vládnou kinům

Bond s Venomem vládnou kinům

04.10.2021

Po delší době je zase radost sledovat týdenní box office žebříček. Do kin totiž vstoupila poslední bondovka s Danielem Craigem, dlouho odkládaný snímek Není čas zemřít, a producenti i kinaři si nyní… (více)

Reklama

Reklama