Režie:
David AyerScénář:
David AyerKamera:
Roman VasjanovHudba:
David SardyHrají:
Jake Gyllenhaal, Michael Peña, Natalie Martinez, Anna Kendrick, David Harbour, Frank Grillo, America Ferrera, Cle Sloan, Cody Horn, Shondrella Avery (více)Obsahy(2)
Pro dva policisty to měla být běžná šichta… dokud se nestali terčem drogového kartelu... V Los Angeles jsou pouliční policisté Brian a Mike nerozluční parťáci – novodobí kovbojové, kteří hlídkují na ulicích v době, kdy latinskoamerické gangy svádějí boj o moc s těmi afroamerickými. Brianovi a Mikeovi se několikrát „poštěstí“ a odhalí šokující obchody s drogami a lidmi. A díky tomu se dostanou do hledáčku mexického kartelu. Podaří se dvojici přátel uniknout z vlivného dosahu vražedného narkobarona? Odzbrojující thriller natočil podle vlastního scénáře americký režisér David Ayer, který měl s kriminálními náměty bohaté zkušenosti (Training Day, Temný stín nad L.A., S.W.A.T. – Jednotka rychlého nasazení, Drsný časy). Tentokrát se však rozhodl vylíčit policejní život z lidské stránky spolu s jeho každodenní rutinou. Nebyl by to ale Ayer, který natočil také akční snímky jako Rychle a zběsile, aby policejní práci neproměnil v dynamickou jízdu. A je to právě bezprostřednost a až nepříjemná blízkost, při níž se cítíme, jako bychom byli přímo účastni pouličnímu dění, jež prostupuje celým vyprávěním. Ať už se to týká rodinné oslavy, klábosení v autě či přestřelek, Ayer s kameramanem Romanem Vasjanovem snímají akci pomocí ručních kamer, objektivů na uniformách či autech, pouličních sledovacích zařízení. Když k tomuto postupu, jenž dnes už dělá kde kdo, přisadíme nezkrášlený prostor ulice jižního Los Angeles (kde Ayer vyrůstal), výsledkem je autenticky působící drama, které je po právu označováno jako jedno z nejlepších svého druhu za poslední dekádu. (Česká televize)
(více)Videa (10)
Recenze (983)
Dobrej policejní kousek. Dějově to není nic přesyceného, z větší části se jedná opravdu jenom o takové nahlédnutí do rutiny každodenní policejní práce v sociálně posrané čtvrti amerického velkoměsta - tedy o sled víceméně nesouvisejících scének. Něco jako "hlavní dějová linka" začne prosvítat asi až kolem poloviny, ale i potom se "děj" odehrává spíš jakoby mimochodem. Což je úplně jedno, protože na End of Watch je důležitá hlavně jeho forma, autenticita a drsná ušpiněná estetika daná jednak tématem, jednak způsobem snímání. On to není na pohled nijak hezký film. Stříhá se mezi kamerou v policejním autě, ruční kamerou, kamerkami připnutými na oděvu i normálními filmovými záběry. A dohromady to dává moc zajímavou mozaiku, která působí znatelně méně omezeně v porovnání s čistou found footage formou. ()
Tak Found Footage/POV forma přešla už i na Áčkové Filmy.. Ách né! Pro mně zklamání.. Dějově nic zajímavého či originálního.. Akce téměř žádná, žádný Napětí.. Vlastně nemám ani co chválit kromě Herce Jakea! Spíše jsem se nudil než bavil.. Práce Amerického Policajta mi moc Atraktivní nepříjde, Bohužél, za mě ne. ()
"I AM FATE WITH A BADGE AND A GUN." --------- Vizuálna pocta pre Los Angeles a drsný pohľad na jeho južnú stranu, prirodzene bez servítky. POV dodáva celému snímku autenticitu a konverzačná improvizácia hlavného dua realičnosť umocňuje. Nemôžem dať menej ako päť hviezd, keďže South Central je môj druhý domov, a to doslova. ()
Upřímný film o policejní práci. Ayer to ani jinak než výborně neumí. Série různých zásahů korunovaná finálovým masakrem, chlapácké pošťuchování a rodina. Víc od příběhu nečekejte. Na druhou stranu jsou tu výborně sehraní Jake Gyllenhaal a Michael Peña. Forma prošla pořádnou proměnou. POV záběry přibližují realitu tak jak mají (i když sami moc reálné nejsou) a slouží jako výborně koření pro tyhle Fajitas. Solidní soundtrack taky pomáhá. Za mě plný počet. Jsem následek. Jsem nezaplacený účet. ()
Zkouším podumat, zda šlo spíše o náborku k emerickým ostrým hošům, nebo o varování před jejich profesí. Každopádně - podáno to bylo pěknou formou. Vznik scénáře bych si představoval asi tak, že nějaký písmák přeblafnul operátora místní zásahovky a ten mu za odměnu vyblil všechny zajímavé storky z posledních dvaceti let. Rejža vše volně pospojoval a Gyllenhaal se snažil vypadat ještě úchylněji, než je u něj běžné. A na závěr frknul dramaturg i dojemnou chvilku.....mně se to líbilo. ()
Galerie (59)
Zajímavosti (36)
- Na konci snímku zazní píseň "Sgt. MacKenzie", která byla složena na počest seržanta Charlese Stuarta MacKenzieho. Ten byl zabit během 1. světové války, když vlastním tělem bránil těžce zraněného spolubojovníka. (Pria)
- End of Watch (původní název filmu) je termín běžně užívaný během radiové komunikace policejních jednotek s dispečinkem. Jednotka tím oznamuje konec služby. (Pria)
- Policejní důstojník Taylor (Jake Gyllenhaal) v šatně označí svou pistoli za Glock 19. Zřetelně je ovšem vidět, že drží Glock 22. (HectorHagman)
Reklama