Reklama

Reklama

Šest cizích lidí ve vězení budoucnosti, které tvoří nekonečná řada vzájemně propojených cel ve tvaru kostky. Psycholožka, policista, profesionální zloděj a dospělý autista netuší, kde jsou a jak se tam dostali. Ale brzy zjistí, že každý z nich má schopnosti, které jim mohou pomoci k úniku. Napětí však vyvolává konflikty a jejich společné úsilí dostává trhliny. Přežijí, jen když odloží stranou vzájemnou nevraživost a začnou spolupracovat. Je to jediná cesta ke svobodě. Spojí své síly nebo zahynou? Kdo se dostane ven? (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Recenze (677)

Hrabka 

všechny recenze uživatele

Tak toto je opravdu originální snímek. Skvěle vykreslená, tísnivá atmosféra Kostky působí na diváka velmi zajímavě a nedovolí mu ani na chvíli upoutat pozornost na něco jiného než na šestici hlavních protagonistů tohoto skvělého sci-fi. Velmi poutavá zápletka postupně graduje až do překvapivého závěru. 80% ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Výborný nápad, ale záver ma neoslovil ani na druhýkrát, myslím, že sa z toho dalo vytrieskať viac. Hlavne to nemá s hororom nič spoločné, skôr je to mysteriózne sci-fi, keďže najhororovejšiu scénu uvidíme hneď na začiatku a potom už nič, potom už také úmrtia, čo niekde na Blízkom východe vidia každý deň. Inak vysvetlil niekto, kto bol ten chlapík na začiatku? Ani nie, takže nakoniec najväčším pozitívom, ktorý sa pomaly stane v kinematografii archívnym kúskom, je fakt, že černoch bol záporák. ()

Reklama

dennykr 

všechny recenze uživatele

“Big Brother is NOT watching you”. Co se stane, když slasher oberete o vraha i jeho motivace? Vznikne Kostka, mechanicky chladná vyvražďovačka, která zlomyslně odepírá vysvětlení a pohrává si s žánrovými pravidly. Skupina postav se probouzí v železné pasti a pokládá si tři zásadní otázky klasických slasherů: Kdo nás ohrožuje? Z jakého důvodu? A proč zrovna nás? Vyprávění je – a diváka – pak nechá konstruovat možná vysvětlení. Má nějakou souvislost přítomnost zločince a policisty? Lékařky a architekta? Co znamenají čísla u každé místnosti? A proč jsou různě barevné? Ze všech vznesených hypotéz se naplní pouze jedna, a to tak absurdním způsobem, že odhalí všechna úmrtí jako zbytečná. Kostka je ztělesněním absurdní individualistické nadbytečnosti. // A je to i poměrně zábavně vyprávěné. Smrtící pasti v místnostech totiž plní roli vraha pouze v první polovině, protože dynamika se ve druhé obrací. Hlavní konflikty se přesouvají z Kostka vs. postavy k postavy vs postavy. I tak se ve světě, v němž chybí vysvětlení, navazuje na klasické vyprávění – z kontextu stavby se nedozvíme nic, ale obrací se vnitřní dynamika vztahu mezi postavami, která prochází tradičním vývojem. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Prakticky je prvni dil pribehem stejnej jako dil druhej, jenze tohle je uplne jina uroven. Jednak je to cely takovy spinaveji a i kdyz tu mohlo bejt urcite vic smrti, ty co tu jsou, jsou super. Je dobre, ze reziser nevsadil moc na herce, sice nejsou spatny, ale nic extra se nekona. Daleko lepsi je samotna atmosfera a skvele stupnovany napeti az k super konci, kdy sem na chvily uvazoval i o 5*, ale precejen se tu par slabsich chvilek najde, takze nakonec to max hodnoceni nedam. ()

hippyman 

všechny recenze uživatele

mnohokrát už tu padly výrazy jako originální, zajímavý, nápaditý a klaustrofobický - takže nezbývá než to opět v kostce zopakovat. ono se k tomu ani nedá nic moc jiného vymýšlet, tenhle snímek je opravdu něčím výjimečný. ale bohužel má pár hluchých míst, charaktery by mohly být vykresleny více, prostředí je (zřejmě schválně) hodně chudé, konec mi přišel trochu nedotažený. škoda. 60% ()

Galerie (20)

Zajímavosti (19)

  • Režisér Vincenzo Natali natočil krátké pokračování, ve kterém bylo vidět vnější prostředí krychle. Pak ale slavnostně přísahal, že jeho obsah nikdy neprozradí a nakonec film zničil. (Piggsy)
  • Většina filmu byla natočena ruční kamerou. (Kulmon)
  • Náklady na výrobu byly 365 tisíc kanadských dolarů. (NIRO)

Související novinky

Neuromancer má lepšího režiséra

Neuromancer má lepšího režiséra

10.05.2010

„Bible kyberpunku“ z pera Williama Gibsona se už pěkných pár let chystá na plátna kin. Když bylo ohlášeno, že ji bude režírovat Joseph Khan (tvůrce šílenosti Torque – Ohnivá kola) a hlavní roli si… (více)

Reklama

Reklama