Bez milosti zabíjela v Tokiu, ale při poslední misi jí podstrčili jed. Teď má necelých 24 hodin na to, aby zjistila, kdo si objednal její smrt, a pomstila se. (Netflix)

Recenze (248)

Malarkey

Další ze série feministických akčních jednohubek, kde účel světí prostředky. Mary Elizabeth Winstead tu sice po celou dobu filmu není ani na chvíli sexy, byť ji mám normálně docela dost rád, ale za to se tu prohání v takové stylové divočině, která ze začátku má náběh na filmy Roberta Rodrigueze, aby se nakonec ustálila do klasického béčka. Ale na tři hvězdy se to i pro ten japonský feeling gangsterských záležitostí překousnout dá. ()

BoPo

Mary Elizabeth Winstead sa snaží byť herečkou, ktorá sama o sebe utiahne film. A keďže do všeobecného povedomia divákov vstúpila vďaka filmu Smrtonosná past 4.0, tak sa neustále pokúša presadiť v akčnom žánry. V rámci filmu Kate sa postave McClana priblížila zatiaľ najviac (nebrať ako lichotku). Neustále tu dostáva na držku, ledva sa drží na nohách, no aj tak vždy nájde energiu a spôsob, ako dať dole ďalších zloduchov. Japonská verzia Atomic Blonde: Bez lítosti sa samozrejme nekoná. M.E. Winstead nemá herecké kvality Charlize a ani nedokáže byť tak presvedčivá, pútavá, zaujímavá v súbojoch (za celý film v podstate potešil len jeden súboj, a to ten kuchynský). Navyše Mary nám stárne, takže pôvabom ju zatienila neznáma tvárička Miku Patricia Martineau. Mary, venuj sa vedľajším postavám osudových žien, tam žiariš (Scott Pilgrim proti zbytku světa, Fargo 3. séria). Tento pokus si zajtra už nebudem pamätať. Neúspešný režisér Cedric Nicolas-Troyan mi totiž nedal k tomu žiadny dôvod. ()

ScarPoul

Čo vo filme funguje je vizuál, nápaditá kamera a akčné scény plné násilia, Tadanobu Asano a Džun Kunimura. Títo dvaja si kradnú každú scénu pre seba. Film sám o sebe je ale zbierkou tých najhorších klišé, aké si viete predstaviť. Neznesiteľné decko, príliš sa vážne berúca hlavná hrdinka a motivácie, ktoré od polovice filmu prestávajú dávať zmysel. Vytvoriť si tak silné puto (hlavná hrdinka, dievča) sa skrátka nedá za pár hodín. Nech je situácia akákoľvek. Mary mám rád, ale tu sa jasne ukazuje, že je omnoho silnejšia ako vedľajšia postava. Ako hlavná má svoje limity. Úplný opak Maggie Q, ktorej Protege pracuje s podobnou zápletkou ale ten nadhľad ho robí príjemnejším a zábavnejším. Pôvodne som chcel dať dve hviezdy, ale tá akcia je tu naozaj dobre zvládnutá. Takže slabšie tri. ()

Necrotongue

Japonsko je pro mě zemí plnou paradoxů, a přesto patří mezi mé oblíbené státní celky. Je tady staré Japonsko, k němuž neodmyslitelně patří kastovní systém se samuraji, kodexem bušidó a vlastní odrůdou mafie, a pak je tu Japonsko moderní, uječené, plné anime a neonů, které nasává všechny neřesti západního světa jako houba a které na mě působí spíše bizarně. No, a protože obě tato Japonska existují současně, má v tom pak nejeden gaidžin pěkný guláš (nebo spíš nějaké řasy s rýží a wasabi). Myslím, že režisér i scénárista mezi takové cizince patřili, protože se do snímku pokusili dostat všechno, o čem kdy slyšeli, a zrovna dvakrát se jim nezadařilo. Filmu příliš neprospělo ani to, že se vykašlali na invenci, obšlehli kdejaký akčňák, přičemž Nikita z toho přímo řvala (v agónii), a velmi rychle mi bylo jasné, že z toho koukají maximálně dvě pěticípé. Mám ale zrovna jakési filmově- hemoragické období či co, takže jsem nakonec přiklepl třetí slabší kousek za mnohá (leckdy i nápaditá) zabití. P. S. Pro lepší zážitek zkuste příliš nepřemýšlet a úplně zapomeňte na logiku. / Poučení: Předmětů, zvířat a lidí zasažených radiací se co? Nedotýkáme! 3*- ()

Akční filmy mám rád na stejné úrovni jako Horory, takže jim toho dokážu spousta odpustit a Kate je fajn akční Female žánrovka, která rozhodně neurazí. Mary Elizabeth Winstead je otrávena a má den na to, aby našla svého vraha a ulicemi Tokia poteče krev. Příběhově je to přímočarý Revenge, což mně osobně nevadí, akorát mě trochu otravují ty malé děti, které dělají sidekicka hlavním hrdinům, což se poslední dobou objevuje v každém druhém akčním filmu. Hlavní hrdinka je bad ass a role jí sedla ( rozhodně víc než třeba Karen Gillan) a akce má docela říz ( krví se naštěstí nešetří a fighty jsou slušné byť samozřejmě se to nedá srovnávat s Koreou, Wickem či Indonésii, ti jsou jinde). Potěši taky Neónové Japonsko/Yakuza a solidní tempo, kde o nudu rozhodně není nouze, avšak trochu zamrzí slabší finále, kde byl potenciál rozhodně vyšší. Přidat ještě více akce a byl bych spokojenější. Přesto jsem se dobře bavil, ale knihomolové, kterým jde jen o scénař budou samozřejmě trpět. O chlup lepší než nedávná Sweet Girl. Příběh 3/5, Akce 3/5, Humor 0/5, Násilí 4/5, Zábavnost 4/5 Hudba 3/5, Vizuál 4/5, Atmosféra 3/5, Napětí 3/5, Emoce 2/5, Herci 3/5. 6.5/10. ()

• Film se natáčel v USA, Japonsku a Thajsku. (Grimaldi)
  • V úvodných záberoch filmu je naozaj vidieť Osaku. Najprv je to južná časť mesta so svojou dominantou - najvyšším mrakodrapom v Japonsku Abeno Harukas a oblasť Tennoji, v ďalšom zábere je pre zmenu vidieť Osackú zátoku a ruské koleso nachádzajúce sa v blízkosti Osackého akvária. (beso74)