Režie:
Wayne KramerScénář:
Wayne KramerKamera:
James WhitakerHudba:
Mark IshamHrají:
Paul Walker, Cameron Bright, Vera Farmiga, Chazz Palminteri, Karel Roden, Johnny Messner, Ivana Milicevic, Alex Neuberger, Michael Cudlitz, Bruce Altman (více)Obsahy(2)
Prvotřídní, krutě šokující, akční film, který s vámi otřese jako nic předtím. Zbraň, která zabila zkorumpovaného policistu se omylem stane nástrojem pomsty v rukou dvou desetiletých kluků. Otec jednoho z nich, malá gangsterská ryba Joey Gazelle (Paul Walker), se náhle ocitá v dosahu ruské mafie, která za každou cenu chce dopadnout a zlikvidovat toho, kdo připravil o život jednoho z jejich významných členů (Karel Roden). Začíná kolotoč omylů, podrazů a především velkých problémů. Pro Joeyho to bude hodně krušná noc a jestli nenajde tu zbraň včas, mohla by být i jeho poslední. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (630)
Slušný thriller, který jako by z oka vypadl filmům od Tony Scotta za žalostných 15 milionů dolarů a nutno dodat, že režisér s nimi dokázal zázraky. Od chvíle, kdy New Jerseyská mafie naběhne do bytu a odstřelí chlápka, který se rozmázne na stěně a nechá po sobě krvavou skvrnu velikostí gigantické kapusty se film ne a ne zastavit a diváka uzemní svojí dávkou akce až do konce. Film se točil v Praze a kdybych si nepřečetl recenze, tak bych si ani nevšiml například Nuselského mostu...ono toho více v podstatě ani vidět není. Objevil se zde i (jak už je v amerických akčních filmech pomalu zvykem) Karel Roden, škoda sice že jen na chvíli, ale zase se zásadní rolí a bylo vidět, že si ji patřičně vychutnal stejně jako já tento film a kdyby nebylo krapet přehnaného konce nejspíš bych se odhodlal i pro 5 *. ()
Noční New Jersey, plné temných zákoutí jak v ulicích, tak v relativně přepychových bytech, v režisérském vizuálním fetiši, na který se jen tak nezapomíná. Práce s kamerou, filtrováním a střihem možná v první chvíli připomene Tonyho Scotta, ale Wayne Kramer po pár minutách ještě přitvrdí a ukazuje, že s patnáctimilionovým budgetem a „erkovým“ ratingem se dají dělat divy. Příjemně odvázaný sex, střelba hlava nehlava (doslovně!) a takový koncentrát „fucků“, že na jiné řeči pomalu ani nezbylo místo. Což nebrání v dobře rozehrané dějové partii udělat režisérovi (a scénáristovi v jedné osobě) několik působivých zlomů, takže o napětí a divákův zájem není nouze. A nářky nad konečným vyústěním jsou zcestným výkřikem těch, kteří prostě nejsou schopni akceptovat jistá žánrová pravidla, která však mohla být (jen tak mezi námi) projednou porušena. ()
Yeah, yeah, yeah. Film, který tu letos chyběl, a proto se měl dostat do regulérní distribuce! Nekompromisní, nasrané, krvavé. Co víc si v dnešní politicky korektní době přát. Kramer zvládá konstruovat nádherně vyhrocené situace, vyhledávat v nich ryzí emoce, které nepotřebují hollywoodské kašírování, a všechno to maniakální běsnění na hranici života, smrti a krvavých cákanců přímo do obličeje prosypávat ještě nestoudným množstvím režijních nápadů. Tolik funkčních vizuálních ines snad nepamatuju. Což platí i o postavě Paula Walkera, který představuje přesně ten typ odhodlaného, naštvaného a amorálního hrdiny, který post-McCkaneovská doba nezná. Jediné výraznější mezery vidím v krkolomnosti příběhu (oslí můstky) i v tom, jak jsou natočeny bitky (trochu nepřehledně, s hokejistou i nevěrohodně). Konec se mi zamlouval, i když chápu stesky ostatních. Přeci jen to trochu ztratilo na kulervoucnosti. :-) Kramere, Kramere, máš to dobře rozjeté... ()
Zkurveně pekelná, temná a syrová jízda zprostředkovaná díky zkurveně dobrému režisérovi jménem Wayne Kramer. A taky si kurva myslím, že by se od Kramera měl něco přiučit ten druhej zkurv...jo Tonny Scott, protože Kramer ty své zkurveně rychlé střihy umí udělat tak kurevsky dobře, že z toho člověk nemá náběh na epilepťák, ale dobře, a tím myslím kurva době, se u toho naopak baví. Celé vyznění příběhu, stejně jako u zkurveného Scottova Man on fire , pokurvil ten mírně gay konec...ale jinak zkurveně pekelná, temná a syrová jízda...ale to už se kurva opakuju...tak se na to kurva koukněte, jasný?! ()
Presne toto som chcel a potreboval! Vynikajúca, takmer komiksová kamera robí film oveľa atraktívnejším. Po dlhej kur*vskej dobe, konečne kur*vsky poriadny nárez, navyše so sympatickým Paulom Walkerom, od ktorého by som toto vôbec nečakal a verím, že nemohli ani vybrať nikoho správnejšieho. Všetko parádne zamotané, ku koncu ešte viac až nebudete chcieť, aby to skončilo. Roden bol tiež god damned cool a človek by ani nepovedal, že zo začiatku sa to takto rozbehne. Aspoň podľa načrtnutého príbehu určite nie. 100%. ()
Galerie (26)
Zajímavosti (20)
- Anzor Yugorsky (Karel Roden) sleduje film Malí kovbojové (1972). (Ignus.cz)
- Film se točil i v Praze, jež se musela tvářit Americky. Autobusové nádraží Florenc se například proměnilo v americké přelepením nápisů na cedulích. (Siriuss)
- V hokejové scéně hlavní postava Joey Gazelle (Paul Walker) hodí svojí zbraň z rukou, v další scéně ji opět drží. (Ignus.cz)
Reklama