V SAW 5 pokračuje Hoffman v práci Jigsawa. Jeho tajemství je však skoro prozrazeno a on se musí vydat na lov, aby zabránil svému prozrazení. (oficiální text distributora)

Recenze (571)

AllShallFall

S filmem SAW se otevřel trh. Po veleúspěchu prvního dílu se natáčejí nové a nové díly a objevují se nové a nové postavy, které se zamotávají víc do příběhu. Mým názorem je, že vše mělo skončit jedničkou. Režisér prvního dílu asi věděl, proč dál nepokračovat. Jenže banda chamtivých tvůrců v domněnce, že si namastí kapsy pak jméno SAW jen hyzdí. V pokračování totiž nejen já, ale i ostatní postrádáme tu mysteriozní zápletku a ten brilantní konec, který jsme viděli v první díle. Saw se tak stává standardem ve světě thrillerů. to mě nutí hodnotit každý následující díl na 3 *. Když ale vezmu, že malá špetka záhadného vysvětlování se tam ještě najde a plus krvavá řež, kde jsou lidé si nuceni si ubližovat v zájmu vlastního osvobození dávám hvězdu navíc. ()

Shakers

Ako som hovoril už v predošlom komentári u štvorky - naťahovačka, ktorá len zbiera prachy, ale stále ešte pozerateľná. Posledné diely už nie sú žiadna sláva, ale pozerať sa to ešte dá. Každá časť sa rozvíja dozadu (vo flasbackoch) aj dopredu a stále je to aspoň niečím zaujímavé. Celkovo je to slabý film, ale ako celok to funguje stále dobre. 55% - 3* ()

Dever

Soundtrack Charlie Clouser: 1. Trap Attacks - Charlie Clouser ,2. True Believer - Testament ,3. Death And Destruction - Ministry ,4. What's Next - Filter ,5. Thanks Again, Again - Almighty ,6. The Banishment - Prong ,7. The Dawning Of Doom - Die Krupps ,8. Power Player - Clutch ,9. ugLi - Skinny Puppy ,10. Strangers - William Control ,11. Unlaced - Emilie Autumn ,12. Blood And Music - Fixmer/McCarthy ,13. Wizard Of Sextown - Revolting Cocks ,14. Date Of Expiration - Funker Vogt ,15. What It Takes - Charlie Clouser , ()

tron

Tak tu už som sa vážne strácal v deji a potvrdilo sa mi, že je dobre, že som prvým trom dielom dal 3* (aj keď ma až tak veľmi nebavili), lebo štvorka (a dnešná päťka) sú naozaj o triedu horšie. Objavuje sa síce Jigsaw v početných flashbackoch, ale už to nie je ono. „Súčasný“ dej je napriek nechutnosti pascí o ničom, postavy hysterické a nesympatické, dialógy majú ku klenotom strieborného plátna sakra ďaleko a miestami sa tu tak ziapalo, až som toho fakt mal po krk a boleli ma z toho uši. Za najväčší problém Saw 5 považujem hrozne nezaujímavé dve mužské postavy, ktoré sa na seba podobajú, takže som miestami nevedel, na koho sa práve pozerám (!). Páči sa mi nekompromisnosť série (čo sa týka likvidácie dôležitých kladných postáv) + prekvapivé konce (teraz neriešim, či mali dávali logiku), ale päťka ma nebavila. Ale rád som videl Drakea z Votrelcov. ()

swamp

Oficiálně se z filmové série filmů Saw stává filmový seriál. Neznalost předchozích dílů může být pro diváka fatální - nepochopí tak vůbec pachtění detektiva za "tajemným" následovníkem Jigsawa. Technicky je to totožné s předchozím dílem, tudíž žádná invence, co se týče například kamery či střihu. Ano, je to snad ještě více vykonstruovanější, než všechny předchozí díly (člověk A jde vždy cestou B a v místnosti C si pustí kazetu D určenou právě jemu - vždy hezky s oslovením). Navíc nechápu, jak může být někdo, kdo o případu něco ví, tak hloupý. Musí přece vidět / vědět, že Jigsaw (nebo jeho následovník), na kazetách nelže, tudíž poslouchat jeho příkazy = přežít. Ale nebudu spoilerovat.. Jinak je ale páté pokračování zmáknuto o stupínek lépe, než jeho předchůdce, a proto dávám hezký průměr. ()

Zajímavosti (18)

• V októbri 2016 sa podľa webu PrettyFamous film umiestnil na 47. priečke v rebríčku "Najhoršie horory všetkých čias". (Zdroj: ČSFD)