Existuje dôvod, prečo sme už nikdy viac nešli na Mesiac...

Film o reálnej misii do vesmíru, ktorú NASA v roku 1970 zrušila. (JohnRambo)

Videa (7)

Recenze (383)

Tom_Lachtan

Možná zajímavá premisa a velmi dobrej námět, ale zpracování otřesné. Všichni herci hrají bídně, mají maximálně dva výrazy a vůbec tomu nepomáhají povinné, srdceryvné scény, kdy astronauti poslouchají hlasy svých bližních, tam totiž topornost dosáhla vrcholu a lépe by to zahrál i průměrný pařez po Dubu Cesmínovitém. Dialogy jsou slepenec klišé a kamera se střihem absolutně nezvládají vytvářet atmosféru, nepůsobí jako ze 70. let a ani zdaleka nevypadá jako kdyby to byli reálné záběry, takhle se prosím pěkně found footage nedělá. Nebo dělá, evidentně, ale nikdy to pak nebude kvalitní. ()

akisha

SPOILERY! Tak pockat, takhle bych taky dokazala tocit! Paneboze, támhle ten kamen... Nepohnul se náhodu? Boze muj, pohnul se? Kristepane, ten kamen me chce zabit! Pomoc! Found footage ve své nejhorsi formě, vzpomela jsem si hlavne na komické sestrihani Homera Simpsona v televizní show, kdyz ho narkli z osahavacky. Zaber na botu, zaber na podlahu, zaber vzhuru nohama, zaber preskakuje, strašlivý close-up na upocence, zvuky behajicich švábů, slus. Jako fakt jedno z nejhorších provedení, co jsem kdy videla. A pritom vse takovy klišé. A chování postav? Eeee... Na celou tuhle “vec” (film to neni) se clovek diva vlastne jen kvuli 2 věcem: super kratky zaber na mumifikovaneho Rusa a superkratky zaber na chvejici se kamínky. Tadadadadadadá... A dvakrat použity “mega cool tip top tricek” s osvetlovanim bleskem ve tmě, jenž byl viden jen asi milionkrát predtim? Juppi! Hvězda je za náznak lehce znepokojivé stísněné atmosféry izolace a hrozby, která se odehraje po dobu asi deseti sekund nekde u konce. Zbytek casu se deji nudne veci velice nepřehledne způsobem, ktery extremne nudí a vysira. ()

Shakers

Na Apollo 18 som sa tešil celkom dlhu dobu, ale ani som moc od toho neočakával. A dobre som spravil. Film rozhodne zlý nie je. Dej je jednoduchý a fungujúci, ale aj keď atmosféra je prekvapivo dosť dobrá, film skratka už nemá čo by divákovi na vyššie hodnotenie poskytol. To čo poskytuje vyťažuje na maximum, ale to nie je moc. Dá sa na to pozerať a ani to nenudí, je to zaujímavé a strach opäť ako Alien ťaží s neznámeho. Trošku ma zo začiatku sralo to, že sa tvorcovia rozhodli využiť ten štýl kamery aký použili. Po čase som si na to zvykol a vyzerá to fakt dosť realisticky. Trošku ma ešte štve ten "mimozemšťan".Každý čakal niečo super neznáme v štýle Aliena a nakoniec sme dostali ... veď ty čo videli vedia. Apollo 18 je skrátka ten typ filmu, ktorý mal obrovsky potenciál, ale ostal nevyužitý. 70% - 3* ()

petero

Apollo 18 malo na viac. Malo zaujímavý námet a dobrého režiséra. Výsledok však ostal za očakávaním. S dvoma postavami na mesiaci takýto scenár veľa vody nemohol namútiť a ani nenamútil. K čomu je slušná výprava ktorá sa drží dobového oblečania, prostredia, vymožeností, keď to zaklincuje ničím výnimočný dej, ktorý v niektorých momentoch mohol dopadnúť doslova katastrofálne „Huston máme problém, zmizla nám americká vlajka! V******ý rusi!“, nehovoriac o kamerových záberoch nevedno odkiaľ. Tak ako tento rok Grave Encounters vzbudil vo mne záujem o found footage snímky, tak ich Apollo 18 aj zahnal. Ten kto ulietava na found footage hororíkoch toho film pravdepodobne nesklame, no tento rok skôr uverím že na mesiaci pristáli Transformeri. ()

iamek

Styl kamery samozřejmě už dávno originální není, ale místo kde se děj odehrával je sakra zajimavý. Ano vím, že rušivé, rozmazané a přerušované záběry jsou záměr, ale ve velkém množství scén nejde vidět téměř nic a to je škoda. Technické a trikové provedení je skvělé vzhledem k rozpočtu. Jinak by mě zajímalo jak NASA získala záběry z ruční kamery od posádky. ()

Zajímavosti (10)

• Oficiální poslední lunární expedice Apolla se uskutečnila v prosinci 1972 a měla pořadové číslo 17. Od té doby se člověk na Měsíc už nepodíval. Program Apollo původně počítal s deseti přistáními na Měsíci – mělo jít o expedice Apollo 11–20. Proto zůstává prostor ke spekulacím a konspiračním teoriím. Zrušení celého projektu Apollo po letu Apolla 17 bylo oficiálně z důvodu zkrácení rozpočtu a poklesu zájmu veřejnosti o lety na Měsíc. (Beastmaster4)
  • Film nebyl promítán kritikům. (SidneyP)
  • Filmovanie prebiehalo v meste Vancouver, v kanadskej provincii Britská Kolumbia. (MikaelSVK)