Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Při dobývání jednoho z měst na severu Afriky Solomon Kane jen tak tak unikne ďáblovu vyslanci, který si přišel pro jeho duši. Důvodem je Solomonova hamižnost a vraždy, které kvůli ní spáchal. Solomon pochopí, že je zle, a rozhodne se pro pokání. Stane se mnichem a vstoupí do kláštera. Z toho je však mnichy vykázán s tím, aby se vrátil domů, na hrad svého otce a bratra. Solomon se sice nechtě, ale přesto vydává na cestu. Na cestě je přepaden lupiči, kterým se ale odmítne bránit. Oni ho nejenom okradou, ale také vážně zraní. Od jisté smrti ho zachrání puritánská rodina Crowthornových, která právě tudy putuje do přístavu, aby odplula do Nového světa, kde si chce hledat lepší život. Solomon si v bezvědomí vzpomíná, jak byl otcem vyhnán z jeho hradu, když se odmítl stát mnichem. Později shodou nešťastných náhod Solomon shodil z útesu svého násilnického bratra Marcuse, který se měl stát jako prvorozený majitelem hradu po jejich otci. Solomon se uzdravuje a snaží se Crowthornovým pomoci projet nebezpečným krajem. Anglii totiž právě sužují nájezdy vojáků a příšer čaroděje Malachyáše. Solomon s rodinou putuje krajinou a pomalu se uzdravuje. Vůz Crowthornových je náhle přepaden Malachyášovými vojáky, které vede tajemný muž. Útočníci zavraždí otce a syna Crowthornovy a dívku Meredith unesou. Solomon slíbí umírajícímu otci Crowthornovi, že dívku osvobodí. Starý Crowthorn zato slíbí Solomonovi spásu jeho duše. Solomon se vydává po stopách únosců. Ve starém kostele je místním zrádným knězem předhozen příšerám, kterým se Solomon ubrání. Od umírajícího Malachyášova vojáka se dozví, že Meredith je údajně mrtvá. Solomon ztratí smysl žít, a začne pít. Opilého ho v jedné krčmě chytí Malachyášovi vojáci a pokusí se ho ukřižovat. Ve chvíli, kdy Solomon visí na kříži, jede okolo vůz s otroky. V něm je i Meredith. Ta Solomona na kříži uvidí a začne křičet. On se z posledních sil z kříže osvobodí a spadne na zem pod něj. Poté ho zachrání několik místních mužů, kteří vedou odboj proti Malachyášovi. Když se Solomon uzdraví, vypraví se na hrad svého otce, kde právě teď sídlí zlý čaroděj Malachyáš. Solomon s muži do hradu pronikne a v podzemí hradu objeví svého starého otce v okovech... (TV Prima)

(více)

Diskuze

Irene

Irene (hodnocení, recenze)

Jakkob:Tebe koukám asi nepřesvědčí ani Devil´s repear,když byl včera ten Mikuláš ! :-)) No nic!

Jakkob

Jakkob (hodnocení, recenze)

Oskara? To snad nee... Film je to "dobrý", ale na Oskara nemá ani v jednom směru, resp. ani v jedné kategorii a už vůbec né v kategorii "Herec v hl. roli". Purefoy byl dobrá volba, ale ta role si o Oskara vůbec neřiká a zcela právem ji ani nemá. Konkrétně já se nemohu zbavit pocitu, že to mohlo bejt min. o dvě třídy ve všech směrech lepší...

Irene

Irene (hodnocení, recenze)

Máš pravdu,ale mě to věčné přirovnávání už docela míchne.Van Helsing spíše vykrádá Solomona než naopak.Režisér Sommers si tak trochu vypůjčil jeho vzhled,až je to do očí bijící,ale souhlasím,že Solomon jde více na krev.Van Helsing je typicky popcornová záležitost bez hlubší myšlenky,Solomon je poctivá filmařina s hlubokou myšlenkou a Howardovštinou.Kdyby se za podobné filmy udělovaly ceny,musel by James dostat Oscara bez debat!

BathoryMan

BathoryMan (hodnocení, recenze)

Ked už sa tú spomína aj Hugh Jackman(ktorého mám tiež velmi rád).Nedá mi aby som znova neporovnal to čo všetci v súvislosti zo Solomon porovnávajú.A to Purefoya(Solomon) s Van Helsingom(Jackman).A možno je to aj tou podobnosťou oboch hercov ako napísal gemball.Ale na rozdiel od blockbusterového Van Helsinga ide Solomon viac do hlbky .Aj keď dosť spoločných črtov tie postavy majú(hlavne ten širák a kožený plášť).A obidva filmy sa natáčali uvás:))

Irene

Irene (hodnocení, recenze)

Ano souhlasím,já mám X-MEN také strašně ráda,jen Poslední vzdor se mi zdál trochu slabší.

gemball

gemball (hodnocení, recenze)

Jackman jako Wolverine je více než skvěle obsazenej tak jako dle mého každá z postav v X-Menovi jedničce i dvojce.

Irene

Irene (hodnocení, recenze)

Jsou si podobní možná v některých některých polohách,Hugh je také velký sympaták,ale James mi tak nějak přijde více drsnější,i když Hugh coby Wolverine je také pěkný macho! :-)

gemball

gemball (hodnocení, recenze)

Já si dlouho před pár lety pletl Purefoye s Hughem Jackmanem protože jsou si podobní docela nemyslíte? (Sice to sem nepatří tak se omlouvám ale chtěl jsem se s vámi o to podělit :-) takže díky za pochopení)

Irene

Irene (hodnocení, recenze)

James je velký pohodář,strašně skromný a nic ze sebe nedělá.U nás na táčel už 3 x,před Solomonem Příběh rytíře a pak Philanthropistu.Je tu už jako doma,dokonce musel do Střešovic,kde mu v nemocnici šili čelo,když utržil úraz mečem při natáčení,to je jen taková perlička! :-))

Irene

Irene (hodnocení, recenze)

Nemáš vůbec zač.Byla to vskutku tvrdá práce,natáčení v neskutečné zimě,trochu mi to připomíná ty mrazy ted venku,natáčet v - 10 a ještě v chabém oblečení...opravdu drsné,ale na výsledku je to také znát,Michael si libuje v extrémech! :-) Kéž bych to byla na té fotce já... :-)),bohužel jedná se o moji známou-českou filmovou asistentku Gabrielu-která se o Jamese starala,když tu natáčel.Spolupracuje s ním často,dělali spolu i na The Philanthropist,když tu točil.

BathoryMan

BathoryMan (hodnocení, recenze)

Irene:Dakujem za fotky...velmi ma potešili.Aspoň vidím že filmári skoro ráno vstávajú(narážam na natačanie na Zvíkove a na zamrznutej Orlickej priehrade).A ozaj na tej poslednej fotke s Purefoyom to si ty???

Irene

Irene (hodnocení, recenze)

BathoryMan:Tak pošlu!Ne neživím se tím,bohužel i když film je má veliká láska.Občas zabrousím mezi filmaře a mám mezi nimi i pár přátel.Solomon je ale taková moje "úchylka",zajímám se o vše,co se ním souvisí velmi inzenzivně a tak znám i pár lidí,kteří na něm pracovali.Vzhledem k tomu,že se natáčel tady a jak je známo,naši čeští filmaři mají zlaté ručičky,není to ani nic těžkého,sehnat si informace! :-) JAKKOB:Gratuluji k tvému rozhodnutí,snad si poopravíš názor,já jsme na Solomonovi byla v kině 3x,abych vše vstřebala dostatečně.:-)

Jakkob

Jakkob (hodnocení, recenze)

No, tak sem nad tím v práci nějakej ten den přemýšlel a nakonec sem se rozhodl dát Solomonovi ještě jednu šanci a juknu na to ještě jednou... Přeci jen sem si to v hlavě přehrával ještě jednou, přemýšlel nad tím co říkala kolegyně Irene a myslím že prve sem na to možná nebyl tak úplně "připraven" a jelikož už teď vím do čeho jdu, bude v samotném závěru výsledek možná i lepší - horší určitě nee...

BathoryMan

BathoryMan (hodnocení, recenze)

Irene:Jasné...pošli.Budem len rád(mail mám uvedení v profile).Inak nejako sa vyznáš v tomto filmovom zákulisí.Je to len taká úchylka ako umna alebo sa tým živíš???

Irene

Irene (hodnocení, recenze)

BathoryMan:tak Točník je mýlka,tam mělo vzniknout původně jen pár záběrů,které nakonec realizovány ani nebyly,nevím,proč se to všude uvádí. Já jsem se zase informovala na Zvíkově a tam o natáčení všichni mluvuili v superlativech,prý se dlouho nesetkali s tak skvělým štábem a příjemnými lidmi,i když byla tehdy děsná zima asi -10 stupnů,všichni si to užívali.Kdybys měl zájem,mohu ti poslat nějaké fotky z natáčení.Jsou to takové raritky! :-)

BathoryMan

BathoryMan (hodnocení, recenze)

Irene:V roku 2009 v lete som bol na výlete práve na Točníku a sprievodkyne na hrade som sa pýtal práve na natáčanie Solomona(už vtedy to mali zverejnené na stránke hradu).Ona ale o tom filme nemala ani páru...zato my ale vysypala z rukáva dalších ale 10 filmov čo sa na Točníku natáčalo(Kytice,Bathory,Johanka z Arku...).

zlattucky

zlattucky (hodnocení, recenze)

Musím poznamenať, že som od tohoto filmu čakal viac, ako som dostal... myslel som si, že to bude viac historické alebo viac epochálne... ale bohužial nie. Niektoré bojové scény boli dobré, ale nič extra z čoho by som híkal. Takto je to pre mňa síce dobrý, ale stále iba priemerný film... mimochodom Marek Vašut si tu zahral zlosyna :-D

Irene

Irene (hodnocení, recenze)

Abych se pravdu přiznala já také ne a že mám tedy Solomona zmapovaného do posledního detailu.Zvíkov,Průhonice,Lady v Podještědí,Ralsko ale ten Točník ne a ne.Možná se tam jen některá scéna nakonec neobjevila,protože existuje spousta vystřižených scén,které se bohužel na české verzi DVD vůbec nevyskytují!Ale zkusím se pozeptat u renomovaného zdroje! :-))

BathoryMan

BathoryMan (hodnocení, recenze)

Ludia...ja mám takú netipickú otázku ohladom Solomona!!!Neviete,ktoré scény z filmu sa natáčali na hrade Točník???Zvíkov ten bol poznať ihned(ten kláštor,kde sa Solomon skrýval na začiatku filmu).Ale ten Točník som tam nepoznal:)

Irene

Irene (hodnocení, recenze)

Ke svému zděšení stále více a více pozoruji,že mezi dnešními lidmi se už úplně vytrácí smysl pro cit a emoce jakéhokoliv druhu!Je nabíledni kdo nám tady vládne...bohužel!No snad alespon během těch nadcházejících svátků půjdeme trochu do sebe!

C.Core

C.Core (hodnocení, recenze)

Nic moc. Polovina recenze je o knize, kus o tom, že film má svoje chyby, kus obhajování nedokonalosti a ten zbytek dejme tomu. Celkově dost slabá recenze ze které jsem vyčetl pouze nadšení autora pro svět Solomona Kanea.
A ve větě "... v případě Harryho Pottera, který se na vás vrhne svou popisností a vykonstruovanou komplexností." chtěl snad napsat jednoduchostí ne?

C.Core

C.Core (hodnocení, recenze)

Black death je poměrně špatný film, na druhou stranu jich s takovým tématem moc není a ten konec je opravdu dokonalý, ten mě dostal. Možná už jenom kvůli tomu stojí za to se na to podívat.

Jakkob

Jakkob (hodnocení, recenze)

Hmmm, vypadá to dobře... Díky za doporučení, určitě juknu ;-)

Irene

Irene (hodnocení, recenze)

Ale jistě Poslední samuraj je úplně jiný druh filmu,s tím souhlasím,jen jsem chtěla vyjádřit,jak na mě oba filmy působí. Jsem ale na druhou stranu ráda,že si takhle vyměnujeme názory,je to plodná diskuse,není umění vše hodnotit stejně,ráda si přečtu i názor druhé strany. Letos v létě jsme byla na hradě Zvíkov,kde se Solomon natáčel,tam jsem prožívala velký emotivní boom,ani jsme si nemyslela,že na mě ta návštěva tak silně zapůsobí,což je jasný důkaz,jak silně emocionální film je. Samozřejmě,je mnoho lidí,kteří ho kritizují pro přímočarost,čitelnost,málo efektů atd.,mohli bychom to rozebírat donekonečna,ale já nemyslím,že tento film potřebuje obhajovat.Je také plno stejně smýšlejících lidí jako já,diváků kterým se zaryl hluboko pod kůži a do srdce,my víme svoje,víme že každý z nás má na světě nějaké poslání a svůj osud,že v dnešním krutém světě si občas člověk připadá právě jako na počátku 17.století,kdy vládlo čarodějnictví a černá magie a nebylo nikoho,kdo by se postavil zlu.Vpravdě tak i dnes bychom takového Solomona potřebovali.

Jakkob

Jakkob (hodnocení, recenze)

Všichni sme jen lidi a jak vidíš, nejsem zdaleka jedinej co má o tom to filmu pochybnosti... Já sem taky schopnej ořvat lecos a nestydím se za to, ale tady u toho sem tu potřebu, ani snad nutnost z dojetí či něčeho takovýho neměl... A to právě díky tomu, jak na mě celej film působil - prakticky nijak... A jak sem ořval Posl. samuraje, tak se mě tady chtělo smát - Solomon je podle mě teda docela jiná liga jak Posl. samuraj, kterej byl mnohem více uvěřitelnej, stál pevně na zemi a dojetí stačlo tak málo - a obešlo se to i bez podřezávání dětí a jiných scén, kterými oplýval Solomon a které se snažily člověka dojmout, či se zamyslet...

Irene

Irene (hodnocení, recenze)

Tak to je oravdu subjektivní pocit,já ti naopak mohu napsat,že jsem byla po celou dobu silně emotivně pohnutá!Za posledních mnoho let,od filmu Poslední samuraj,se mi nestalo,že bych nemohla při některých scénách dýchat,jak mě dostaly.Právě tohle se podařilo až Solomonovi,že mi tekly slzy beznaděje a smutku,že jsem všechna ta jeho utrpení prožívala s ním.A právě hlavní zásluhu na tom má bezchybný výkon Jamese Purefoye,který Solomona zahrál na výbornou.Vůbec nemám pocit ani trochu,že by jeho výkon byl málo věrohodný,v jeho očích se zračí všechna ta bolest,to procházení očistcem,když si musí sáhnout až na samé dno.James je vynikající herec,což už mnohokrát dokázal i v jiných projektech a je velmi krátkoztaké,tvrdit,že nehraje efektivně,protože právě jeho herecký výkon je to hlavní,co z filmu dělá malý zázrak!

Jakkob

Jakkob (hodnocení, recenze)

Pozor na tyhle soudy ala coby kdyby... Aby si nebyla nakonec HODNĚ moc překvapená a zklamaná, že by se k tomu dotyčnej autor postavil docela jinak než jak si myslíš - zkrátka nemůžeš vědět, zda by byl, nebo nebyl dojat... To je coby kdyby - stejně tak mohu říci, že by mu to přišlo zrovna jako mě a význam to bude mít stejnej. Opakuju, tomuhle coby a kdyby se raději vyhýbat - autor na to už zkrátka nic říct nemůže a neřekne a co by řekl je relativní...

Jinak o5 - je v pořádku že neví co od něho Bůh chce atd., ale styl, kterým to Solomon předvedl a znázornil je podle mě děs - mě v tom chyběla procítěnost a emoce - nic z toho tam v mých očích nebylo... Srovnal bych to třeba se scénou v Gladiátorovi, kde Maximus hledí na ukřižovaná těla své rodiny - tam to se mnou šilo o sto šest a Maximus ani nemusel nic říkat - stačil ten výraz v obličeji... A to je to, co v Solomonovi chybělo - tohleto. Abych skutečně uvěřil tomu, co Solomon cítí, co prožívá atd. Chyběla tomu přirozenost, věrohodnost, uvěřitelnost...

Související novinky

Pete Postlethwaite: 1946 – 2011

Pete Postlethwaite: 1946 – 2011

03.01.2011

Výrazný britský herec s neobvyklým jménem v neděli prohrál svůj zápas s rakovinou. Byl králem vedlejších rolí, přesto jsme jej všichni dobře znali, což je vlastně důkaz, jak výjimečný to byl herec.… (více)

Od fantasy zpátky k hororu

Od fantasy zpátky k hororu

28.11.2010

Touhle cestou se ubírá kariéra britského sympaťáka Michaela J. Bassetta (foto). Není divu – Solomon Kane byl sice fajn, ale (i díky neuvedení v amerických kinech) na sebe nevydělal a na původně… (více)

Silent Hill pokračuje

Silent Hill pokračuje

08.11.2010

„Neexistují kvalitní filmové adaptace počítačových her,“ tvrdí někteří. „Kromě Silent Hillu,“ kontrují jiní. Na dvojku úspěšného hororu z roku 2006 se čekalo hodně dlouho. Christophe Gans má ale… (více)

Conan a bulharská kletba?

Conan a bulharská kletba?

12.05.2009

Když jste hollywoodský tvůrce a chcete něco natočit „za hrst dolarů“, jedete do Bulharska nebo Rumunska. Běžně tam točí Seagal či Van Damme (ten to v JCVD popsal jako to nejhorší, co vůbec může… (více)

Reklama

Reklama