Režie:
Jean-Pierre MelvilleScénář:
Jean-Pierre MelvilleKamera:
Henri DecaëHudba:
Éric DemarsanHrají:
Alain Delon, Bourvil, Gian Maria Volonté, Yves Montand, François Périer, Paul Crauchet, Yvan Chiffre, Pierre Collet, René Berthier, Yves Arcanel, Paul Amiot (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Tři muži vede osudový kruh přímo do náruče smrti. Corey (Alain Delon) se po propuštění z vězení vrací za svou dívkou, která ale mezitím dala přednost jeho parťákovi. Náhoda ho svede dohromady s prchajícím zločincem Vogelem a bývalým policistou Jansenem. Společně vyloupí klenotnictví. Snadný úspěch je povzbudí, a proto začnou vyhlížet další objekt... (Česká televize)
(více)Videa (6)
Recenze (142)
Naprostý šok mě způsobil Bourvil, kterého jsme měl doposud zafixovánýho jako smolaře - moulu. V tomhle filmu ztvárnil tvrdého policajta, takovým způsobem, že jsem ani na chvíli nepochyboval o jeho postavě. Je vidět, že můza herecké univerzálnosti mu dala velkého francouzáka. Napětí, nevlídná atmosféra, filmová tichost, kvalitní závěr a vynikající herecké výkony, spojily tenhle film v osudový kruh do kterého hážu čtyři hvězdičky s úvahou o přihození páté. ()
Najlepšia časť filmu, je podľa mňa v scéne, keď dvaja, o chvíľu, traja maskovaní lupiči, prepadnú klenotníctvo, a to je pekne ďaleko od úvodu filmu, najprv sú to Corey s Vogelom, pričom prvý pán s tvárou, večne fajčiaceho - Alaina DELONA, je postavou, ktorú akurát, prepustili z väzenia, kde mu dozorca tajne prezradí plány na lúpež, a tak sa vonku poberá smerom k frajerke, ktorá ale medzitým spáva s iným... , Delon úplnou náhodou stretáva zločinca Vogela, ktorý je na úteku... s tvárou - Giana Mariu Volontého, ktorý zdrhne z vlaku, i keď, ho má pod kontrolou, komisár - Mattei s tvárou Bourvila, ktorý mi tam, akosi, nepasoval ! No a tretí do partie, je bývalý policajt, Jansen s tvárou - Yvesa Montanda - ( vynikajúci bol v Mzde strachu !!!! ), ktorý je napojený v liehu, je v totálnom delíriu, a zázračným spôsobom sa postaví na nohy, aby im pomohol s kšeftom, lebo má presnú mušku, pritom pred nejakým časom, mal šialené hulucinácie z toho, debilného chlastu, akosi rýchlo sa spamätal, to je teda pekne postavené na hlavu, ďalšia diera, podľa mňa, je v scéne, kedy Vogel vyskočí cez okno z vlaku, a jemu sa nič nestane ? Taktiež, je to celé, akosi, naivné, a zbytočne, dlhé, mieša sa tu klasický hollywoodský štýl, ale väčšinu času, som sa nudil, i miestami, chaotický strih, celkovo napomáha k výslednému dojmu z filmu ! Alain Delon, nepatrí medzi mojich obľúbených hercov, ba ani film režiséra - Jeana-Pierreho Melvillea, nezachráni rozpačité dojmy, najmä ten, naivný koniec ! ()
Mám rád pozvolně vyprávěné filmy, ale zde je to dohnáno až ad absurdum. Navíc práce s mizanscénou je tady až katastrofální, v první půli se tady střídají povětrnostní vlivy zrovna tak, jak se postavila kamera a nikdo si s tím hlavu nedělal. Takže ve dvou pár minut na sebe navazujících scénách je podzim a vzápětí hned husté sněžení se sněhovým popraškem, a pak…zase sucho, brzký podzim a přitom utekla půlhodina děje. Je to fakt vtipný, ale u Melvilla mě to nějak nepřekvapuje, jeho kultovní status jsem nikdy nepobral :o) ()
Po dlouhé době jsem se nechal pozvat do legendárního chladného šedeho světa s minimem teplých barev Jeana-Pierra Melvillea...Je to prostě klasa. A pokud jsem na něco nezapomněl, tak jsem i po docela dlouhé době viděl další velkou filmovou loupež, která je tady vážně velmi dlouhá a akterům ani nevidíme do tváře, ale ta myšlenka (později dočtena), že je to proto, že zloději jako chirulgové provádí pouhý dokonale naplánovaný zákrok je zajímavá, ale ty chladné a dokonale naaranžované epizodky z předchozího a následujícího dění jsem si asi užil víc. Náhodou propojené cesty dvou zločinců, ale možná daleko více jsem si užil Bourvila v netypické roli (i když v prostředku mi přišlo, že na delší dobu zmizel z obrazovky) coby na jedné straně tvrdojšíjního komisaře na na duruhou stranu vždycky věřícího v možnou čistotu podezřelých, neschopného pochopit, že jeho šéf věří tomu, že se v každém člověku ukrývá zločin. Přesto si na tu větu: Rodí se čístí, ale dlouho jim to nevydrží pan komisař v poslední třetině přece jen vzpomene a i jeho dožene onen Osudový kruh. Když (Pozor Spoiler!) v závěrečné přestřelce komisař pozná, že dostal i svého bývalého kolegu (skvělý Yves Montand jakožto později nastoupená hvězda doplňující partu se svou představovací první scénou), mohla by z toho být na místo překvapené plaché otázky: ,,To jsi ty?´´, dlouhá emocionální řežba. Ale tady jsme ve světě Melvillea. Chladných činů, minima slov, jemných naznáků, kde hlavní roli hraje atmosféra, ale opět to mělo svoje kouzlo. Chce to specifickou náladu, ale klasa. ()
Tešil som sa, že uvidím starú dobrú francúzsko-taliansku kriminálku. Obsadenie zaujímavé, len som nevedel, čo tam robí Bourvil. Ale už v prvých záberoch som sa to dozvedel. Dokonale ma to znechutilo. Chápem, že každý komik túži zahrať si dramatickú úlohu, ale nech si to skúsi v divadle. Film je na takéto experimenty príliš drahá záležitosť. A ešte s klasickým ňoumovským dabingom. Ani Petr Schullhoff do svojich detektívok neobsadzoval Luďka Sobotu namiesto Rudolfa Hrušínského. Ale nielen Bourvil, ale aj viac náhod a nelogickostí, ako som schopný tolerovať spôsobilo, že viac, ako tri hviezdičky nemôžem dať, aj keď to podľa papierových predpokladov vyzeralo lepšie. ()
Reklama