Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh založený na románu Jane Austenové o tom, jak nepříjemné následky může mít přílišná povolnost mysli. Anna Elliotová (Amanda Root) se ve svých sedmadvaceti letech už vzdala naděje na manželství. Nabídku k sňatku kapitána Wentwortha (Ciarán Hinds), jediného muže, kterého kdy milovala, odmítla na nátlak své snobské rodiny, aby toho pak trpce roky litovala. Znovu se s ním setkává na návštěvě u rodiny své provdané sestry. Wentworth si za tu dobu vybudoval kariéru v námořnictvu a teď je rozhodnutý najít si manželku. Setkání s Annou ho vyvede z rovnováhy, ale jeho hněv na ni kvůli jejímu odmítnutí v něm stále přetrvává. Anna poznává, že jí Wentworth stále není lhostejný, zejména když se začne dvořit jiné ženě a o ni zdánlivě nejeví zájem. Když si ale Wentworth uvědomuje, že Annu ze svého srdce nedokáže vystrnadit, zdá se, že je pozdě. O Annu se uchází její pohledný a zámožný bratranec pan Elliot, který má to, co Wentworthovi chybí – podporu Anniny rodiny… (maku1304)

(více)

Recenze (31)

VenDulin85 

všechny recenze uživatele

Předloze docela věrné, kostýmově taky vydařené, ale co zde působí jako pěst na oko, je herecké obsazení. Zmiňují to už ostatní, takže se v tom nebudu babrat, ale jediný kloudný ksichtík, který ostatní převyšuje s přehledem, je Ciarán Hinds. Nechápu, když to odpovídá dialogově a člověk si dokáže i bez knihy vytvořit svůj dojem o příběhu, proč se tvůrci nezačetli i do popisu postav. 3,5* za návrat do doby minulé. ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Zrovna tenhle román mé oblíbené Jane Austenové je takový nenápadný, jako jeho hrdinka. Filmové zpracování nenabízí další pohled na příběh, je jen jeho ilustrací. Bohužel, nepříliš pohlednou, což myslím doslova. Málokdy se vidí tak nevzhledné obsazení filmu. Přece jen, když si nabubřelý šlechtický otec hlavní hrdinky v románě celou svou osobnost zakládá jen na hezkém zjevu, měl by to být aspoň pěkný chlap a ne takový zrzavý pichlavec jako ve filmu. Stejně tak její starší sestra, obdivovaná pro svou krásu, která je její jedinou devizou, by neměla vzbuzovat dojem, že by si co nejrychleji měla zajít na stomatologii. Annina přítelkyně, ovdovělá paní Smithová, tak to už snad byl travestit za zenitem, ne? Hlavní hrdinka byla i v románu šedá odkvetlá myška, takže tohle sedí, ale její herecký projev: "vypoulím ty oči, co nejvíc umím" by měl mít trochu širší rejstřík. ()

Reklama

kajda.l 

všechny recenze uživatele

Ač Anička celý film kouká jako sovička, tak nevadí, já na tahle témata a intriky slyším a rád na to jak koukám, tak to čtu. Austenku jsem tedy nikdy nečetl a číst (asi) nebudu. Persuasion má dobrý příběh, průměrné herce (Hinds tedy charisma má, u žen je to bohužel horší), krásnou Anglii, skvělé kostýmy, vydařenou výpravu. A sestry Dalrymple byly rozkošné zrůdičky. Pod čtyři jít prostě nemůžu :o) ()

Cushing 

všechny recenze uživatele

Nejlepší kostýmní film, co jsem kdy viděl. Nedíváte se tu do hloubi 19. století -- přímo tam jste, se všemi tehdejšími obyčejnými lidmi, stejnými, jako jsme my sami, stejně toužícími i chybujícími. Že tu nehrají žádné hvězdy, je jen správné. Kinamtografie úchvatná, zátiší v interiérech vypadají jako plátna starých mistrů. Osvětlení pouze přirozené, večery při svíčkách... Anglický venkov. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Když Persuasion srovnám s jinými filmy podle předlohy Jane Austen, tak jsem zatím asi zažila největší zklamání. Možná jsem byla až příliš natěšená na tak těžko dostupný film. Jsem přesvědčená, že největším problémem byl výběr Amandy Root do role Anny, protože na mě téměř po celou dobu s těma jejíma kukadlama působila jak umírající laň. A to i přesto, že jsem se s její povahou dokázala velmi dobře ztotožnit. Je to škoda, protože Ciarián Hinds byl naopak poměrně dobrou volbou. Jinak doba, kostýmy a většina jejího úděsného příbuzenstva byla vykreslená velmi dobře. Sice se smutkem, ale nad průměr dnes nepůjdu. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (20)

  • Nápad na vytvorenie tohto filmu skrsol v hlave producentky Fiony Finlay, ktorá túto predlohu produkovala už pre seriál Persuasion v roku 1971. Finlay cítila, že je to „veľmi romantický príbeh, s ktorým sa môže stotožniť každý. Na dávno stratenej láske je niečo veľmi dojemné“. (Arsenal83)
  • Amanda Root opísala Annu ako „feministku v prefeministickom období" a „silnú, nezávislú postavu, s ktorou sa môžu moderní diváci stotožniť napriek dobovému prostrediu príbehu." (Arsenal83)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno