Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Lovec lidí Clint Eastwood se vydává po stopách obávaného zločince El India, který uprchnl z vězení. Jelikož největší banka na Západě je v El Pasu, je více než jasné, že jeho kroky budou směřovat právě tam... Lovec lidí Mortimer pátrá po hledaném vrahovi Callawayovi. Dopadne ho, vyinkasuje odměnu a vydává se hledat dalšího zločince. Tomu je však na stopě už jiný lovec, Monco, kterému se podaří jej dopadnout i inkasovat vypsanou odměnu. Brzy nato dojde k útěku obávaného lupiče El India z vězení. Monco i Mortimer přijíždějí do El Pasa, kde je největší banka. Oba předpokládají, že se ji El Indio po svém útěku určitě pokusí vykrást. Monco a Mortimer na sebe narazí a je z toho rvačka. Potom se však dohodnou na partnerství pokud El India dopadnou, o odměnu se rozdělí. El Indio mezitím loupež skutečně plánuje. Monco se má podle plánu pokusit proniknout do bandy jako jejich kumpán... (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (569)

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Luciano Vincenzoni, Sergio Leone .. Několik lidí se mi snažilo namluvit, že existuje ještě lepší western než pro mě absolutní klenot žánru a kinematografie zároveň Once Upon a Time in the West. A tím že prý je vrchol „dolarové trilogie“ The Good, the Bad and the Ugly. Abych se nepřel neoprávněně, celou zmíněnou dolarovou trilogii jsem si sehnal a udělal si nějakých 390 minut času, abych došel k závěru, že král westernu je jen jeden a navíc ho znám už dávno! Ano, i přesto, že snímkům Pro pár dolarů, Pro pár dolarů navíc, Hodný, zlý a ošklivý nechybí mnoho k filmové dokonalosti, nemohu jim v žádném případě dát vyšší hodnocení než 80-90%. Sergio Leone sice i zde parádně režíruje, dokáže natahovat scény (zejména ty finální) tak poutavě, drásavě a za doprovodu Morriconeho hudby jsou skutečně excelentní .. přesto je celkový dojem z filmů slabší než u již zmíněného božského Tenkrát na Západě. 85%. ()

Kass 

všechny recenze uživatele

"Where life had no value, death, sometimes, had its price. That is why the bounty killers appeared." Po velkém úspěchu "Pro hrst dolarů" si S. Leone získal oprávěnou důvěru producentů, kteří mu věnovali dostatečně velké finanční prostředky k tomu, aby se v prvním pokračování dolarové trilogie mohl pořádně předvést a uplatnit svůj mimořádný vizuální talent v celém jeho rozsahu. Leone nabízenou příležitost pochopitelně využil beze zbytku. "Pro pár dolarů navíc" svou rozmáchlostí a jistou režií, která uchvacuje jak v detailech, tak v panoramatických záběrech, zdaleka překonává úvodní část volné trilogie, a kvalitativně vzestupnou tendencí všech složek filmu - Morriconeho hudbu nevyjímaje - předznamenává vrchol celé série, jímž je snímek "Hodný, zlý a ošklivý". Vedle bezchybných Eastwooda a Van Cleefa, mi to podobně jako v případě mého komentáře k "Pro hrst dolarů" nedá a zmíním zde opět skvělého G. M. Volontého, jenž v postavě učebnicově vyšinutého (jakoby pod neustálým vlivem omamných látek jednajícího) šéfa lupičské bandy podává excelentní výkon. ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Dilema, jestli je lepší Pro pár dolarů nebo Leonův následující kousek Pro pár dolarů navíc, mám pro sebe vyřešené, protože navazující film považuju za zralejší, Leone tam už našel svůj styl a spolupráci s Enniem Morriconem vypiloval tak, že po stránce režie a vůbec filmařských řemesel se filmu nedá moc co vytknout. Zásluha Sergia Leoneho je v tom, že skomírající westernový žánr oživil tím, že ho ušpinil, nadlehčil ho komickými prvky, pracoval kreativně s žánrovými stereotypy a do té doby zaměnitelným vedlejším postavám vtiskl charaktery. Zkrátka a dobře ho učinil zábavnějším. Na druhé straně ale mají jeho ranné westerny problém se scénářem. Když se podíváte na motivaci jeho hrdinů a jejich myšlenkové pochody, pak máte před sebou sbírku unikátních blbů. Kdyby hlavní padouch Callaway oplýval takovými nápady, jako je propuštění svých zajatců, aby zlikvidovali členy jeho gangu, nepřežil by pravděpodobně svou pubertu. Leone zkrátka točil nenáročná béčka pro masové publikum a ke své smůle měl ambice směřovat k závažnější filmařské výpovědi a k vážnějším žánrům, což mu v případě jeho legendárního Tenkrát v Americe zlomilo vaz. Což něco vypovídá o filmovém průmyslu a jeho divácích, ne o Sergio Leonem. Celkový dojem: 65 %. ()

kitano 

všechny recenze uživatele

Iked skutocna legenda mala prist az o rok neskor, aj prostredny diel dolarovej trilogie je klasikou zanru, plnou nezabudnutelnych momentov, ktorej sa len skutocne tazko da nieco vycitat. Pri dueloch (hlavne potom ten zaverecny), pri ktorych hra jemna, no zlovestna melodia z vreckovych hodiniek, sa mi stavaju dupkom vsetky chlpy. (10/10) ()

Kulmon 

všechny recenze uživatele

Ještě lepší než první díl této volné trilogie Pro hrst dolarů aneb špagety bez kečupu. Tentokrát se Clintu Eastwoodovi dostalo společníka, se kterým se setká v poslední části Hodný, zlý a ošklivý. Film je oproti prvnímu značně dynamičtější, scénář ještě propracovanější. Měl bych jen jednu výtku. Na to, že se jedná o tzv. spaghetti western, šetřili tvůrci kečupem. Když někdo dostane tři rány z bezprostřední blízkosti, měla by se asi objevit nějaká ta krev. Tady jen herec předvede teatrální gesto, rozhodí rukama a je mrtvý. Ale to nemůže dojem z báječného westernu zkazit. ()

Galerie (191)

Zajímavosti (43)

  • Ačkoli se Eastwoodovo pončo během "dolarové trilogie" nikdy nepralo, muselo se spravit oněch sedm děr po Ramonových kulkách z "prvního dílu". V tomto filmu je pončo nošeno obráceně a v některých scénách jsou stopy po kulkách (nyní za pravým ramenem) jasně patrné. (džanik)
  • Lee Van Cleef prohlašoval, že je v ovládání zbraní rychlejší než Clint Eastwood. Tasit, natáhnout a vystřelit mu prý zabralo pouhá tři filmová políčka (osminu vteřiny). (džanik)
  • Proslulá úsečná, pomalá a odměřená mluva postav ztvárněných Clintem Eastwoodem, později využívaná nejen v Leoneho snímcích, se poprvé objevila až v tomto filmu. Eastwood byl totiž nadšen dabérem, jenž ho v „jedničce“ (Pro hrst dolarů, 1964) namluvil pro italskou verzi právě tímto způsobem. Tak ho tento projev uchvátil, že způsob mluvy přijal za svůj. (DaViD´82)

Reklama

Reklama