Recenze (512)
První liga 3: Zpátky do druhé ligy (1998)
Slabota, absolútna slabota! Už dvojka bola slabá, ale trojka je tragická.
Durhamští Býci (1988)
Obdobný film ako Prvá liga. Prvá liga však na mňa pôsobí sviežejším dojmom. Aj záber postáv má širší. Durhamskí býci naproti tomu stoja a padajú na výkonoch Costnera, Sarandon a Robbinsa. Ostatné postavy sú iba komparz. Tým nechcem povedať, že je to vyložene zlý film, len je trochu komornejší a vtipných momentov tam až toľko nenájdete.
Bouřlivé víno (2012) (seriál)
Na slovensku bohužiaľ jasne vidno priepasť, ktorá vznikla vo filmovej a televíznej tvorbe v posledných 20-tich rokoch. Čo bolo talentované a profesionálne, to od filmu zutekalo. Zostalo pár slušných ľudí, ktorí sa prispôsobili a točia remeselne maximálne tak priemerné seriály, ktoré však svojim príbehom diváka s IQ 100 a vyššie sotva oslovia. Toto je aj príklad zbúreného vína.
Equilibrium (2002)
Podľa mňa veľmi nedocenený film a obsahovo a odkazom lepší ako séria Matrix.
Temný úsvit (2006)
Fraška. Dej je možné heslovite zhrnúť nasledovne. Pilot - Pilot letí - Havaruje - Zostrel - Zajatecký tábor - Útek - Vlastenecký pátos na konci. Vrelo odporúčam nepozerať a nedajbože si tento film neidealizovať ako ďalší Empire of the Sun , pretože pri sledovaní dôjde ku krutému vytriezveniu.
Špatnej polda (2009)
Keďže som videl originál Bad Lieutenant z roku 1992, tak sa len pousmejem, nad kŕčovitým výkonom Nicka Klietkovie. Harvey Keitel v origináli lepšie vykreslil charakter hlavnej postavy. Aby som bol úprimný film Nick nebol až taký zlý, ale hlavne mi vadilo jeho krivé držanie tela, lebo jednoducho naozaj vyzeralo nerealisticky. A ani si nechcem predstaviť, ako ho musela boliet chrbtica po jednom dni natáčania. Celkovo mi však tento film pripadal ako mainstreamová paródia na originál. A také dávam aj hodnotenie.
Resident Evil: Odveta (2012)
Každá ďalšia časť je horšia ako predchádzajúca. Nerobím si ilúzie, pri sériách to tak býva. Anderson však iba točí to isté v nekonečne mnohých obmenách, na štýl telenovely. Takže za mňa max 2*.
Lovci dinosaurů (2005)
Nebolo to až také strašné, za mňa slabšie 3*.
Moje letní prázdniny (2012)
Príjemné prekvapenie. Mel Gibson stále vie zahrať. A dokázal, že aj na staré kolená mu poriadny akčňák nerobí problém. Priznám sa, že tá štvrtá * je hlavne za prostredie mexickej väznice, ktorá vytvára naozaj neskutočnú atmosféru a vlastne celý film je práve na tejto atmosfére postavený.
Restrepo (2010)
V plnej "kráse" odhalené pôsobenie jednotiek NATO v Afganistane. Tá nemohúcnosť v komunikácii s miestnym obyvateľstvom a planá snaha o presadenie svojich cieľov je až tragikomická. Zlatým klincom celého dokumentu bolo vyjadrenie veliaceho kapitána, ktorý na stretnutí s obyvateľmi dediny, kde predtým vystrielali spolu s povstalcami aj časť miestnych, začne vyhlasovať: "Urobme za tým hrubú čiaru a poďme sa venovať rozvoju Vašej dediny". Keby to nebolo také smutné tak sa pritom rozosmejem. Pri chápaní vojny v Afganistane je potrebné vžiť sa do kože samotných obyčajných Afgancov. Príde nejaká vojenská jednotka, z pozície nad Vašou dedinou ostreľuje na slepo všetko živé. Potom túto dedinu obsadia a začnú mi vykladať, že sú tu na moju ochranu a skvalitnenie môjho života. Len tak mimochodom spomenú, že mám udať svojich susedov, priateľov a známych, ktorí sú členmi Talibanu. No ja na mieste Afgancov by som sa pravdepodobne nechoval inak...a zvysoka na nich ...kašlal. P.S: Inak dokument čo do kvality nie je ničím výnimočný. Ak tvorcovia ten patriotistický pátos mysleli sarkasticky, tak by som hodnotenie o 1* zodvihol.