Recenze (498)
Les Trésors de satan (1902)
A opäť ženy ako služobníčky diablove. Meliés musel byť poriadny huncútisko.
Excelsior ! (1901)
Celkom nápadité. Dievča si želalo akvárium, tak ho dostala nie práve ortodoxným spôsobom.
Le Savant et le chimpanze (1900)
Morálne poučenie: nechovajte doma opice. Viem si predstaviť, že film vyvolal v tých rokoch voči opiciam podobnú nevraživosť, ako pred pár rokmi Čeľuste proti žralokom.
Le Chaudron infernal (1903)
Danteho Peklo neúprosne prevedené na plátno (skôr na plátienko) priam majstrovsky a desivo.
La Lune à un mètre (1898)
Byť astronómom, to nie je len vysedávať pri obrovskom ďalekohľade, ale musíte čeliť aj všakovakým snom o krvilačných mesiacoch a ako to už u Meliésa býva - o ženách.
La Tentation de Saint - Antoine (1898)
Zmena Ježiša na chtivú radodajku pobavila.
Une nuit terrible (1896)
Skutočne príšerná noc. Perfektný scenár, ktorý však v strede trošku strácal na obrátkach.
Stopařův průvodce po Galaxii (2005)
V podstate sa to zase nejako geniálne sfilmovať nedalo, takže táto adaptácia je celkom fajn. Obzvlášť Fryov komentár je famózny a Freeman sa do role Arthur absolútne hodil.
Lemony Snicket: Řada nešťastných příhod (2004)
Priveľa formy, primálo obsahu. Všetky vedľajšie postavičky však potešia, takže sa nudiť nebudete. Ideálny film na rodinné popoludnie.
Kinorama (2010) (pořad)
Viac Konečného a menej Kočiša a bude to aj pozerateľné.