Černé zrcadlo - Série 6 (2023) (série)
Tvůrci:
Charlie BrookerRežie:
Sam MillerScénář:
Charlie BrookerKamera:
David RaedekerVOD (1)
Obsahy(1)
Při natáčení přírodopisného dokumentu v ospalém skotském městečku narazí mladý pár na pikantní příběh provázaný se šokujícími událostmi z místní historie. (Netflix)
Recenze (82)
Překvapuje mě, pro kolik diváků právě Loch Henry příliš vybočuje z konceptu. Pro mě do něj totiž zapadá, ale ne tak okatě a nápadně, jak se tomu často děje jindy. Vidím nutnost jít s davem, aby se jedinec dostal dostatečně daleko, a to je právě to, za čím se cyklus vždy rád otáčel. Navíc vyostřená škodolibost udržela hranici hraní si s konkrétním žánrem tak vysoko, že nikdy nedojde k prázdnému trápení diváka či protagonistů. ()
Bohužel nesmírně předvídatelné rozuzlení i samotný průběh a jednotlivé detaily, ale hlavně zcela vybočující ze série Black Mirror, která doposud varovala před skrytými hrozbami nezadržitelného technologického pokroku. Tohle na mě působilo spíše jako nepříliš úderný společenský komentář, který není nový dokonce ani pouze v rámci tohoto seriálu. Dost z toho se však dá odpustit, protože si mě tvůrci koupili vskutku krásnými záběry skotské přírody i tamní vesničky a místy opravdu velmi hutnou atmosférou. Dokázal jsem se tedy hodinku slušně zabavit. Tento díl se mi ovšem velmi rychle vykouří z hlavy, neboť neobsahuje prakticky žádné poselství a vůbec nic nového v žádném směru. [69 %] ()
Druhá epizoda v řadě, kdy se Netflix rozhodl tak nějak udat sebereflexi a domluvit se s Brookerem, ať to zpracuje do nejnovější série. True Crime dokumenty frčí hrozně moc, každý je miluje a například nedávný seriál o Dahmerovi byl vyloženě hit, z kterého se stál okamžitě meme formát a modla internetu. Nejkurióznější na tom je, že mnohdy se diváci stávají fanoušky těchto vrahů a glorifikují je do nebes. Seriály dostanou ocenění, režiséři poplácáno po zádech a jede se dál, nikoho už zákulisí obětí zločinu nezajímá, jen ty šílenosti a jak moc skvěle a gore zvraty to má. Epizoda mi lokacemi a stylem natáčení připomněla mojí oblíbenou Crocodille a lze tam spatřit inspirace už při prvním záběru a následné scéně v autě. Navíc miluji to propojování univerza a pomrknutí na starší epizody. ()
Tři čtvrtiny stopáže, je to nepříliš zajímavý a předvídatelný krimi thriller. Ani náznak hrozby technologií. Zcela mimo koncept seriálu. Trpělivě jsem vyčkával a věřil, že přijde zvrat. Vždyť Brooker je chytrý a šikovný scénárista. Jen tohle...to by bylo pod jeho úroveň. Ale kdepak... i přestože jen u thrilleru o vrahounech nezůstalo, nedočkáte se ani žádného zvratu. Brooker až v posledních minutách vcelku suše nastavil zrcadlo všem hyenám, které přitahuje násilí a ultrahyenám, které jim ho rády servírují v TV. Za mě je to dost vyčpělé téma, které se do BM 2023 moc nehodí. PS: Závěrečný sestřih byl působivý, nepochybuji o tom, že by tvůrci dobrý thriller zvládli. ()
Nezaujalo. Postavy se chovají ještě divněji, než obvykle, děj prakticky žádný, tohle nezachární ani fakt, že to je natočené solidně, a atmosféru to má slušnou. Celou dobu to ale hraje jenom na jednu strunu - divák ví, že něco tu nehraje, a jenom čeká, až se dozví, co. Ani obsazení mi nesedlo. Zklamání ()
Galerie (13)
Photo © Zeppotron/Channel 4/Netflix
Zajímavosti (5)
- Pia (Myha'la Herrold) přirovná záběry ze staré policejní kamery k filmu Záhada Blair Witch (1999). (griph)
- Pia (Myha'la Herrold) zmíní postavu Hannibala Lectora (Anthony Hopkins) z filmu Mlčení jehňátek (1991). (griph)
- V epizodě se opět objevuje fiktivní streamovací služba Streamberry a dokument „Loch Henry“ měl zpracovat dokumentarista, jenž režíroval dokument „The Callow Years“, který se objevil již v epizodě Joan je hrozná (2023) jako reference na pilotní díl Národní hymna (2011). Je zde zmíněn i dokument „Junipero Dreaming“. Znamená to tedy, že epizoda se opět odehrává v univerzu několika epizod z dřívějška. (jirikzaboj)
Reklama