Reklama

Reklama

Krásky a tajemství – tak přece začínají všechny filmy noir. Dánský sebereflexivní thriller. Základem postmoderního a sebereflexivního thrilleru dánského režiséra Oleho Bornedala je otázka, jaké jsou osudy postav mimo to, co nám z nich film ukáže, a jak si k figurám automaticky dosazujeme příběhy na základě diváckých či čtenářských zkušeností.
Během dopravní nehody potká forenzní fotograf Jonas tajuplnou Julii. Když ji posléze navštíví v nemocnici a je jejími příbuznými považovaný za jejího přítele Sebastiana, začne se propadat do víru lží a fikcí, který sám přiživuje. Jelikož o Sebastianovi nic neví a dívka trpí ztrátou paměti a následkem šoku i dočasnou ztrátou zraku, vezme na sebe Jonas identitu, kterou si sám vymodeluje na základě svých nenaplněných snů. Paralelní fiktivní život se pro něho stává únikem před každodenní prací, usedlým rodinným životem i porouchaným autem. Jenže Sebastianova realita je zásadně odlišná od toho, co si Jonas vybájil, a začne ho záhy dohánět.
Důmyslný scénář reflektuje principy noirových krimi příběhů. Ty také ve svém základu často stojí na vypravěči, jenž svému okolí a druhým postavám přiřazuje domnělé příběhy, které jsou postupně konfrontovány s realitou.
Scenárista a režisér Ole Bornedal snímkem Pouze další love story potvrdil své kvality jednoho z nejoriginálnějších tvůrců současnosti, kteří ve svých filmech reflektují a dekonstruují narativní principy klasických žánrů. Mezinárodně na sebe upozornil již v roce 1994 filmem Noční hlídač, který o tři roky později přepracoval pro americký trh do filmu Hlídač mrtvých. Z jeho dalších snímků získal nadšené ohlasy především moderní morytát Zbav nás od zlého z roku 2009. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (114)

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Menu - Výborný vyprávěcí gulášek a skvěle namíchaný žánrový koktejl. Pohodlně jsem se usadil a vychutnal si každé jednotlivé sousto. Ole Bornedal jako šéfkuchař, pokrm předložili s bravurou vrchní Berthelsen, servírka Fichová a číšník Lie Kaas, ostatní personál se také choval velmi slušně a vlastně nic nenarušovalo příjemnou atmosféru konzumace této temné a jemně úchylné specialitky, k tomu ještě to severské osvětlení a mrazivá atmosféra a já odcházel naprosto spokojen. ()

FilmFan24 

všechny recenze uživatele

Konec je začátkem příběhu, kdy pravda je lež, skutečnost je klam a Jonas je Sebastian anebo je to všechno úplně jinak? Každopádně názorná ukázka, kdy zajímavě vizuálně vytříbená forma jde ruku v ruce s neméně zajímavým obsahem. Hlavní hrdina kriminálního příběhu, jehož začátkem je autonehoda při níž upadne do kómatu dívka Julia, chce vědět jak se jí v nemocnici daří. Tam je omylem pokládán rodinou za jejího přítele, kterého poznala během svého pobytu v Thajsku. Jonas najednou dostane šanci žít úplně jiný život než na jaký byl doposud zvyklý. Změna identity potom rozpřédá podivnou mozaiku jednoho zvláštního vztahu a vede k neodvratnému konci, který byl začátkem filmového vyprávění. Jo žít cizí život se fakt nevyplácí,,, ()

Reklama

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Tímhle filmem jsem si po čase jen potvrdil, jak mi ta současná dánská dramata (asi tak již od Rodinné oslavy) obvykle vůbec nesednou a často mi přijdou nelogické a přehnané do neuvěřitelna, byť jsem tady vzhledem k žánrům, plakátu a snad i komentářům čekal úplně jiného zážitku (daleko víc žánrového), než jsem se dočkal. Ona je Tak trochu jiná love story skutečně tak trochu jiná a svá, tedy především mozaikovým podáním děje, což by mi vůbec nevadilo, kdyby pro mě celý film neplynul v tak neskutečně divném „konceptu“ dojmů na velké sinusoidě. Už během prvních scén se zřejmě divokými podobami lásky před úvodními titulky jsem tušil, že to půjde dost mimo mě, jenže pak mě zaujala další scéna, s níž se mi chvíli zdálo, že by tady vzešel zajímavý film, který se jen potřeboval rozjet... tedy než ho zase vystřídaly nějaké ty nonkomformní podivnosti ve věci citových vztahů a někdy i otravné sexuální řeči... a tak to šlo, s někdy kratším, jindy delším trváním obou fáz ("jde to úplně mimo mě" vs. "je to zase zajímavé, už se tady konečně něco naplno rozjede") opravdu až do konce. Jako úplně nejzdařilejší mi přišla sekvence s nečekanou návštěvou Nikolaje Lie Kaase na chatě, občas mě chytl skrytý hořký a černý humor, ke konci mě „probudila“ i jedna horrorová lekačka, ale jinak jsem se do filmu většinou nedostal naplno, rádoby cinefilní rámec s pár moudry o filmu-noir to nezachrání a přes ty nadějné záblesky, za něž dávám plné 2*, zůstalo u toho míjení až do (nepřekvapivě) divného závěru. [50%] ()

Forty- 

všechny recenze uživatele

Ďalšia zo silných sociálnych severských drám tentokrát pojednáva o príbehe muža frustrovaného konvenčným fungovaním vzťahov. Práca, deti, hypotéka, leasing, pravidelný sex zo zvyku. Hlavný hrdina sa dostane do zaujímavej životnej sitácie, kedy sa nachvíľu nechá uniesť a pokúsi sa hľadať životné šťastie vo vzťahu s inou ženou, s ktorou sa zoznámi pri autonehode. Príbeh je však omnoho komplikovanejší a prehrešky hlavného hrdinu sa pomaly, ale o to bolestivejšie, začnú vyplavovať na povrch. A ako to už u takýchto filmov býva, namiesto hollywoodskeho happy endu so slzami dojatia v očiach dostaneme pod nos hodenú surovú dávku holej neprikrášlenej reality. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Severania majú pre tento typ filmov priam šiesty zmysel. Temná atmosféra, scény, ktoré by iní natočili so zaužívanou rutinou sa v tomto filme vynímajú v žiare reflektorov. Dej miestami jemne hraničí s absurdnosťou, ktorú ak divák prehryzne, tak sa mu hlavne druhá polka filmu odvďačí veľkou porciou napätia a stopercentne zvládnutým záverom. Nehovoriac o hereckých výkonoch, ktoré len zmultiplikovali ostatné pozitíva. Mnohých možno odradí domotaná stredná časť, ale v spätnom pohľade má všetko svoj súvis. 80%. ()

Galerie (21)

Reklama

Reklama