Reklama

Reklama

Manželské etudy

(seriál)
  • angličtina Marriage Stories

Epizody(6)

Obsahy(1)

V roce 1981 přišla dokumentaristka Helena Třeštíková s nápadem točit po dobu několika let okamžiky ze společného života několika vybraných novomanželských párů. Vznikla tak zajímavá studie proměny lidí a vztahů, která rovněž nabízí konfrontaci párů s původními očekáváními od vzájemného svazku. Dokumentární cyklus je hodnotný i nefalšovaným zprostředkováním života "obyčejných" lidí v 80. letech minulého století. (Česká televize)

(více)

Recenze uživatele Awer k tomuto seriálu (6)

Manželské etudy (1987) 

U ničeho jiného bych to nenapsal, ale: kdo nedává pět hvězd, nepochopil. Krom nápadu a samotné realizace, což by už bohatě stačilo, se přidává skvělá kamera, vybroušený a (dů)vtipný střih a citlivě vybalancovaný přístup dokumentaristky, jež se neodvratně stávává i rodinnou přítelkyní. ()

Ivana a Pavel (1987) (E01) 

Dobrá energie. Lidi, kteří chtějí žít a stále jdou do toho. Ne nějak šíleně, ale ani s tím fatalismem či naopak odevzdaností, které jsou typické pro většinu etud. ()

Mirka a Antonín (1987) (E02) 

Úžasně kontradiktorní lidi, kteří se ale shodnou, že na tom až tak moc nezáleží a že všechno jejich hašteření (a vlastně asi celý život) je dost povrchní, takže i bez velkého magnetismu dál souběžně míří vesmírem ()

Zuzana a Vladimír (1987) (E03) 

Stavbaři jako zrození pro starosti s potřebným budováním hnízda, pro sebe už ne tak. Nicméně dynamika interakcí se mi líbila od obou, zase to životaschopné stání (jak by řekl Kryl) a nefatalistické přijetí života, byť ve dvou nakonec dost různých polohách a byť se z toho následně stává skoro sólo skoro celebrity Vladimíra. Super chill dcery dosvědčují dojem, že tady je přes všechny zákruty osudu něco dobře. ()

Zuzana a Stanislav (1987) (E04) 

Kontrast geniálního, vždy s dobou stíhajícího hračičky všeuměla a až programově neúspěšné, nemocné věrné divačky Ošklivky Betty, pro níž je všechno v životě tak nějak moc rizikové, akční, vyhraněné etc. + jejich dětských replik. Ovšem nebylo by to celé úplně jinak, kdyby nechtěně v jináči mohl být on, a ne ona? ()

Ivana a Vašek (1987) (E06) 

Na ramena si naložili celý svět. Neptají se, zda chce být nesen, nebo zda jejich model je ten správný - jinak to prostě neumějí. Pochopitelně se z toho pak oba hroutí. Ona se chce zabít, on možná chce zabít ji a propadá se do těžkého pesimismu. Ten mu ale zároveň nebrání se posměvačně dívat na téměř jakékoli možné alternativy, u vlastních dětí (a právě u nich) nevyjímaje. Kdo nemaká a zkouší život vymyslet jinak, jako by nebyl. Výsledkem je velmi atraktivní telenovela, nadto téměř bez odmítání natačení. Ba řekl bych, že kamera je pro Strnadovi jen přidaným stimulem k vyprávění životního příběhu tím způsobem, kterým to činí, opravdu hrají svou vlastní roli. Jak jim nakonec ukáže syn, enfant terrible maximálně ignorující pošetilou polohu rodičovské autority, Strnad lze zvládnout být, ale s brkem v ruce a bez šílených ambicí je to / by to bývalo bylo mnohem snazší. ()

Reklama

Reklama