Reklama

Reklama

Zkrat

  • USA Haywire (více)
Trailer 2

Mallory Kane je tajnou vládní agentkou, která pracuje v těch nejnebezpečnějších a nejšpinavějších koutech světa a její mise nejsou vždy tak úplně legální. Po úspěšném osvobození jednoho čínského novináře jí někdo z kolegů podrazí a chce její smrt. Stane se terčem zabijáků, kteří znají každý její krok, a aby přežila, musí dopadnou ty, jenž ji zradili. Díky svému vojenskému výcviku vymyslí dokonalou – a nebezpečnou – léčku. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (32)

Trailer 2

Recenze (513)

teutates 

všechny recenze uživatele

Soderbergh se bratříčkuje kde s kým… byla tu už pornstar Sasha Grey a momentálně tu je testosteronová "kráska" Gina, uúu. Gina co by tajná agentka, samozřejmě nejlepší ze všech byla podvedena... pod rouškou tajemna. No zocelena žárem bitev jim všem ukáže kolik má kuráže. Nevím, jestli pořád povrchní Steven, možná už trochu debilní. TV akčňák, jen místo Seagala tam momentálně poskakuje jeho asi mladší ségra, každopádně culík mají stejný. 2/10 ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Deadly Is the Female. Soderbergh pojal soužití muže a ženy naprosto logicky – jako akční thriller. Leitmotivem filmu je potřeba přenést se přes krach prvního vážnějšího vztahu. Mezitím si hrdinka vyzkouší manželství, vnímané oběma účastníky od začátku jako hra plná přetvářky a poměrně rázně ukončené po svatební noci o charakteru souboje na život a na smrt. Jediným spolehlivým mužem, který ji nechce vystřelit mozek z hlavy a před nímž Mallory sama nemá žádné tajnosti, je její otec. Jistotu tudíž nachází jedině v návratu domů, nikoli ve vylhaném vztahu s některým z „otestovaných“ partnerů, kterého ani pořádně nezná. ___ Oproti „patriarchálním“ špionážním thrillerům (bondovky) tady žena není zápornou, nýbrž jedinou kladnou postavou. Respekt mužů přitom nezískává svým půvabem a intelektem, nýbrž fyzickou převahou. Sice opět používá své tělo, jako by jej musela použít k erotickému okouzlení muže (dělat pouhou vějičku je pod její úroveň), ale poněkud razantnějším způsobem. Pocit tělesného kontaktu je díky syrovému obsahu elegantně nasnímaných (oproti bourneovské shaky-cam) bojových scén mnohem intenzivnější než v akčních filmech, spoléhajících výhradně na prudký střih. ___ Sledovat hrdinčino tělo v pohybu skýtá pro mužského diváka hned dvojí slast, neboť její zas a znovu obhajována kontrola situace (nikoli kontrola kamery nad jejím tělem) mírní pocit voyeurské provinilosti. Krásná žena zde nevystupuje jako objekt k očumování, ale jako cílevědomá, aktivně jednající bytost, iniciativnější dokonce i v otázce sexu. ___ Mallořina nadvláda nad obrazem je během prvních dvou třetin filmu navíc znásobená faktem, že jde o její flashbackové převyprávění dřívějších událostí. Provokativně jsme zas a znovu upozorňováni, že své vyprávění směřuje ke konkrétní, pro příběh vcelku nedůležité postavě. Naše „oko“, zastupované v diegezi kamerou, není ani vpuštěno do auta, v němž protagonistka svou historii shrnuje. (Nabízí se také interpretace, že vyjukaný mladík zastupuje typického diváka akčních filmů, z něhož si Soderbergh tak trochu utahuje – proto například Mallory neustále opakuje důležitá jména, podobně jako jsou v hollywoodských akcích opakovány stěžejní informace.) ___ Rozkrývání momentů, kdy Zkrat využívá na kost obnažené akční zápletky k nadžánrovým komentářům, netvoří podstatu filmu, ale jeho přidanou hodnotu. V jádru jde o svižnou, třebaže dramaturgicky trochu rozvolněnou ženskou variaci bourneovek, resp. (a to vzhledem k béčkovosti námětu spíš) Komanda, v níž vycházející akční hvězda na různých světových kontinentech drtí mezi stehny své (zatím) slavnější herecké kolegy a nic nám nebrání vychutnávat si akci pro akci samou. Chuck Norris možná umí dělit nulou a Bonda jeho dvě nuly opravňují zabíjet, Gina Carano by ale oba vynulovala dříve, než by stačili doříct „shit“. 80% ()

Reklama

Legas 

všechny recenze uživatele

Příběh není zrovna záživný a zajímavý a i když naprosto skvělá hudba Davida Holmese v divákovi evokuje, že by mohl sledovat tarantinovku, ani dialogy nejsou nikterak peprné. Ale Soderberghovi nelze upřít schopnost točit tuctové žánrovky po svém. Jeho "bourenovka" spňuje základní rysy svých vzorů - máme tu nájemnou emancipovanou brunetu, která diváka v první minutě ujistí, že je schopna se dostat z jakékoli šlamastiky, hodně se tu cestuje po světě a před někým utíká skrze domy a střechy. Soderbergh ale dělá mnohé věci jinak, což považuji za velmi svěží. Hudbu Davida Holmese používá mimo akční scény, což dodává vyprávění videoklipový look. Ve filmu se v podstatě vůbec nestřílí a veškeré kontakty mezi aktéry probíhají ručně (a jak jsem uvedl - bez hudebního podkresu) a jednak mají velmi povedenou choreografii (a vypadají velmi realisticky ve smyslu takhle by se mohli dva cvičení nájemní tajtrlící mezi sebou pošťuchovat v hotelovém pokoji), jednak jsou tyto scény velmi dobře ozvučené. Výsledkem je kontaktní souboj, kde cítíte každou ránu. Berte moje možná nadsazené hodnocení jako radost z toho, že jednou za 10 let nejsem nucen poslouchat hlasité burácení pseudohudby při střelbě z dvaceti samopalů a při dunivé explozi v pozadí. Nájemná slečna, co má pěkný vztah se svým tátou a která se svým klínem opováží přiškrtit Michaela Fassbendera, má moje sympatie. ()

Šakal 

všechny recenze uživatele

Příkladná ukázka toho, jak „z hovna uplést (stylovej) bič“ aneb, když nedostatek přetavíte v přednost. Tuctový scénář resp. zápletka, přetavená resp. převálcovaná nápaditou režií, sakra nad věcí, v delikatesní (ne)žánrovou jednohubku, pro vybrané jazýčky. Tohle nemá žádný význam podrobovat jakémukoliv (vážně míněnému) kritickému rozboru, tohle si jde pouze užít. Nebo taky ne…. Vždy jsem se snažil řídit dvěma pravidly. Nic si nezačínat s ženou, co toho vypije víc jak vy (zkuste si ji (to) potom (finančně) (u)táhnout domu) a která vás, kdykoliv se jí zachce, přetáhne (v) postelí. V prvním případě se nic nemění. V tom druhém si říkám, jestli to nebylo příliš unáhlené a není nejvyšší čas to změnit . Přicházet totiž (souhlas viz Gilmour93 resp. Isherwood) dobrovolně o takovéhle předehry, je krajně nešťastné, byť nutno jedním dechem dodat, jsou poněkud unfér. Takhle chlapa rozvášnit a v tom nejlepším to utnout, to se nedělá. Mohl bych dát z fleku 100+1 důvod, proč dát Haywire šanci, stejně jako by se našlo, i dost proti. Necháme je na jindy a řeknu vám ten hlavní, pro. Gina Carano-hezčí náruživé dvojče Marty Jandové, pitbul, který když se zakousne resp. zaklekne, nikdy nepustí a když…. postará se příliv. Objektivně resp. subjektivně za 4*, ale z té zdejší modré se mi dělá rudo před očima a vaří krev v žilách, takže.... P.S. jak mě Soderbergh v závěru Side Effects zklamal, tady naopak veskrze potěšil. Možná stálo (i) za úvahu, dvě minuty přidat. Na druhou stranu, nevidím důvod (Gilmoure) podceňovat sílu (vlastní) představivosti. Ostatně, jak vidno, ta tvoje není z nenápaditých, stejně jako je neoddiskutovatelným faktem, že bonusy jsou potřeba taky něčím (za)plnit :-) ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Tento film stojí na Gine Carano. Nie je to herečka, ale bývalá profesionálna bojovníčka na full-contact. Bojové scény nie sú nijako moc strihané a na choreografiách bojov je vidieť, že Gina chlápkom naozaj nakladá. Depresia vo filme sem tam vôbec nevadí. Už som film videl druhýkrát a stále sa mi páči. Konečne ženská, ktorá nie je cukrová bábika. Navyše pekná. Ženská agentka v živelnom podaní Giny Carano je jednoznačne hlavnou devízou celého Haywire a režisér Steven Soderbergh zaistil opäť až po strechu nadupaný casting a všetci chlapi zanechávajú na plátne vysokú kvalitu. A Douglas aj Banderas boli čerešničkou na dosť dobrej torte. ()

Galerie (59)

Zajímavosti (9)

  • Držiteľom autorských práv na tento film je spoločnosť "Five Continents Imports". Rovnaký názov používa CIA ako svoje krycie meno v snímke Tri dni Kondora (1975). (m.a.t.o.)
  • Českou stopou ve filmu je přítomnost Škody Octavie druhé generace, která se objevuje ve scéně v Dublinu jako irské taxi. Vidět je ve filmu možné také českou dvousetkorunu. (Adrai)

Související novinky

Gina Carano jako anděl pomsty

Gina Carano jako anděl pomsty

21.07.2013

A to doslova. Drsná holka z MMA („mixed martial arts") se úspěšně přesunula na plátna kin díky Zkratu a letošnímu Rychle a zběsile 6. Další role? Anděl. Ale takový, který z vás svým mečem a sadou… (více)

Drsné holky pro Expendables v sukních

Drsné holky pro Expendables v sukních

09.10.2012

Zpočátku zněly plány studia Lionsgate natočit jakési „ženské Expendables“ jen jako součást kampaně před uvedením druhé mise legendárních vysloužilců. Všechno ale nasvědčuje tomu, že se filmu opravdu… (více)

Posádka pro rychlou a zběsilou jízdu číslo šest

Posádka pro rychlou a zběsilou jízdu číslo šest

05.05.2012

Rychle a zběsile 5 bylo hodně fajn, takže se těšíme na Fast Six. Natáčení je za rohem, Justin Lin zavelí do akce už příští měsíc v evropských lokacích. Logicky právě finišuje obsazování. Kromě Vina… (více)

Posily: Machete 2, Iron Man 3, Mad Max 4, Fast Six

Posily: Machete 2, Iron Man 3, Mad Max 4, Fast Six

25.04.2012

Dnes tu pro máme pořádnou dávku akce, tak se nezdržujme: Robert Rodriguez je odvážný muž. Chce totiž do role hlavního záporáka v Machete Kills obsadil Mela Gibsona. Podle posledních zpráv je všechno… (více)

Reklama

Reklama