Režie:
Jeong-beom LeeScénář:
Jeong-beom LeeKamera:
Tae-yoon LeeHudba:
Hyun-jung ShimHrají:
Bin Won, Sae-ron Kim, Hyo-seo Kim, Hee-won Kim, Seong-oh Kim, Thanayong Wongtrakul, Tae-hoon Kim, Jong-pil Lee, Min-seong Jeong, Do-won Kwak, Jae-yoon Jo (více)Obsahy(2)
Cha Tae-Sik (Won Bin), známy ve svém sousedství pouze jako "ajusshi" (pán), má ve svém bytě zastavárnu, okolí ho nezajímá a žije si poklidný život. Často potkává So-Mi, malou dcerku své sousedky. Jednoho dne se Cha Tae-Sik setká neplánovaně s gangstery a pašeráky drog, je donucen pro ně vykonat jednu drobnou prácičku, aby zachránil unesenou So-Mi, jejíž matka už předtím záhadně a náhle zmizela. (Vavča)
(více)Videa (5)
Recenze (315)
Muž. Trauma. Zádumčivost. Děvčátko ze sousedství. Zločin. Mafie. Pomsta. Hodně pomsty. Ještě víc pomsty. Spousta mrtvejch. Komu se líbilo 72 hodin, tomu se bude líbit i tohle. Příběh je jednoduchej, děj samozřejmě nadsazenej, ale akce parádní. Střelba i souboje muž proti muži a nůž proti noži, to není násilí, ale krvavý balet. Love it! ()
Tak tady se určitě vybízí porovnání s 96 hodin. Výhodou tohoto filmu je příběh, který je výrazně složitější než v případě amerického protějšku, ale přesto zůstává srozumitelný a přehledný. Ve všech ostatních aspektech ale jihokorejský muž odnikud mírně zaostává. Akce je zde vždy narušena poněkud nudnější pasáží, takže je snadné se z napětí vymanit a začít se trochu nudit. To u 96 hodin nehrozí. Dost možná je to i hudbou, která je pomalá a nevýrazná. Stejně tak v rovině emoční je 96 hodin na trochu jiné úrovni. Tady je to na můj vkus až moc hrané. Ale tím kritika končí. Muž odnikud je poctivý kriminální thriller s množstvím zajímavých scén i bitek (ta závěrečná s nožem nemá chybu). Rozhodně doporučuju, ale 96 hodin líp odsejpalo. ()
Pro mě enormní zklamání. Žánrově příbuzným flákům typu A Bittersweet Life nebo I Saw the Devil, jež se tu chlubí stejným procentuálním hodnocením, je tohle jen jednohubkou, co se uvedeným majstrštykům nemůže rovnat. Z letargie mě vytrhla snad jen ta monumentální férovka na nože. Jinak to citové vydírání skrz malou holčičku je zbytečné a v závěru až dotěrné. ()
Když musí malé děvče krást, kradené věci prodávat do zastavárny, a ještě k tomu musí sledovat, jak její matka ztrácí kontrolu nad svou drogovou závislostí, nejsou to zrovna optimistické vyhlídky. Aby toho nebylo málo, matka v nočním klubu čmajzne balíček s bílým práškem. Málomluvný majitel zastavárny se nechtěně připlete do rodinných trablů a unesenou rodinku se pokusí najít, než se matka s dcerou stanou součástí nelegálního odebírání lidských orgánů a obchodování s nimi. Jen se u toho krapet ušpiní. Zkrátí účes, zavzpomíná na vlastní bolestivou minulost a předvede nám ostrou ruční práci. A tvůrci přihodí podivné asijské emoce a otravný patos. Jihokorejci každopádně těší zejména druhou (svižnou) polovinou, kdy vyčnívá solidní čistka s nožem, která je realisticky a choreograficky velmi slušně pojatá. ()
Galerie (280)
Photo © United Pictures
Reklama