Reklama

Reklama

The Last of Us - Season 1 (2023) (série)


Rodina (S01E06)

(epizoda)
  • USA Kin
TV spot

VOD (1)

Obsahy(1)

Joel a Ellie nedbají na rady místních obyvatel a pronikají hlouběji do nebezpečného území, aby našli Světlonoše a Tommyho. (HBO Max)

Videa (1)

TV spot

Recenze (116)

Rayen1 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Pořád stejný, ale pořád trochu jiný, než hra. Bella je herecky super, vzhledově mi ale k Ellie prostě pořád, i po šestým díle, nesedí. Opět jsme se dočkali i "moderního přeobsazení" Marii, ale co, díl to byl slušnej (vtipný, že když to řekneš nahlas, že ti tohle přeobsazení trochu vadí, jsi rasista, ale věřte mi, osobně už nemůže bejt nikdo míň rasista, než já). Pořád na mě seriálová adaptace TLoU působí jako "fan made seriál na úrovni s vyšším budgetem". Zkuste se zamyslet, kolik clickerů a nakaženejch, případně bloasterů, jsme vlastně viděli za celej seriál, a to to je seriál o "zombie apokalypse"... hm? Jen otázka k zamyšlení... stejně se na to celkem dobře kouká a určitě si dám repete. ()

kenkaku odpad!

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Je to špatný. Jogurt promluví a sere mě (opravdu její projev je na pěst). A protože s Mandalorianem cestují už zase jen ve dvou, nažvaní toho celkem dost. A dokonce i když potkají další postavy (včetně co nečekaně za 20 let vůbec nezestárnula), se žvaní, žvaní a žvaní… a ten hloupě prezentovaný precedent s fungujícím Komunismem, epizodě také nijak neprospěl. Bylo to horší než E3? Rozhodně. ()

Reklama

Polux 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

8/10 | Po dokonalém mixu akční a dramatické složky, kterou divákům předvedli tvůrci v předchozím díle, se Mazin s Druckmannem v šesté epizodě vracejí zpět takříkajíc na zem, znovu zde tak převládá příklon k více realistickému stylu, zaměřenému především na prokreslení jednotlivých charakterů a pečlivé budování vztahů mezi nimi, než na spektakulární a adrenalinem nabité sekvence boje hlavních postav s hordami nakažených a nebo se skupinkami ostatních přeživších. Což je na jednu stranu pozitivní, protože samotné postavy a jejich vzájemné vztahové peripetie jsou silnou stránkou herní předlohy, ovšem na druhou stranu je to značná škoda, protože zmíněný herní předobraz zvládá s přehledem obě polohy vyprávění a je tak schopen doručit hráči komplexnější a tím pádem i plnohodnotnější zážitek. | Úvod šesté epizody patří prvnímu výraznějšímu časovému skoku v sérii a související změně ročního období, což se zde následně projeví zejména na působivosti venkovského prostředí a krásách divoké přírody, jelikož hlavní postavy Joel a Ellie v minulém díle opustili městskou zástavbu a znovu se vydávají na osamělou pouť opouštěnou krajinou za Joelovým bratrem Tommym, ve snaze od něj získat potřebné informace pro další cestu za možnou záchrannou lidstva, respektive toho, co z něj po uplynulých letech zbylo (což pochopitelně platí pro Ellie) a vykoupením, respektive opětovným nalezením smyslu života (což nepřekvapivě platí pro Joela). Zdejší lokace jsou, jako prozatím vždy, výborné a kameře se daří je divákovi prodat bez sebemenšího zaváhání, přičemž některé záběry (obrazy se zapadajícím a vycházejícím sluncem, panoramatické pohledy na krajinu s majestátními horami v pozadí, kamerové jízdy z dronu) jsou vskutku úchvatné a možná dosud nejpůsobivější, jaké se dosud v sérii objevily. | Jelikož se děj šesté epizody soustředí na opětovné shledání Joela (v doprovodu Ellie) s Tommym a následný názorový střet mezi jednotlivými postavami, což je v herní předloze důležitá událost hned z několika důvodů, šlo předem předpokládat, že se tentokrát žádné vyhrocené střety, ať už s nakaženými nebo dalšími přeživšími, konat nebudou a tvůrci oproti minulému dílu znovu zvolní celkové tempo, což se také potvrdilo. Navzdory tomu tady není nouze o dramatické, napínavé, nebo vtipné momenty a to zásluhou, jak se v sérii stalo již dobrým zvykem, neselhávajícího hereckého obsazení a další vítané várky, někdy větších a jindy menších, kreativních změn, které citlivě a smysluplně zasahují do herní předlohy a obohacují původní látku o širší souvislosti, prokreslenější charaktery a propracovanější motivace postav. | Oproti herní předloze se zde divákům naskytne velkorysý pohled na opevněnou osadu (maloměsto by bylo pro jednu ulici a pár domů okolo ní přece jen až příliš honosné označení:-)), ve které žije Tommy se svou manželkou a spolu se stručnou zmínkou o Joelově přání koupit si ranč s ovcemi a zálibě Ellie ve vesmíru se jedná o nenápadné odkazy na (stejně vynikající) herní pokračování a příjemná pomrknutí na fanoušky, které jistě budou v další sezóně dále rozvedeny. | V průběhu děje tady dochází k dalšímu prohloubení vzájemného vztahu mezi Joelem a Ellie, což se později zúročí v emocionálně vypjaté scéně společného rozhovoru na téma zamýšleného ne/opuštění Ellie ze strany Joela a její ne/zanechání v péči Tommyho, která je téměř doslova převzata z herní předlohy, po níž v Joelovi definitivně převáží pocit odpovědnosti a citová vazba směrem k Ellie a rozhodne se ji dál doprovázet na její cestě, navzdory svým pochybnostem, zda je schopen podobně fyzicky i psychicky náročný úkol zvládnout a Ellie před veškerým hrozícím nebezpečím ochránit, což je skvěle zdůrazněno další chytrým tahem tvůrců v podobě panických záchvatů, kterými tady Joel, na rozdíl od svého herního předobrazu, trpí a které chvályhodně dodávají postavě na větší zranitelnosti a opět o něco více polidšťují její charakter. | Současně s tím další nově doplněný příběhový prvek, spočívající v těhotenství Tommyho manželky, nabízí tvůrcům šanci, jak jednak dodat názorové výměně mezi Joelem a Tommym stran rodinných závazků další rozměr a jednak způsob, jak konfrontovat Joela s bolestivou připomínkou přetrvávajícího traumatu, plynoucího z jeho selhání při ochraně vlastní dcery na počátku pandemie. Všechny tyto příběhové události představují slibný prostor pro Pascala (toho především) a Ramsey spolu s Lunou se herecky patřičně předvést a všichni jmenovaní tuto vděčnou příležitost využívají přímo ukázkově. Obě důležité scény emotivních dialogových výměn (rozhovor Pascala s Lunou a Pascala s Ramsey) jsou odehrány a natočeny skvěle. | Přes celkovou vážnost šesté epizody si ovšem Mazin a Druckmann přece jen najdou čas pro určité odlehčení situace a propašují do děje humorný okamžik v podobě vtipného prologu, ve kterém vystupuje dvojice postav (opět vytvořených specificky pro účely série), která má mezi sebou podobně "třaskavou" partnerskou dynamiku, jen vztahový vzorec (skoro) otec a (skoro) dcera byl vyměněn za, podle všeho letitý, manželský svazek, přičemž nad rámec úsměvného srovnání obou dvojic potěšila také účast hereckého veterána Greena. Kromě toho se diváci v šesté epizodě dočkají také několika dramatických situací (napínavá scéna překonání řeky a následné kontroly, zda nejsou Joel a Ellie nakažení) a v závěru pak dojde na očekávanou akční sekvenci na univerzitě. Nicméně svým rozsahem je, bohužel, omezena na nejnutnější minimum (skromný střet s pár přeživšími a následné zranění Joela), což je skutečně škoda, protože ve hře jde o vynikající herní pasáž, ve které se ke slovu dostanou jak nakažení (obávaný Bloater), tak přeživší. | V souhrnu je šestá epizoda opět výbornou podívanou, byť o něco větší důraz na akční stránku věci v samotném finále by divácký zážitek nijak neoslabil, právě naopak by jej ještě posílil. Nadcházející díl se bude věnovat retrospektivnímu vyprávění, ve kterém bude hrát hlavní roli Riley spolu s událostmi předcházejícími seznámení Joela a Ellie a v rámci série tak konečně dostane prostor i neméně vydařený herní dodatek Left Behind, takže nezbývá, než se těšit na to, jak si tvůrci s danou situací v dalším díle poradí. | PeZet () (méně) (více)

HNTR 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

S dalším týdnem přichází další díl... Tentokrát se dostáváme do bodu, kde vyjasňuje vztah mezi Joelem a Ellie. To funguje skvěle, konečně je pořádně vidět ta chemie mezi nimi a někdy ukápne slza pak máte zase úsměv na tváři a ten jejich vztah si naplno užíváte. Dočkáváme se velkého polidštění Joela v momentech, kdy dostává panické záchvaty, to je oproti hře nové. Setkáváme se s Tommym, z počátečního euforického znovushledání se opravdu rychle stávají výčitky starých způsobů. Jedinou nevýhodou celého seriálu je podle mě nedostatek akce, putování po Americe tak nedává takové rozměry a pocity nebezpečí. Nemusí se nutně jednat o přímé střetnutí, ale občas by se hodilo alespoň nějakou hrozbu naznačit, jako například plížení okolo clickerů nebo lidí, které se ve hře také dost často objevuje. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

V seriálu Last of Us jednou muselo dojít k jednomu nevyhnutelnému znovushledání dvou bratrů. Výsledkem je po 3. epizodě prozatím nejemotivnější epizoda seriálu, která opět dokazuje, že je seriál fenomenální adaptací, režisérka Jasmila Žbanić poté po svém filmu Quo vadis, Aida? dokazuje, že dokáže s emocemi pracovat výtečným způsobem. Sílu totiž v šesté epizodě nehrají pouze pokrevní pouta, ale především jeden vztah, který je v rámci seriálu budován od samotného počátku.   Již původní příběh staví na tom, že Joel v podobě Ellie dostává v životě druhou šanci, pouta v jejich vztahu poté skrze seriál gradují a gradují, zde konečně dochází k projevení důležitých pocitů. Spolupráce s tvůrci původní hry poté též přináší ovoce, kdy je několik motivů náhle komplexnějších. Fakt, že se Tommy již brzy též stane otcem a Joel si přeje, aby jeho mladší bratr nedopadl jako on, další prozkoumávání post-apokalyptického světa, které zůstává strhující.  Pedro Pascal možná nebyl při oznámení přijat s tou největší slávou, každou epizodou ovšem dokazuje, že je právě on výtečnou castingovou trefou, kdy i on hraje v úlohu v tom, že je seriálový Joel mnohem komplexnější. Stejně tak svou hereckou sílu utvrzuje skvělá Bella Ramsey, výraznějšího prostoru se poté dočkává i tolikrát zmiňovaný Tommy a i on zvládá skrze konfrontace se svým starším bratrem zazářit. Na pozadí post-apokalyptického světa plného chaosu se daří budovat funkční emocionální drama, která se ve svých nejsilnějších momentech vyrovná i nejlepším momentům ze třetího dílu.  Když poté dojde na další pasáže, které přesně evokují pasáže ze hry, Žbanić se během prozkoumávání opuštěných budov a šponování napětí nestydí použít ruční kameru, která opět dopomáhá autentičnosti, jugoslávská režisérka tak dokáže zaujmout nejen výrazným hereckým vedením, ale i právě i dostatečně výrazným vizuálem. Westernová atmosféra (chvílemi snadno evokující například i Válku o planetu opic), které dopomáhá i soundtrack Gustava Santaolally, upřednostňování emocionálního budování před výraznějšími akčními pasážemi, které nese ovoce. Výraznější srovnávání se seriálem Živí mrtví je vlastně každým týdnem více a více mimo, tvůrci totiž každým týdnem dokazují, že hrají úplně jinou ligu. A nadále si budují cestu k tomu, aby si jen 1. sérií zasloužili místo v síni slávy. A to nejen v rámci videoherních adaptací a post-apo záležitostí. Už jen cameo Grahama Greenea ostatně potěší automaticky kdykoliv.... ()

Galerie (40)

Zajímavosti (12)

  • Epizoda končí děsivým cliffhangerem. Joel (Pedro Pascal) je při rvačce pobodán, a přestože se mu s Ellie (Bella Ramsey) podaří na koni uniknout bezprostřednímu nebezpečí, je jasné, že je na tom špatně. Zhroutí se do sněhu a nechá Ellie, aby ho prosila, aby vstal. Když se kamera stáhne, slyšíme ponurý klavír a hlas, který zpívá: „Jedu na projížďku se svým nejlepším přítelem. Doufám, že už mě nikdy nezklame. Ví, kam mě vezme. Vezme mě tam, kde chci být. Jedu na projížďku se svým nejlepším přítelem.“ Zní vám to povědomě? To proto, že jsme tento text už někdy slyšeli: když Joel, Ellie a Tess (Anna Torv) opouštějí bostonskou QZ. Slova jsou z písně „Never Let Me Down Again“ od Depeche Mode z roku 1987, která hrála v Joelově rádiu jako signál od Billa (Nick Offerman) a Franka (Murray Bartlett). V této epizodě tak zní coververze písně Depeche Mode, a to v podání Jessicy Mazin, dcery spolutvůrce a scenáristy seriálu Craiga Mazina, který po své dceři požadoval, aby její verze byla strašidelná a pomalá a pojednávala o dceři truchlící nad ztrátou otce. (Dangerous2)
  • Pro natáčení epizody bylo použito přes 300 figurantů, včetně koní. (mikki089)
  • Město Jackson se objeví až ve 2. části herní franšízy (s výjimkou krátkého pohledu shora v 1. části). Setkání Joela (Pedro Pascal) a Ellie (Bella Ramsey) s Tommym (Gabriel Luna) a Marií (Rutina Wesley) se ve hře odehrává na nedaleké přehradě vodní elektrárny. (mikki089)

Reklama

Reklama