Reklama

Reklama

Dveře do ticha

  • Itálie Le porte del silenzio (více)
Itálie, 1991, 91 min

Režie:

Lucio Fulci

Scénář:

Lucio Fulci
(další profese)

Obsahy(1)

Cesta domů za rodinou se pro Melvina Devereuxe (JOHN SAVAGE – Lovec jelenů, Hair) stává cestou do pekel. Poté co jej zdrží pohřební průvod, se před Melvinem objevuje jedna mysteriózní překážka za druhou. Zdá se, že za vším stojí tajemná žena v černém a zlověstně vyhlížející pohřební auto, skrývající ve svých útrobách hrozivé tajemství. Kvůli jeho rozluštění musí Melvin Devereux dojít až na konec svých psychických sil, postavit se kruté pravdě a otevřít dveře do ticha... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (41)

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Známý Lucio Fulci svůj poslední film naprosto odprostil od všech nechuťáren a zaměřil se spíše na atmosféru. Celý film sledujeme hl. hrdinu, který potkává zvláštní lidi, kteří ho znají avšak on je ne a většinu času stráví v autě jezdícím z bodu A do bodu B a sledováním pohřebního vozu. Moc se toho ve filmu neděje a konec je pro vnímavého diváka prozrazen až moc brzy ale koukat se na to dá a ten oslavovaný "herecký koncert" Johna Savage není špatný. ()

MIMIC 

všechny recenze uživatele

Orfeus, Perseus, Cháron, Dido a Aeneas by dali päť. Pokiaľ by si, pochopiteľne, bol majster Fulci odpustil - zvyknutý na nenáročnú cieľovú skupinu svojich predchádzajúcich filmov - úvodných cca desať sekúnd a infantilne doslovný nápis, ktorý sa objaví cca desať sekúnd pred koncom. Duel sem, Duel tam, u Fulciho ide o strašidelné mytologické podobenstvo a nie o spielbergovský prvoplánový thriller, kde sa jednoducho niekto niekoho pokúša zabiť. Fulciho Dvere, geniálne zasadené do labyrintu mokradí Louisiany, s hustnúcou paranoidnou atmosférou, lynchovsky zlovestnými postavami a úžasne jednoduchými, no o to pôsobivejšími morbídnymi rekvizitami ponúkajú príjemné mrazenie, pri ktorom si nejeden divák bude z pokožky zoškrabávať kryštáliky ľadu a zároveň sa pýtať, kedy že sa mu to vlastne stalo naposledy. ()

Reklama

petero 

všechny recenze uživatele

Posledný Fulciho film neobsahuje žiadne splatter momentky, ale je slušne atmosferickým psychom v štýle Spielbergovho DUELu. Dnes je tento film už pasé, pretože existujú oveľa lepšie variácie na túto tému, viď. mysterióznejší DEAD END alebo akčnejší JOYRIDE. Vzhľadom na obal CD som očakával nejaké fyzické psycho ale kde nič tu nič, celí film sa odohráva za volantom auta, ale aj tak z toho Lučo dokázal vytrieskať pomerne pozerateľný film. ()

Kangax 

všechny recenze uživatele

Pre fanúšika hororu sice fakt dosť predvídateľný film, o ktorom vieme ako skončí už od prvých minut, ale to vôbec nevadí. Keď nehltáte dej a pozorne sledujete rôzne vedlajšie veci ako zaplavenú krajinu, okolité bažiny, vysoké mrtvé stromy a časté mosty (ktoré napr. symbolizujú prepojenie svetov) tak si film užívate ako ja. Napríklad: Melvin prechádza najprv cez pevné cesty a mohutné betónové mosty, neskôr ho zastavia policajti a upozornia ho, že cesta po ktorej smeruje je poškodená... ďalší most je už taký menší, ten ďalší len taký drevenný,ďalší je už v takom dezolátnom stave že Melvin skoro zapadne, no a nokoniec už nie je žiadny most len kompa cez rieku... Skvele premyslené, plné skrytých symbolov, a presne podľa môjho gusta ! Keď však to beriete ako roadmovie tak sa budete nudiť, a zase ste toho Fulciho nepochopili... :. Fulci bol všestranný majster, ktorý nepotreboval v každom filme gore efekty a používal aj skryté symboly. V tomto jeho poslednom filme je ich požehnane, a navyše obsahuje aj vskutku skvelé scény – ako nepríjemná návšteva márnice, alebo incident v kostole plnom černochov. Umiestnenie deja filmu do okolia New Orleansu proste nebolo náhodné a čo myslíte prečo sa hlavná postava dostane k otvoreniu truhly práve na tej plti na rieke?  Najlepší Fulci poslednej dekády - a nie je tam ani náznak gore!!! ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Filmem nás doprovází klasická italská hudba, která se vesměs opakuje, ale je tam jen zřídka. Vesměs se celý film točí kolem hlavního hrdiny Melvina, kterého ze začátku strašně štve pohřební vůz, který se vždycky objeví před ním, ale postupem času je to právě Melvin, kdo pronásleduje a hledá vůz, který převáží záhadnou rakev a hlavně tajemný náklad. Ve filmu se dočkáme i pár scén, které jsou příjemným zpestřením, jako například scény z márnice, nebo pěkná stopařka, kterou bych ,,svezl‘‘ i já. Škoda jen, že ji vyhodil z auta a ona nasedla do brouka a navždy zmizela ze scény. ()

Galerie (10)

Reklama

Reklama