Režie:
Michael ChavesScénář:
David Leslie Johnson-McGoldrickKamera:
Michael BurgessHudba:
Joseph BisharaHrají:
Vera Farmiga, Patrick Wilson, Julian Hilliard, Regina Ting Chen, Mitchell Hoog, Andrea Andrade, Sterling Jerins, Charlene Amoia, Ruairi O'Connor (více)VOD (5)
Obsahy(2)
V zajetí démonů 3: Na ďáblův příkaz je mrazivým příběhem plným hrůzy, smrti a neznámého zla, které šokuje i zkušené výzkumníky paranormálních jevů Eda a Lorraine Warrenovi. Jeden z nejnapínavějších případů jejich skutečné kariéry začal bojem o duši malého chlapce a pokračoval způsobem, kterým si ani jeden z nich nedovedl představit – historicky první obhajobou v americké historii, kde se vrah odvolával na posednutí ďáblem. (Vertical Entertainment)
(více)Videa (3)
Recenze (387)
Úspěšná značka se po 5 letech vrací, bohužel bez Jamese Wana na režisérské stoličce, kterého vystřídal nepříliš zkušený režisér a je to znát. Nový díl se snaží zaujmout úplně novým pojetím a přináší do hororového příběhu, kriminální zápletku. Změna se na první pohled může zdát jako dobrý nápad, stejně tak jako častější střídání lokací a hlavně exteriérů, takže divák celou dobu netráví jen v jednom domě. Bohužel ani tyto změny výslednou podobu nespasí a je vidět, že udělat kvalitní horor, není samozřejmostí a i v tomhle žánru potřebujete mít talent a nápady. Příběh tak moc nezaujme, hlavní hrdinové mi přišly až nepříjemně unavení a celé strašení je komponované tak, že je obří tmavá místnost, ve které většinou svítí jedna lampa. Je úplně jedno, jestli se scéna odehrává ve dne nebo v noci, je to vždy stejné a i při nočním vytírání vězeňské nemocnice, je rozsvícena jedna jediná lampa. A vzhledem k tomu, že přesně na tohle jsem se po nějakých 20 minutách zaměřil až do konce filmu, není to pro film dobrá vizitka. Třetí díl V Zajetí démonů, není úplný průšvih, ale na předchozí díly určitě nemá a dostal se takřka na úroveň desítek průměrných hororů, kterým už ani nedokážu přijít na jméno. ()
Tento film má se skutečnými událostmi zřejmě tolik společného jako Tarantinovi Hanební pancharti s 2. světovou válkou. Každopádně chápu, že když tu větu u snímku napíšete, tak máte rázem o poznání větší trhák. Bylo docela komické, když porovnáte skutečné dochované audio záznamy s dramatizací dané scény v tomto filmu. Tohle ovšem nehodlám při hodnocení zohledňovat. Na každý pád, tohle byl rozhodně naprosto suverénně nejhorší díl z celé série. A to ze dvou zásadních důvodů. Jedním byla totální nezajímavost slabého děje a z ní pramenící narůstající chaotičnost, protože mě zkrátka nebavilo tomu všemu věnovat větší pozornost. Druhým důvodem byla absolutně nulová děsivost, což je u hororu tak trochu průser. [20 %] ()
V očekávání ničeho výjimečného jsem byl nakonec vcelku spokojen. Nic, co by člověk brzy nezapomněl, ale pořád lepší než zmírající série Insidous. Nějaké převratné originality se v téhle sérii nejspíš nedočkáme, a tak nepřekvapí lehké vytěžení Vymítače ďábla. Kněz, co se na začátku na chvíli zastaví před domem, vymítání, až všechno lítá, co peří má (i když bylo fajn), a soška - totem, co tentokrát není vykopána, ale podstrčena. Při pátrání po sektě zjistíte, že o žádnou sektu ve skutečnosti nejde. A co dokáže zaručeně zabít zážitek z fantastického filmu je věta: Podle skutečné události. A já naivně myslel, že už se s ní v rámci žánru nesetkám. Jedinou vyloženě sympatickou postavou je Lorraine a nutno říci, že Vera Farmiga má v sobě jakousi tajemnou jiskru. Oceňuji minimum lekaček, byť hlučnost si autoři neodpustili. Nejlepší - Blondie, E. Presley. ()
Prvé dva diely patria medzi to najlepšie, čo v tomto subžánri vôbec vzniklo, keď James Wan dokázal aj z otrepaných námetov dostať maximum a postaral sa teda o poriadne nadštandardné žánrovky. Kvôli jeho terajšej absencii som radšej od trojky nemal veľké očakávania a urobil som len dobre, nič výnimočné sa teda rozhodne nekoná. Ale v podstate to ani nepripomína film z tejto série, prvé dva diely predsa len mali aj dostatok spoločných znakov, toto pokračovanie si už ide svojou cestou, používa úplne iný typ zápletky, ale podľa mňa úplne nevhodný. Akoby sa teraz tvorcovia rozhodli použiť všetky tie žánrové prvky, ktoré nijak zvlášť nemusím. Zase to vymietanie, posadnutie, hľadanie pôvodu zla, ale všetko v takej zúfalo nenápaditej a nezaujímavej podobe. Mňa tu scenár už prestal zaujímať niekedy v úvode a až do konca sa na tom nič nezmenilo. Nie je to ani poriadny horor, v ktorom by sa divák obával nejakého démona, ale ani obstojná mysteriózna kriminálka, na to to má až moc nezaujímavý dej. Sklamali ma ale aj postavy, myslel som, že aspoň Vera Farmiga a Patrick Wilson, ktorí boli doteraz výborní potiahnu aj tento diel, ale nie. Zahrali to síce stále obstojne, ale nebavili ma a občas dokonca aj trochu otravovali. Pristúpilo sa k nim úplne zle. A mimo nich nestojí za pozornosť už vôbec nikto. A hororová zložka, ktorá bola v oboch dieloch tak perfektná už tu absolútne nezaujme, strašne slabá atmosféra, tu som nenašiel ani jeden napínavý moment a občas mi to prišlo aj dosť trápne. Hlavne ma nepríjemne prekvapilo, že také rozlámanie posadnutého človeka na neho nakoniec nemá žiadny negatívny dopad a po odstránení démona je človek fyzicky úplne v poriadku. To mi prišlo úplne mimo a stráca sa tým akýkoľvek rešpekt. Režijne je plusom jedine to, že sa jedná o kinohoror, takže má nejaké produkčné hodnoty, ale tým to končí, nezvládnutá hororová stránka, občas otravné snímanie postáv, čo som si teda nikdy nevšímal a tie niektoré digitálne scény si tiež mohli odpustiť. Toto do hororov nepatrí. Takže v podstate rovnaký prípad ako štvrtý Insidious, bez Wana sa to celé strašne rýchlo rozpadá, ale čo je najhoršie, až do podpriemeru. Raz som to dopozeral, ale nenapadá ma jediný dôvod, prečo by som to niekomu odporučil. 40% ()
Námět potěší, sérii příjemně osvěží správným směrem. Rozehraje ambiciózní “detektivku” s tajemnými otazníky a hledáním souvislostí mezi dvěmi událostmi, s postupným rozehráním události třetí. Při finálním vygradování příběhu ovšem Chavesovi režijní schopnost vypořádání se s propojením míst dění a jejich postav nevystačí a dojmy klesnou do žánrového průměru. Po hříchu z rychlíku jsou řečeny scény, které mohli být silným momentem pro celou sérii (první útok Eda na Lorraine), na úkor soustředění se na detaily ve “vedlejší lince” s mladým odsouzencem. A epilog je vysloveně kýč. ()
Galerie (34)
Photo © Warner Bros.
Zajímavosti (24)
- Ke konci filmu je ve skladišti v domě Warrenových vidět obraz z filmu Sestra (2018) a také panenka Annabelle ze stejnojmenného filmu a jeho pokračování. (noelcoward73)
- Ve 21. minutě, když Bruno (Ronnie Gene Blevins) zapne svoje opravené stereo, v pozadí slyšíme skladbu „Call Me“ od kapely Blondie z roku 1980, jež byla také ústřední skladbou ve filmu Americký gigolo (1980). (Trajektt)
- Príbeh tohto filmu je opísaný v knihe "The Devil in Connecticut" (1983). (Pat.Ko)
Reklama