Režie:
John BoormanKamera:
Philip H. LathropHudba:
Johnny MandelHrají:
Lee Marvin, Angie Dickinson, Keenan Wynn, Carroll O'Connor, Michael Strong, John Vernon, Sharon Acker, Sandra Warner, Bill Hickman, Sid Haig, Kathleen Freeman (více)Obsahy(2)
Při přepadení banky je stárnoucí gangster Walker (Lee Marvin) postřelen svým komplicem, který vzápětí zmizí s ukradenými penězi i s ženou svého přítele. Walker se dostane do pověstné věznice v Alcatrazu, kde si musí odpykat dlouholetý trest. Po celou dobu svého trestu je posedlý jedinou myšlenkou-jak krutě se pomstí zrádnému společníkovi a nevěrné ženě. Když však je konečně najde, zjistí náhle, že má co dělat s celou zločineckou organizací.... (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (98)
Oldschoolová kriminálka, ktorá totálne nudí. Nekompromisný Walker, stvárnený Lee Marvinom je pre mňa nezaujímavá postava, nudná a samotného herca taktiež nemusím. Až na pár dobrých nápadov, tomuto filmu chýba nejaký lepší charakter (stvárnený lepším hercom), lepší scenár a lepšia akcia, ktorej je tak málo, že keď nejaká príde, človek by mal mať radosť. Namiesto toho akcii chýba napätie (ako celému filmu) a nejaká invencia. Jediné, čo môžem pochváliť, je zopár scén a výborný vizuál. /30%/ ()
Mému naturelu bližší je přeci jen Changův nepřiznaný remake (vykrádačka, chcete-li...;-)) Bao chou, jenž je klaustrofobnější, emotivnější, mnohem přímočařejší a výrazně melancholičtější (ale bez ohledu na moje preference, vděčí Point Blanku opravdu za hodně). Ovšem tenhle Boormanův odtažitě psychedelický, formálně naprosto dokonalý majstrštyk hned tak z hlavy nedostanu. ()
! Lehčí spoiler, kterej nezkazí zážitek z filmu! Jestli to chápu správně, tak Marvin je mrtvej už od začátku a tohle všechno se odehrává v jeho umírající či posmrtnej mysli (vlastně je to takový jeho bardo), až konečně pochopí, že nemá cenu se snažit a "zmizí", přesekne pouta. Proto je pořád vlastně neohroženej a vše mu prochází. Protože - všechno se ve filmu dubluje, od jeho ženy - její sestry, až po dva Alcatrazy. Je to tak, ne? Vždyť na konci se to odehrává na Alcatrazu a při posledním záběru se kamera vznese a v dáli v zálivu je zase Alcatraz , ale ne ten samej. Takže jeden z nich neni skutečnej a tak je to v celým filmu, takže je ten film dost skvělej. A Lee Marvin taky. ()
"You threaten a financial structure like this for $93,000? No, Walker, I don't believe you." Hrdina až téměř kavkovského rozměru (snaží se získat zpět peníze, které mu zřejmě nikdo nechce dát a každý se radši nechá zabít), mírně suréálná/psychidelická atmosféra, dokonalá režie, zvuk a střih (klapaní Walkerových podpadků a následné zjevení v době jeho ex-manželky), spousta asociačních feedbacků a velmi strohý Lee Marvin. Po shlédnutí POINT BLANK mi v hlavě uvízlo spoustu obrazů, kterých se asi jen tak nezbavím. Předloha Richarda Starka se dočkala dalšího z pracování ve filmu PAYBACK, ta je o něco zábavnější, ale rozhodně se s POINT BLANK nemůže srovnávat co se formy týče - ta je zde úplně dokonalá. ()
Mám rád takéto temné kriminálky s drsným týpkom v hlavnej úlohe, keď navyše drsnú a temnú atmosféru odľahčia občas scénky, ako brutálna pecka do gulí v psychedelickom klube, ktorý sám o sebe je spolu s černošským kvartetom dosť psycho, alebo Walker v akcii so žltým ďalekohladom. Alebo sa mi to zdá a takéto chujoviny si všímam iba ja?! ()
Galerie (48)
Zajímavosti (10)
- The New Yorker (reportáže, komentáře, kritika) napsal v roce 1967, že film je brutální melodrama. (Terva)
- Kriminální thriller Bez okolků je považován za první skutečně neonoirový film 60. let. (Terva)
- Angie Dickinson a Sharon Acker byly ještě před uvedením filmu na hlavní straně časopisu Life a na pozadí měly vězení Alcatraz. (Terva)
Reklama