Reklama

Reklama

VOD (1)

Epizody(7)

Biely lotos HBO z dielne vynikajúceho scenáristu, režiséra a showrunnera Mikea Whitea  ponúkla tak prenikavý pohľad pod pozlátko luxusného havajského letoviska, že si nečakane vynútila druhú sériu. Osobití hostia a vskutku zaujímavý personál počas jediného týždňa presvedčil televíznych divákov, že dokonalosť turistov, široký úsmev zamestnancov aj idylickosť prepychového rezortu je úplná ilúzia. Teraz čakajte úplne nové tváre (až na citovú vydieračku Tanyu v podaní vynikajúcej Jennifer Coolidge) a inú destináciu, Sicíliu. Dej sa bude skôr než o dynamiku medzi „pánmi“ a „sluhami“ opierať o mýtus maskulinity a feminity a o motív žiarlivosti. (HBO Max)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (90)

vyfuk 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Nechápu, jak to White dělá, ale aniž bych věděl, že má být druhá série, říkal jsem si, že to půjde do kopru... ale ne. White dokazuje své mistrovství na poli moderního antického dramatu znovu a opět a nyní i v kulisách právě takové Itálie. Nevěřil bych, že bych to v tomto konceptu řekl, ale ať tohle nikdy neskončí. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Není vůbec na místě srovnávat, která série byla v čem povedenější, tvoří spolu jediný celek, jenž v závěru druhé série exponenciálně znásobil svou výpovědní hodnotu. Vzájemně se dourčují, rozvíjejí, doplňují, posouvají a vyostřují svá sdělení, důvtipně, hravě i s mrazivou analytickou logikou, přičemž je - formálně velice odlišně budované a odlišně, ale naprosto stejně precizně a zodpovědně pracující s divákovým vnímáním a očekáváním - spíná neúhybný, konzistentní záměr provést diváka různými aspekty nemožnosti bohatých ani chudých (tj. žádných) lidí fungovat v čistotě úmyslů v mezilidské vzájemnosti a péči, důvěře, bezpečí a spolehnutí, v čisté lásce, jestliže se naše vztahy chtě nechtě budují v kapitalistickém světě drsně orientovaném na soutěž, úspěch, zisk, moc, postavení, výhody, úlevy..., tedy ve světě neodmyslitelné zištnosti a závislosti (v jakékoli podobě), v krutém světě, kde se individuální neúspěch, slabost, nemilosrdně trestá přinejmenším ztrátou důstojných podmínek k životu - ale kde nicméně jejich obstaráváním tak či onak ztrácí na důstojnosti život sám, jeho lidská hodnota. ***** Postavy se tak ocitají v modelových životních situacích, v nichž mohou s určitou mírou jistoty buď říci, že byly (případně jsou) podvedeny či podváděny, zneužívány, anebo to s určitou mírou nejistoty nikdy nemohou vyloučit. A před stejnou nejistotu je postaven i divák, nejen ohledně interpretace příběhu a vztahů a životních situací postav (která z nich nebyla využívána nebo někoho nevyužívala?), ale nezbytně i v reflexi vlastního života, hodnot a záměrů, ryzosti svých vlastních vztahů, rozhodnutí, cílů, motivací, konání - svého sebeurčení a své pozice mezi druhými. ***** Protože pokud v dnešním mocensko-finančním soutěžním systému nelze oddělit jejich systémovou výhodnost od jejich jedinečné lidské hodnoty, nikdy si nemůžeme být jisti nejen ryzostí úmyslů druhých lidí vůči nám, ale ani nezištností svých vlastních. ***** Mark White tne opět nelítostně a bez obalu do živého jako snad nikdo před ním a druhá série toliko posouvá závěry té první do ještě univerzálnějšího a krutějšího (ovšem žel i pravdivějšího) konstatování o možnostech a limitech aplikované lidskosti: Ukazuje, že holou pravdou o našem soudobém společenském zřízení je, že pokud lidské vztahy musí být z životní nezbytnosti vždy zároveň i transakční, osobně (resp. vzájemně či vícestranně) výhodné, existenčně zajišťující, nikdy si nebudeme moci být jisti, nakolik jsme ve veškerém našem jednání a rozhodování vedeni vypočítavostí a nakolik lidskostí - nelze od sebe nakonec nijak s jistotou oddělit, co konáme z lásky, soucitu, porozumění či touhy pomáhat a rozvíjet, a co je naše - ať už úspěšná či neúspěšná - strategie přežití na úkor někoho jiného.  (Museli bychom nejprve nastolit úplně jiné, nesoutěžní a pro všechny existenčně bezpečné prostředí skutečně společného společenského zřízení.) ***** A aby toto bylo jasně zviditelněné, volí režisér v druhé sérii určitý odstup od postav a podtrhuje v jejich jednání modelovost, nedovolí nám se do nich a jejich "lidských" slabostí tolik jedinečně vžít jako v první sérii, abychom onen všudypřítomný osobní prospěch a vzájemné nevyloučitelné zneužívání nemohli přehlédnout. Tomu napomáhá i jiná práce se střihem, jistá vyprávěcí zkratovitost, schematičnost apod. To ovšem není nedostatek, ale další přednost tohoto nekompromisního dechberoucího počinu. *~ () (méně) (více)

Reklama

Arbiter 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

První série je chytrá, řezavá ale nadsazená satirická jednohubka, a funguje tak dobře. Druhá série se zbytečně vleče. A má ambice být filmařsky barvitější - jako social drama s vážně míněnými přesahy do žánrových postupů thrilleru a detektivky až k hororu. Mnohem častěji tak cringe a sporadický smích doprovází povedeně tíživý pocit ztracení: spolu s hlavními postavami nevíme, zda věřit svým smyslům, dedukci, blízkým. Jsme spolu s nimi v pasti - nebo spíš v nejistotě, zda jsme v pasti. Ztrácíme spolu s nimi své hodnoty, ideály, zpronevěřujeme se sami sobě a pak jdeme zkrátka dál a nebo ztratíme kontrolu nad svým osudem a prohrajeme. Ale zážitek je to značně nekonzistentní, místy nedůvěryhodný. Konání postav je v klíčových momentech vyšroubované do jen těžko uvěřitelných poloh (zejména v případě příběhu dvou "starých" přátel z vysoké). ()

PanZahadnyCZ 

všechny recenze uživatele

Málokdy zde hodnotím jednotlivé epizody či série konkrétních seriálů, ale zde to asi jinak nejde. Tak jako mnozí vnímám propastný rozdíl mezi první a druhou sérií – bohužel ho ale vnímám jaksi trochu v opačném významu než ostatní. První série byla úžasná a svěží feel-good podívaná, kdežto sérii druhou vnímám jako obrovský krok vedle. V první sérii byla nastolena určitá poetika, seriál měl velmi relaxační tón a zajímavý mix návštěvníků, z nichž každý řešil různorodé osobní peripetie. Druhá série se z Havaje přesunula na Sicílii – což samo o sobě zní jako dobrý a filmařsky atraktivní nápad, a to že z původní osádky zůstává jen Stifflerova máma, to mi také nevadí. Novým postavám a příběhu jsem byl otevřený. Potenciál ale bohužel vytěžen nebyl. Trošíčku mě mrzí, že se zúžil počet hotelových návštěvníků a že seriál řeší skoro ve větší míře příběhy lokálních pracovníků, než návštěvníků samotných. O dost hůře snáším skladbu a "témata k řešení" samotných rekreantů. Jsou nevýrazná, neměnná, a drtivá většina postav ani není sympatická. Humor zmizel úplně a seriál záhy nastoluje velmi táhlý, cyklicky opakující se a poměrně depresivní styl a osobně jsem nezaznamenal, že by se něco výrazněji dořešilo nebo vygradovalo (kromě předvídatelné zápletky s lodí). 2. série Bílého lotosu je zcela žánrově odlišná, někdo by řekl vyspělejší, oproti té první, a plní zejména sociálně portrétující funkci – a to ještě takovým stylem, že u všech příběhů ponechá otevřený konec, a tím nasadí divákovi brouka do hlavy určeného k soukromému přemýšlení. A to je bohužel koncept, který mi vůbec nevyhovuje. Co se týče pochvaly, tak ta směřuje k výborné práci s hudbou a rovněž samozřejmě vůči obsazení a hereckým výkonům, které byly perfektní i u sebevedlejších rolí či komparzu. Postavy mají stabilní chování a charakteristické vlastnosti, ale jak jsem napsal, tak jejich příběhy příliš negradují, takže co s tím? Tak trochu jsem měl pocit, že to najednou napsal a zrežíroval někdo úplně jiný, i když to tak není. Podtrženo, sečteno: 2. série Bílého lotosu mi bohužel potvrdila a připomněla mojí dlouhodobou nechuť sledovat seriály, neboť uplynulých 7 hodin, které za to poměrně nestály, mi nikdo nevrátí. Ještěže nejsem tak starý jako F. Murray Abraham, abych toho musel litovat výrazněji demonstrativnějším způsobem než tak, že své zklámání zažehnám napsáním komentáře na ČSFD, což tímto činím. ()

William_ 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

2. série jednoznačně převyšuje tu 1.! Nejen ještě lépe napsanými postavami, ale i dějem a napětím, které se především ve druhé polovině série dalo krájet jak porce jehněčího. Sicílie je naprosto nádherný kus krajiny, kamera byla naprosto DOKONALÁ, je slast pro oči dívat se na každý záběr - tak dobrou práci s kamerou jsem už hodně dlouho neviděl. Herecké obsazení je úchvatné, herci předvedli skvělé divadlo, jako fakt respekt všem zúčastněným, hlavně finále této řady je naprosto skvělé a tak dobře zakončit příběh jsem též dlouho nikde neviděl, většinou to jsou otevřené konce bez hlavy a paty. 2. sérii tak mohu jednoznačně doporučit, dokonce bych jí nováčkům doporučil více než tu 1., ale i ta stojí za to. Jsem zvědavý, co si pro nás Mike White a spol. připraví do 3. série, která bude mít fakt těžký úkol - překonat skvělou druhou řadu. ()

Galerie (199)

Zajímavosti (8)

  • Členové štábu a herci si po dobu natáčení stěžovali na opakující se noční můry. Zdálo se jim o holohlavém muži, který je pozoruje zpoza jejich postelí při spaní. (raininface)
  • Fotografia, na ktorú sa Tanya (Jennifer Coolidge) pozerá, zobrazuje Grega (Jon Gries), jej manžela, s Quentinom (Tom Hollander), jej homosexuálnym hostiteľom, ako mladých mužov, čo naznačuje, že tieto dve zdanlivo nesúvisiace postavy sú starí priatelia. (molcan2)
  • Lucia (Simona Tabasco) používa talianske slovo "Allora" dvoma rôznymi spôsobmi. Najprv ho v rozhovore so svojou priateľkou Miou (Beatrice Granno) používa vo význame "hej", aby vyjadrila netrpezlivosť. Neskôr, v rozhovore s Dominikom (Michael Imperioli), ho použije vo význame "a tak..." Toto všestranné talianske slovo môže znamenať veľa vecí. (molcan2)

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

29.12.2022

Opět se nám blíží konec roku, ale ještě před tím, než se všichni ČSFĎáci rozutečou do víru silvestrovských oslav, máme tu tradiční ohlédnutí za nejlepšími filmy a seriály roku podle nejoblíbenějších… (více)

Reklama

Reklama