Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Animovaný
  • Dokumentární

Recenze (89)

plakát

Barbie (2023) 

Barbie mohl být skvělej muzikál, kvalitní herci, pořádná výprava, herci co uměli zpívat, producenti měli dobrej hudební styl, který do filmu vtiskli, zároveň měl film nakročeno i k fajn satiře. Navíc Margot a Gosling se ke své roli hodili perfektně. Mělo to i správný "švunk", ale tvůrci se rozhodli, že spadnou do moderní všednosti feminismu a je to škoda, protože to mohl být minimálně dobrej film.

plakát

Oppenheimer (2023) 

Nolan je král filmového scénáře a už několikrát nám ukázal, že umí napsat bravurní dílo. I tentokrát ke svému projektu použil formát IMAX slibující spektakulární filmový zážitek. O to větší překvapení přichází, když divák objeví, že je většina filmu zaostřená tak trochu mimo hlavní body zájmu. Co na plat, že se jedná o 70 mm film v potenciální kvalitě, kterou digitální kina nejsou schopna zpracovat, rozmazaný flek je i v super rozlišení pořád rozmazaný flek. Střelou do druhé nohy filmu je pak neuvěřitelně dlouhá stopáž, kterou nezachrání ani hudební podkres, který nedovolí divákovi usnout ani v těch nejnudnějších scénách. Ve finále Nolan natočil sice slušné konverzační dílo s jednou epesní scénou, ale je to jako kdybyste šli do restaurace světového šéfkuchaře a on vám naservíroval chleba s máslem se salámem. PS. rozhodně by neměl zapadnou skvělý výkon Cilliana Murphyho, který film celou dobu táhl.

plakát

Kuciak: Vražda novináře (2022) 

V hlavní roli politika u slovenský sousedů, vedlejší role obyvatelé Slovenska, dramaturgie mafie, kamera Marian Kočner. I tak by mohl začínat tento dokument. Drsný příběh přibližující detaily velmi známého případu na Slovensku nechává diváka v šoku, v jakých podmínkách ještě do nedávné doby fungoval stát, který je nám tak kulturně blízko a při tom jeho fungování vypadá jak kdyby to vedl bratranec Mattea Messie Denara. Člověk se nemůže ubránit otázkám do jaké míry je česká politická scéna odlišná od té slovenské a zda náhodou tady Andrejko za svého působení nenechal prorůst podobnou chobotnici napříč státem, policii, justicí. Při pohledu na výsledky kauz okolo Iva Rittiga, Romana Janouška, Pavla Dlouhého a dalších zločinců se neubráním myšlenkám, že i zde vlivní a bohatí mají v tomto státě jiné postavení, než my ostatní. Co se týče práce Matta Srneckiho chápu, že jakožto zahraniční producent se nemohl naučit kvůli jednomu dokumentu slovensky, ale o to větší škoda mi přijde, že si k sobě nepřizval tlumočníka a nenechal ho to natočit ve slovenštině s anglickými titulky. Nechat se snažit mluvit anglicky většinu postav, jejichž znalost angličtiny, kromě jednoho obhájce, je o něco lepší než u Stanislava Řezáče snižuje dojem z jinak velmi dobře zpracovaného dokumentu, který je pojat tak, že i člověk, který se o politiku nezajímá může po shlédnutí filmu odcházet s poměrně slušným přehledem o stavu, který u tohoto vyšetřování probíhal. Povinně promítat před příštími předčasnými volbami na Slovensku!

plakát

Velké nic (2023) 

Na pomezí 3/4 hvězdiček - Klusáka skvěle napadlo zaznamenat dobu se všemi jejími absurditami a extrémy a zároveň k tomu nepřidávat žádný vlastní názor a nechává diváka si udělat vlastní. Dějově film sleduje pár vybraných jedinců a vliv na jejich životy. Ze sedačky diváka v kině by se mi líbil větší výběr postav v dokumentu, které by více obsáhly danou dobu (např. zde úplně chybí dopad na žáky a učitele, zavřené hospody, uzávěry obcí a další). Po bitvě je však každý generál, a tak můžeme být rádi, že Klusák už takhle prorocky předvídal zajímavost tématu. Nicméně kvůli zmíněnému chybějícímu pokrytí všech hlavních momentů mi připadlo, jakoby se film musel natahovat o scény, které by se v případě dostačujícího materiálu jinak vystřihli. Hlavní otázka tedy zní, stojí na to jít do kina? Pokud chcete podpořit Klusáka, tak ano, ale jinak bych klidně počkal, až budou dokument vysílat po letech v televizi, tehdy to bude mít ještě větší připomínkovou hodnotu.

plakát

Kancl (2005) (seriál) 

Vžít se do role zaměstnanců papírenské firmy jde velmi dobře díky tomu, že Steve hraje svoji roli tak dobře, že vám to připomene všechny podobný pitomce, který jste v práci zažili a blbosti, které jste museli řešit. Bohužel od podobného typu "akward humoru" bych čekal víc a v první polovině první série se vlastně neodehraje nic moc zajímavého, co by vás naladilo sledovat sérii do konce. Přestože herci jsou ve svých rolích skvělý, scénář za mě pokulhává v dějové lince. Takový lepší kameňák. 2/5

plakát

Avatar: The Way of Water (2022) 

Druhý díl Cameronovy výpravy do modrého světa na sebe nechal dlouho čekat a tak se není čemu divit, že kina jsou i 14 dní po premiéře stále téměř vyprodaná. Tvůrci připravili pro jistotu hned několik variant, které diváci mohou shlédnout od verze 4k ve 2D po 3D s HFR a ještě ve verzi s dabingem nebo bez. U verze HFR jsem nepoznal moc rozdíl, ale beru to jako pozitivum, neboť někteří si stěžovali, že se jim film rozbíhal a zase zpomaloval. Co se týče výpravy, tak je vidět, že Cameron má techniku v ruce a co se týče 3D, tak je nepřekonaným králem tohoto formátu. Škoda že na rozdíl od prvního dílu nevystupuje 3D k divákovi, ale spíš prohlubuje obraz dozadu. Záběry jsou však opět strhující a jestli by měl někdo natáčet dokumentární filmy o přírodě, tak si nedovedu představit lepší formát, než Cameronovo 3D. V čem by už však mohl Cameron předat štafetu dál je scénář. Vzpomněl jsem si na školní léta, kdy jsme opisovali domácí úkoly a udělali jsme tam nějaké drobné úpravy, aby to nevypadlo tak okatě. V podobném stylu si Cameron napsal pokračování veleúspěšné série, kdy téměř kompletně vykradl první díl a aby to nebylo tak stejné, tak vykradl ještě jiná starší díla a dohromady uplácal scénáristicky okoukanou klasiku. Jenže u tohoto filmu to diváci odpustí zatímco jsou ohromeni spektakulárními záběry podmořského světa. Ve finále hodnotím film kladně, ačkoliv už neudělal takový wau efekt, jako první díl a trochu se obávám, že ohlášená pokračování se povezou na stejné vlně již vykradeného konceptu. Otázka je jestli by i v tomto případě diváci tento scénáristický přešlap odpustili

plakát

Titanic (1997) 

Dlouhodobý filmový rest jsem dohnal až s velkým odstupem od premiéry. O to víc překvapilo, jak v současné době dokáže film v dnešní konkurenci obstát. Cameron je opravdu mistr svého řemesla a divákovi dokazuje, že mu umí naservírovat velkolepý příběh s technicky kvalitním provedením. DiCaprio s Winslet si v hlavní romantické roli skvěle sedli, až jedno oko divákovi nezůstává suché. Filmu také skvěle sekunduje, dnes již legendární, hudební doprovod. Kdybych musel filmu něco vytknout, bude to zbytečné natažený prostředek, který dokáže až mírně nudit. Nicméně i tak s přehledem patří do sbírky legendární světové kinematografie

plakát

Mimořádná událost (2022) 

S velkými očekáváními od scénáristy Vlastníků, které byly skvělou karikaturou českého prostředí jsem se s nadšením vydal na další slibný film do kina. Začnu pozitivy - technologie běžících panelů je skvělá, vůbec bych nepoznal, že se film odehrává v ateliéru. K tomu výběr herců se povedl na jedničku, Igor Chmela do role perfektně zapadl včetně sekundující Plodkové a Bokové. Během filmu divák zažije několik skvělých gagů, které však nechají vyniknout pouze při skupinovém sledování. Překvapující je také množství referencí na nedávné dění, které nechává pochyby o přijetí mezi diváky, kteří nejsou zběhlí v aktuálním dění a s odstupem času již zcela zapadnou. Překvapivě i stopáž k relativně malému počtu děje vcelku dobře pasuje byť je znát, že se tvůrci snažili z děje vytáhnout maximum, místy až zbytečně za hranu děje. Tím se dostáváme k tomu, co se tak úplně nepovedlo. Havelkův záměr utáhnout si z široké skupiny pokulhává a zvlášť hejtmanství do filmu nezapadá a je z něj cítit, že tam uměle natahuje stopáž. Některé scény ve vlaku s postavou majitele pohřební služby by zasloužili také prostříhat, díky čemuž by film dostal více dynamiky a nemusel by po cestě neustále zrychlovat a zpomalovat. Film u mě zůstává na pomezí 3-4* s nepřekonanou předchozí laťkou v podobě Vlastníků

plakát

Ubal a zmiz (2021) 

Na české poměry vcelku něco nezvyklého, co do kin vnáší závan zahraniční kinematografie. Výběr filmových lokací by kromě hlášek typu "tady je ku*va Žižkov" ani nepřipomínal pražské ulice a společně s kamerou a barevným nádechem přenáší diváka pocitově někam na jih evropského kontinentu. Martin Hofmann a Matouš Ruml ukazují, že svoje role zvládají na výbornou, ale co jim to je platný, když scénář nenechá jejich postavu víc rozvinout a omezuje se na základní premisy hlavních hrdinů. Filmu tak celou dobu schází nějaký element, který by z filmového plátna vytáhl jejich ploché charaktery postav a ve finále dostanete pouze obstojný vizuál hrající si na český Hollywood s dávkou promarněností 99 minut. Adam má do příště co zlepšovat.

plakát

Pařba na třetí (2013) 

Tyjo 103 milionů korun a scénárista vám vygeneruje takovou hrůzu. Alespoň marketingový oddělení se činilo a dokázalo film dostat i na platna venkovských kin. Neskutečně přitažené za vlasy byla už jednička, ale tohle ji nesahá ani po kotníky...