Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Will a jeho mladší bratr Jacob vyrostli v bídě a utrpení. Když dospěli, zvolili si velmi neobvyklý způsob obživy – stali se z nich odborníci na zaklínadla, čarodějnice, strašidla a jiné stvůry. Navštěvují ponuré vesnice, pečlivě zapisují strašidelné legendy a za úplatu jsou ochotni nestvůry zlikvidovat. Ve skutečnosti však pouze zneužívají pověrčivosti vesničanů, aby z nich vytáhli peníze. Žádné stvůry totiž neexistují, vždy jde o zinscenované představení, které sami připraví.  Zatímco z Jacoba vyrostl učenec s bohatou fantazií, Will upřednostňuje bohémský způsob života. Sice spolu vycházejí, nikdy však nezapomněli na dávný spor. Když byli ještě malí, jejich sestřička vážně onemocněla. Jacob tehdy dostal za úkol prodat krávu, aby měli na lékaře. Jacob ji ale vyměnil za „kouzelné“ fazole. Will Jacobovi jeho naivitu i po patnácti letech neustále připomíná. Bratři netuší, že jejich podvodné kousky byly odhaleny. Francouzský generál Delatombe je nechá sledovat a následně i zatknout. Domnívá se, že Will a Jacob nejsou jedinými podvodníky v oboru, podle něj v okolí praktikují špinavé triky také další šejdíři, kteří mají na svědomí zmizení devíti děvčátek. Delatombe má pro Willa a Jacoba návrh: Pokud se jim podaří odhalit podvodníky a najít zmizelé dívky, budou omilostněni. Bratři nemají na vybranou, pod dohledem Delatombova italského poskoka Cavaldiho vyrážejí do akce. Místní obyvatelé jsou zoufalí. Je jisté, že zlo pochází z nedalekého začarovaného lesa... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (648)

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Nemůžu než se pousmát nad komentáři, které mluví o nepřehlednosti a ztracení se. Na to, jak byl film (prakticky předem) odsouzený, jsem byl dost překvapen, jak snadno jsem se dostal do jeho atmosféry a Gilliamovsky zvláštní (místy až zvrhlé) poetiky. Samozřejmě mnoha věcmi je na filmu znát, že je točen pro velké studio (typicky je to klišovitá postava Angeliky), to je však spíš záležitost scénáře. Pravda je, že slabší věci se odbudou ze začátku a od návštěvy věže se film dostává do tempa a atmosféry, kterou jsem dlouho nezažil. Směs komediálních, hororových, fantasy a pohádkových prvků funguje takřka na výbornou. Nepochybně pokud by při natáčení Gilliam dostal tvůrčí svobodu, mohl být výsledek lepší, vzhledem k podmínkám však tvrdím, že vznikl kvalitní film, který má v Gilliamově tvorbě své místo. ()

Anthony 

všechny recenze uživatele

Film obsahuje spoustu scén, které jsou samy o sobě velice působivé a zdařilé. Například děsivé zrození Perníčka - to je vyloženě hororová sekvence, podobně Karkulka v lese apod. Postavičky Jonathana Pryce a Petera Stormarea mě zase dobře bavily (viděl jsem s celkem povedeným dabingen). Vedle takových zdařilých scén je zde ovšem i mnoho scén nepovedených a nudných. Trikově dost nepovedený je například vlk, což překvapí při srovnání s ostatními trikově vizuálními lahůdkami. Hlavní problém je v tom, že film nefunguje jako celek. Dohromady to je žánrový mišmaš - pohádka, horor, komedie... Když někdo umí míchat žánr, nemám s tím problém, v tomto případě mě tento Gilliamův pokus příliš nezaujal. Jinak k povedeným složkám filmu bych ještě rozhodně připojil hudbu Daria Marianelliho. ()

Reklama

Ainy 

všechny recenze uživatele

Bylo pro mě velmi příjemné vidět dva známé hrdiny akčních velkofilmů zahrát si komediální role v této tak trochu hororové pohádce. A ikdyž si myslím, že Grimmové nebyli žádní taškáři či zábavní komici, přesto ztvárnili postavy skutečných bratrů, sběratelů pohádek a mytologických pověstí opravdu mile. Líbí se mi i nápad situovat oba do svých vlastních příběhů, které po celý svůj život sbírali, dokumentovali a v tištěné formě pak předali dalším generacím. S citem a s humorem podané si tohle dobrodružství pozornost zaslouží. ()

FlyBoy 

všechny recenze uživatele

Zákazkové kšeftíky síce vydolujú z peňaženiek nejaký ten peniaz, ale v konečnom dôsledku autorom so singulárnym rukopisom väčšmi len uškodia. Vzorovým príkladom je napríklad Burton a jeho spotrebne zadaptovaná Alenka, ktorá na pozadí podivuhnodného upravenia predlohy obhájila rozkošne napísané postavičky pohybujúce sa v medziach infantility i nápaditosti, ale nebolo možné prehliadnuť to nevyhnutné ucuknutie pred producentskými plánmi zapríčiňujúce úbytok burtonovskej morbidity a šíriace symptómy priestorovej sterility. Giliam sa zas nechal (chcel) od kto-vie-akého chytrolína namočiť do sprčeného sfilmovania "Kliatby bratov Grimmovcov" a dopadlo to obdobne ako u Tima, dovolím si tvrdiť, že ešte horšie. Scénaristická haravara, ktorá absolútne nedrží pohromade, sympatické osôbky (Heady, Bellucci - nadštandard, Stormare, Pryce - vyšší štandard, Damon, Ledger - nižší štandard) v nej splašene pendlujú z bohatého panstva do chudobnej osady, z nej do začarovaného lesa a naspäť, pričom v tomto presúvaní nevidím takmer žiadny náznak sprostredkovania niečoho netypizovaného. Patrný pokus o vytvorenie gilliamovského prostredia so zástupom rozprávkových figúriek/príšer ujde, ale dopláca na nevydarené digi-triky a nedostatočnú porciu tej ujetej uštipačnosti, ktorou sa Terry v minulosti preslávil viac než dosť...a tých pár priemerných gagov hollywoodsky tŕn z päty nevytiahne. Pre mňa doposiaľ najslabší Terry. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Trapná nádeničina, kterou si Terry Gilliam ryze prakticky a s téměř stoprocentní úsporou logiky a invence vydělal čas i peníze na ve stejné době chystaný skvost Tideland, kterému dal veškerý talent, um, pronikavost i odvahu - a vyplatilo se to miliónově (ne, ne, nechápejte mě špatně, Tideland peníze nevydělal, ale bez něj by umění filmu a příběhů bylo o dimenzi míň bohaté). Tohle ovšem není film, ale správně umístěná rohožka s kasičkou. ()

Galerie (72)

Zajímavosti (19)

  • Scénu se živým lesem napsal Terry Gilliam původně pro Zloděje času (1981), kde se ale nakonec neobjevila, podobně jako když ji chtěl uplatnit později v Brazil (1985). (imro)
  • Kvůli problémům na place (nedostatek financí a zásahy producentů) si Terry Gilliam "mohl" vybrat půlroční pauzu, během které natočil komorní filmík Krajina přílivu (2005) (imro)
  • Svérázný režisér Terry Gilliam dostal nejvyšší rozpočet ve své kariéře – 80 mil. dolarů, ale snímek vydělal během premiérového víkendu (26.-28. 8. 2005) v USA jen 15 milionů. Celkové tržby v domovině byly 37,9 milionu. (imro)

Související novinky

Matt Damon je Marco Polo

Matt Damon je Marco Polo

04.05.2005

Scenárista Kráľovstva nebeského William Monahan sa púšťa do písania scenára k pripravovanému dobrodružnému filmu MARCO POLO, ktorý bude vychádzať z Polovej autobiografickej knihy Travels ("Cesty").… (více)

Reklama

Reklama