Halloween: Prokletí Michaela Myerse

• Česko Halloween (více)

Michael Myers je zpět, aby dokončil svou práci! Je jen na odvaze obyvatel jeho rodného města, zda se ho podaří zastavit. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

Recenze (178)

Goldbeater

Obě rozličné verze filmu jsou po příběhové stránce stejně přiblblé a odvádějí legendu Michaela Myerse jiným směrem, než by si jakýkoliv divák přál. Mám-li je však porovnat, rozhodně je tzv. producer's cut (původní verze) ve všech ohledech lepší a snesitelnější. Dokáže totiž nabídnout aspoň základní filmové prvky, jako jsou návaznost scén, orámovanost děje, slušný střih, kvalitní hudební doprovod a hlavně důstojné zachování scén zemřelého Donalda Pleasence. Kinoverze (přestříhaná a přetočená) nic z tohoto nemá - má jen víc vražd, jinak je to naprostý filmový fail, na němž se umíněnost režiséra a producentů strašlivě podepsala. Jestliže máte dokončený film a zemře vám stěžejní herec, tak se přeci nemůžete pouštět do tragických přetáček a úplně tím rezignovat v rámci smysluplného zakončení! Pak je jasné, že z toho vzejde jen taková urážka diváků, což kinoverze tohoto filmu vskutku je. Doktor Loomis by si zasloužil důstojnější odchod - třeba v H20. ()

2-Xtreme

Pôvodná verzia je priemerný film, ale až po pozretí Producer´s Cut (PC) verzii zistíte aký zlý je naozaj. Po takmer 20 rokoch oficiálne vyšla PC verzia na bluray a tak už nemusíme pozerať na zašuštenú a nekvalitnú vhs kópiu, ktorá bola dostupná. Ak neviete,tak oba filmy sa dosť líšia. V PC je 43 minút nových záberov (i keď si myslím, že ich je menej), má iný začiatok, totálne iný koniec a dáva pôvodnému filmu na frak. PC je ucelenejší film, ktorý je viac atmosférickejší a rozpráva o mytológií Halloweenu. Ukazuje koľko nelogických vecí je v kino zostrihu na dáva nám viac Dr. Loomisa. A vlastne po smrti Donalda Pleasencea prišlo k radikálnemu kroku film pozmeniť. Gore je slabšie a vraždy sú osekané čo zamrzelo, ale v konečnom dôsledku ide o kvalitnejší film. Samozrejme sa nejedná o nič svetoborné, ale ako zaujímavosť je to fajn a na porovnanie oboch zostrihov to poteší. ()

blackrain

Padající listí nám napovídá, že přišel podzim a s ním i tajemný svátek Halloween, svátek , který má své kořeny v keltské mytologii. Je to noc plná magie. S příchodem tohoto svátku nabývá Michaelova touha po zabíjení největší intenzity. Chladnokrevná mašina na zabíjení se nám opět vrátila. Tvůrci se rozhodli keltskou mytologii využít a postavili na ní tento příběh. Chtěli Halloween oživit. Mě se toto oživení zrovna moc nezamlouvá. Neměli sem Kelty vůbec zaplétat. Tajemná sekta tu posobí jako pěst na oko. Tenhle film je prokletí už samo o sobě, tak proč proklínat Michaela. ()

Lucasion

No ano, pokud jsem chtěl identitu muže v klobouku, tak jsem netušil co žádám. Prokletí Michaela Myerse je naprosto příšerné zakončení (trilogie?, pokud počítám, že pětka navazuje na čtyřku a tohle na pětku). Udělat z Myerse panáka, který je ovládaný temnou silou? Prosím ne. Ten konec snad nikdo nemůže myslet vážně. Film je nudný, nemá postavy ani gradaci atmosféry. O napětí nemluvě. Ten film nefunguje ani jako horor, a ani jako pokračování. Mnohokrát omýlaný fakt, že nůž projde kovem a Myerse nezastaví ani vlak. Pak tu ovšem máme to, že celá ta děsivá atmosféra minulých dílů je jenom jakýsi podvrh, protože podzápletka je údajně zcela jiná. Tohle bylo vážně zbytečné. (20 %) ()

matestlust

Tak tohle je výsměch pro celou rozrostlou sérii o Micheaelu Myersovi. Tajemný kult uctívající ďábla v podobě M.M., kluk který přežil jeho řádění jako malý...bože co tohle má společného s klasikou od Carpentera? Takovouhle slátaninu z absolutního odpadu zachrání pouze pár ( opakuji pouze pár ) solidních gore chvilek. Ale ten konec zapečetí rozhodně nejhorší díl se všech Halloweenů a rozhodně také jeden z těch opravdu dementních hororů celkově - Myersovi dávájí na prdel železnou tyčí, chudáček Michael křičí bolestí, sténa a svíjí se, poté se potácí k zemi a pomalu umírá - kurva cože???? Půl bodu a to opravdu s chlupem. ()

Zajímavosti (23)

• Dle původního scénáře měl John Strode (Bradford English) při příchodu domů zapnout televizi, v níž by zrovna běžel záběr umírajícího chlapce z Halloweenu III. (HellFire)
  • Film bol zakázaný na Islande. (Paldiny)