Pátek třináctého 7

• Česko Pátek třináctého 7: Nová krev (více)

Jason je zpět, ověšený zahradní technikou a je (jako už tradičně) k nezastavení. Tentokrát ale narazil na zdatného protivníka v podobě traumatizované telekinezí nadané dívky...... (Magic Box)

Recenze (193)

WolfR

Ani se nedivím, že je to zase takové špatné. Sedmý díl série, kde se jen zabíjí? No tak, to už nemůže být dobré. Zábava na bodu mrazu, atmosféra taktéž, scénář tupý. Bylo by to celé tak na odpad. Ale, je tu jedno velké ale, tohle ještě není nic v porovnání s tím, co přišlo po tomto díle, proto 1 hvězda. ()

Wacoslav1

Tak tohle se klidně mohlo jmenovat Jason Vs Carrie! Jinými slovy Kane Hodder nastoupivší na scénu je super, ale celej ten nápad s tou telekinezí mi přišel strašně debilní. Vraždy moc hodnotit nebudu, protože jsem viděl tu sestříhanou verzi, ale myslím si, že ani brutálnější mordy by nezměnili nic na faktu, že ten rádoby hrozně cool nápad mi prostě totálně nesednul. Z ofiko série (devítku do ní nepočítám) pro mě nejslabší díl.40% ()

Deimos

Net/// Obsazení 6/10 Děj 6/10 Atmosféra 9/10 Efekty 5/10/// +Jason (Kane Hodder), hodně dobrá atmosféra, telekineze je fain, Jason našel zdatného protivníka -vraždy vůbec nejsou vynalézavé ani nápadité, moc nám toho tvůrci neukážou, působí to hodně staře/// Vždycky jsem si chtěl doplnit filmografii o všechny Pátky 13tého a to nejen proto, že po Freddym je to moje druhá nejoblíbenější série. Zatím jsem viděl jen 1,2,10 (Jason X), 11 (Freddy vs. Jason) a 12 (Pátek třináctého). A už se těším na třináctý film v pořadí (Friday the 13: Part II). Tento sedmý díl nakonec není tak špatný jak jsem se obával a ani tak dobrý jak jsem doufal. Sice zatím nemůžu srovnávat, takže hodnotím čistě z pohledu diváka, který předešlé díly neviděl. Je to 21 let staré a je to poznat. Hlavně na prostředí, postavách, oblečení atd. Není prostě moc o co stát a nějakou chvilku mi trvalo, než jsem si zvykl. Ve výsledku hodně filmu pomohla atmosféra, která i po letech je hodně hustá a vytváří alespoň trošku dobrý pocit z filmu. Který však pro změnu zase kazí fakt, že si tvůrci nedokázali poradit se scénami kdy Jason likviduje všechny okolo. Škoda, žádná vražda mě nijak nerozhodila ani nenadchla, nikde neteče krev, vše jen v náznacích./// Celkem 64%/// ()

Anderton

Áno, nová krv tu je, čím nemyslím len ďalšiu nebohú dávku teenagerov, ale aj v sérii dosiaľ najoriginálnejší nápad. Avšak opäť platí, že keď sa v sérii s niečím príde, tak potenciál nápadu nie je využitý naplno. Naposledy to boli deti, tentokrát nadprirodzené schopnosti hlavnej hrdinky ako z novely Stephena Kinga. Záverečný duel je fajn, ale mohol byť omnoho zaujímavejší a nápaditejší, než len hádzanie nábytku alebo škrtenie pomocou mimozmyslového vnímania. No a kto by to povedal, že nás čaká aj veľký požiar. Najväčším plusom je asi zatiaľ najsympatickejšia hlavná ženská hrdinka. ()

JohnnyD

Zostupná tendencia je tu silne citeľná. Kto videl nejaký ten predošlý Piatok musí byť sklamaný. Najväčšie mínus filmu je určite absencia krvi. Okrem toho Jason je tu de facto zombie. Vidieť mu kosti, pod maskou vyzerá ako tuctový zombie z béčka zo 70s/80s a objavuje sa iba sporadicky. Jasne, Kane Hodder sa dobre pohybuje a má skvelú mimiku (teda žiadnu), ale toto nie je Jason, ako sme ho dovtedy poznali. Presun do jesene atmosfére neprospel a herci sú tradične strašní. Na druhej strane popový soundtrack je skvelý a scéna so spacákom vyslovene bohovská. Solídny dobový slasher, ktorý ale v sérii patrí k tým slabším dielom. PS: môj rebríček série: F4, F2, F1, F3, F6, F5, F7, F8, F10, F9 ()

Zajímavosti (24)

• V jedné scéně vidí Tina (Lar Park-Lincoln), jak Jason (Kane Hodder) zabije Michaela (William Butler) tím, že jej probodne železným oštěpem, přičemž při vytažení oštěpu je na zbrani patrná krev. Hned v dalším záběru však na oštěpu žádná krev není. (Zdroj: ČSFD)
  • Náklady na výrobu činily 4 miliony dolarů. Film byl nasazen do 1 796 kin a za první promítací víkend v USA utržil 8 245 038 amerických dolarů. Celosvětové tržby byly 19 170 001 dolarů. (LION-MR.T)
  • Kane Hodder (Jason) je také kaskadér. Proto se nenechal žádným ve filmu zastupovat a všechny nebezpečné scény (i tu s ohněm) zahrál úplně sám. (LION-MR.T)