The Tunnel

• USA The Tunnel

Novinářský tým (kameraman, reportérka, zvukař atd.) se vydá do neprozkoumaného podzemí Sydney, aby zde našel příběh pro svou reportáž. Příběh si jej ale najde sám. (mkaty)

Recenze (210)

hous.enka

Investigativni novinari patraji po tajemne sile v tunelech, ktera zabiji bezdomovce a fetaky. Rozjezd byl dobry. Ovsem to, co nasledovalo v tunelech a jakasi snaha o to, ze vse je podle skutecne udalosti... Zkratka film velmi brzy nabral spatny smer a neslo ani o horor, ani o thriller. Spis o beckovou smesici cehosi, co kdyby nebylo natoceno, tak se vubec nic nestane. Plus davam za ztvarneni hrdinu ze stok a za jejich svitici oci. ()

gogo76

Dobrý námet, ale neubránil som sa pocitu, že tvorcovia to ani zďaleka nevyužili. Úvod bol dosť rozťahaný, aj keď oceňujem snahu o čo najreálnejšie uchytenie príbehu, no skrátiť sa to mohlo. Akonáhle skupina novinárov zalezie do uzavretých vlakových tunelov a nekonečných labyrintov, má to tu správnu atmosféru a môžme iba ľutovať, že z toho nevyťažili viac. Bezdomovec(?) niekedy narobí viac zla ako hocijaký jašter...Minule som videl jedného iba z jedným zubom(otvarák na pivo...). S tým sa však dajú prehrýzť aj krčné tepny, bacha na nich...60%. ()

akisha

Tomuto filmu jsem doslova vyšla vstříc. (Hlavně horor, co překlenul 60%? Wow!) Čas kolem půlnoci, sluchátka, tma, samota, ideální podmínky. Ale bohužel je nutno nejdřív se prokousat asi dvacetiminutovou vatou s "pravými" výpovědmi nesympatickejch postav, než děj sklouzne do podzemí a dostaví se obstojná stísněnost - špinavý rozlehlý tunely jsou geniální lokace. A abych jen nehaněla, jsou tu zvládnutý momenty co pěkně postraší, bohužel je jich ve filmu málo. Samozřejmě, že styl pravdivýho dokumentu se už zcela vyčerpal, samozřejmě že působí směšně, trapně, na facku, že si divák furt jen říká, jak se na to měli tentokrát už vážně vykašlat a natočit pořádnej normální horor (a v takovejch lokacích by to teprve stálo za to!). To potom irituje každá blbá scénka typu "běžím jako o život, zdrhám před strašlivým mutantem, ale nezapomenu si v běhu sebrat ze země kamerku, hodit si jí na rameno a vesele natáčet svůj běh smrti". Nebo například další oblíbené scény - vypjatý moment je lépe vždy natočit roztřeseně, na polorozbitou kameru, střídavě pod vodou a dobré je zabírat nedůležitý úhel, ve kterým není nic vidět. Nehledě na prazvláštní zlepšovák - komentář přeživších během filmu - kterej samotnej o sobě je mi celkem šumák, ale ty dva o tom tlachali, jako by to byl jen dobrodružnej výlet na safari. Věřím, že i tenhle typ filmu se dá natočit dobře, ale Tunnel mezi ně bohužel nepatří. ()

Fr

NÁSLEDUJÍCÍ FILM POPISUJE UDÁLOSTI, KTERÉ SE STALI V ŘÍJNU 2007..... /// Jestli vás nezajímá, jak Australská vláda bude řešit nedostatek vody, třeba budete zvědaví, jaký tam točí dokumentární horory. Aby bylo jasno - ruce se jim třesou jako jinejm, děj osvěžují (?) záběry z průmyslových kamer a melou kolem toho strašný hadry. Tam dole je to překvapivě celý černý (v tunelu) a jelikož se tam ztrácej houmlesáci, čeká to i filmaře. JE TO NAŠE PRÁCE, NAFILMOVAT TO, KLÁST OTÁZKY. A tak chodí, běhaj, jsou zadejchaní, vyděšení a mají svoji příšeru. Pro mě je to ale jen parta pobíhajících lidí, která chce bejt za každou cenu ,,in“. Když Australani v tunelu, tak Hill 60. Když mystifikace, tak Čtvrtý druh. Když dokument, tak normální. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jsem bezdomovec a začali se mi ztrácet spolubydlící. 2.) Doktor mi doporučil (třesoucím hlasem) sledovat třesoucí věci. 3.) Filmaři, kteří riskují život a točí i s prasklou čočkou musí bejt hustý! /// PŘÍBĚH ** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ * ()

Davies182

Sledovat dokument o natáčení, asi bych se bavil mnohem více: jak musel štáb prolézat spletité sítě podzemních tunelů, místností, hledat podzemní pobořené stavby... To mohla být sranda. Takhle na diváka sem tam vybafne něco velmi těžko identifikovatelného, a konec. I atmosféra si pro jistotu vzala dovolenou. Jak se mám bát, když vím, kdo přežije? Pochvala za realizaci, ale pohlavek za kvalitu. ()

• V březnu 2012 bylo oznámeno, že se plánuje pokračování s názvem „The Tunnel: Dead-End“, které mělo pojednávat o muži hledajícím svého bratra, který se ztratil v tunelech. Pokračování však nikdy nevzniklo. (Homerking)
  • Natáčení probíhalo v australském městě Sydney. Točilo se v městských nepoužívaných tunelech a v úkrytu královského australského námořnictva z druhé světové války na Garden Island. (Homerking)
  • Scéna, kde je Tangles postrčený do vody aj scéna, kde je člen strážnej služby napadnutý Stalkerom vo vode, sa natáčali v plavárni za pomoci kulís. (BoredKid)