Paranormal Activity: Next of Kin

Skupina tří prátel se vydává do komunity amišů natočit dokument o jejich životě, ale po čase zjišťují, že celá jejich návštěva možná nebyla až tak obyčejná a že se zde děje něco daleko horšího, než v co doufali. (TheEvilTwin)

Recenze (108)

JASON_X

Zbytečný, nezáživný a podprůměrný film v mé krajně neoblíbené FFformě. Béčková zápletka by ještě ušla, ale herci přehrávají (protože neumějí hrát), ffková kamera stojí jako už tradičně za vyližprdel (hlavně v závěru), Amišové jsou tendenčně zkarikovaní, a nakouknutí (aspoň vizuální) do amišského prostředí, kvůli kterému jsem se na film hlavně těšil, bylo povrchní a neplodné. Kvůli epileptické kameře zaokrouhluju dolů a hážu to do koše, ztráta času. Vždyť k čemu je film, na který se skoro nedá dívat? ()

Willy Kufalt

Dobrá, budu se snažit tvářit, že tam ty poslední scény nebyly, zohlednit v první řadě všechno ostatní a tak můžu v rámci žánru udělit spokojené 4 hvězdičky. Nejdřív se ale musím přiznat, že jsem žádný jiný film z horrorové série Paranormal Activity (na kterou název filmu odkazuje) neviděl a z řady tzv. found footage horrorů jsem měl dosud jedinou (a hodně špatnou) zkušenost v podobě přelomové Záhady Blair Witch. Takže jsem pouze mohl vnímat a ocenit, jak se Williamu Eubankovi podařilo natočit v rámci subžánru kousek tolik odlišný od onoho přeceňovaného kultu z roku 1999... kdežto Next of Kin se již nesnaží lacině podvést diváka, že by video materiál byl skutečně nalezený, záběry amatérské kamery se tu ve vhodných chvílích střídají s profesionálně pořízenými scenériemi a jednání postav (včetně dočasného pohození kamery ve vypjatých chvílích) má zde k uvěřitelnosti mnohem blíž. I zdánlivě výplňové scény postupně naleznou své opodstatnění v jistém prvku, např. když jeden z hrdinů ukazuje amišovskému klukovi, jak a proč lze přehrávat natočené video v spomaleném chodu a později při jedné ze zásadních scén se právě jeden takový záběr z točící kamery přesně z popsaného důvodu spomalí (...a já se tak konečně po delší době dočkal filmu, kde mě uměle spomalené záběry, které obvykle nesnáším, vůbec nenaštvaly a nebyly samoúčelné!). O to více vzhledem k těmto kladům zamrzí závěr, SPOILER ! kdy jsem jednak absolutně nepochopil, proč ti policajti během příchodu na místo činu taky pořizují video (a proč po předchozí černé obrazovce již tyhle záběry nebyly kdyžtak točené klasickým způsobem) + ještě víc pak zamrzí na závěr zvrat s jakýmsi vyvstalým démoném, který střílí a zabíjí očima (?) KONIEC SPOILERŮ, což celému filmu v posledních minutách nasadilo spíše punc frašky, až jsem zamýšlel udělit nižší hodnocení. Konec v doprovodu písničky Lorety Lynn naštěstí navrací osobitou a důstojnou atmosféru a nakonec slabší 4 hvězdičky dám, neboť po většinu času mi to připadalo hodně zdařilé a v rámci současných horrorů mě to dost potěšilo, jak výrazně nadprůměrně zpracovaným nápadem, tak zasazením do prostředí komunity Amišů (s níž jsem se minulý měsíc seznámil díky Weirovu Svědkovi) i celkovým průběhem, které nepostrádalo patřičné napětí. [75%] ()

borec999

Oproti posledným 2 dielom v sérii viditeľné zlepšenie. Pomohla zmena prostredia(odľahlá uzavretá komunita s náznakmi sekty), témy a aj zmena štýlu ( kamery v domácnosti skoro zmizli a prešlo sa viacmenej na klasický found footage). Vo výsledku to síce nie je nič svetoborné, nie je to určite najlepší diel série, ľakačkami to vylaká len málo koho, ale zas v závere najnovší prírastok PA série dáva zmysel, príbehovo drží pokope a posledných 20-25 minút je celkom intenzívnych, pričom ponúkne aj pár obstojných hororových výjavov(slow motion zábery, scény v podzemí kostola, pohyb po horiacej osade či úplný záver s policajtami). Správne nekompromisné ukončenie mi sadlo a všeobecne mám pocit že Eubank a Landon sa snažili. Vo výsledku teda pozerateľný priemer, ktorý sa vlastne ani nemusel volať Paranormal Activity a pri ktorom očakávam že sa tie 3* budú množiť ako huby po daždi. 55% ()

POMO

Výpravou nejzajímavější ze série. Příběh holky, pátrající po svých kořenech v separované komunitě Amišů, je pro lekačkové skotačení s potenciální přítomností uber-ďábla dobrým podhoubím. V “midsommarském” námětu nás zve k intenzivnímu prozkoumání útrob povedeně zlověstného kostela uprostřed studeného lesa. Na druhou stranu ale taky pracuje s okoukanými Paranormal Activity POV lekačkami uvnitř baráku, které už spíše nudí a navíc jsou odfláknutě nedořečené. A ve finále je ve střihu POV záběrů tolik chaosu a chybějící návaznosti, že spíše než napětí vzbuzuje WTF rozpaky. Uzavření příběhu ale cool. ()

Pilda17

Když poprvé přišlo PA, lidé byli v šoku a první díl byl právem pasován na horor roku. Další a další díly PA nepřišly s ničím novým a tudíž kvalita padala. Nový díl s názvem Next of Kin jde ale jinou cestou a atmosférou si mnoho diváků získá. Změna je také ve stylu natáčení a hlavně už nejde čistě o duchařinu. Nejde sice o přelomový horor či něco takového, ale rozhodně neurazí. 7/10 = 75% ()

Zajímavosti (3)

• Film měl být původně nasazen do kin, ovšem pandemie covid-19 způsobila, že byl snímek vypuštěn na streamovací platformě Paramount+. (NiWi)
  • I přesto, že název filmu spojuje snímek se sérií Paranormal Activity, nemá s předchozími filmy dějově nic společného. (NiWi)