Reklama

Reklama

Děj filmu se odehrává v létě roku 1957. V roce, kdy se bývalý automobilový závodník Ferrari (Adam Driver) ocitá ve velké krizi. Řeší problémy v manželství, smrt syna, ale také bankrot společnosti, jíž věřil. Příběh zachycuje nejen hlavního hrdinu, ale také další členy jeho rodiny, která definovala myšlenku výkonného italského sportovního vozu a prakticky stála u zrodu závodů formule 1 a také u legendární automobilové značky. (Vertical Entertainment)

(více)

Videa (7)

Trailer 1

Recenze (193)

Koda 

všechny recenze uživatele

No, na životopis o Ferrari jsem šel jen ze zvědavosti, protože se mi předchozí film Klan Gucchi strašně líbil. Tenhle film byl spíše takový... no dalo by se říct dost hořký a temný. V zásadě nevím, jak to opravdu probíhalo, ale nakonec mě film celkem překvapil a velmi oceňuji i tu pasáž, kde si myslím, že i dítě by z toho nemělo moc dobrý pocit. Chválím to zpracování, ale pro 3 hvězdičky jsem se rozhodl toho, že mě to nějak moc zas až tak nenadchlo. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Pro mě zcela nepochopitelné opomenutí Penélope Cruz v oscarových nominacích. Adam Driver je tu fajn, nesnaží se expresionisticky „po-italsku“ přehrávat, i ve vypjatých scénách je jeho herectví příjemně decentní, dokonce i ten šedivý příčesek na hlavě mu věřím, ovšem hlavní hvězdou je tu pro mě právě Penélope. Ne auta, o kterých ostatně vím kulový, ne závody, ale tato žena zmítaná emocemi, pochybnostmi, která celý film svádí vnitřní boj, aby na konci kapitulovala, protože rodinný byznys je nade vše. A s tím souvisí i Mannův záměr, kde se nesnažil přiblížit Ferrariův život nějakým nudným biografickým popisem a odškrtáváním letopočtů, ale v krátkém časovém úseku přiblížit manželský svár jedné významné famílie. A ty závody tu jsou jenom příjemným doplňkem, ač produkčně pěkně ošéfované a kamerou hezky dramaticky nasnímané. Měl bych snad jenom dvě výtky -  není přece nutné v neanglicky mluveném prostředí přizpůsobovat angličtinu herců do jakéhosi přízvukového šišlavého patvaru, jako se to děje tady, a pak ty CGI auta, létající při bouračce vzduchem, bych v takovém hezky staromódně pojatém filmu vídat nechtěl. ()

Reklama

honajz2 

všechny recenze uživatele

Po Hackerovi a hlavně po Veřejných nepřátelích jsem se začal bát, jestli už se Mann nevyčerpal a nezestárl, ale Ferrari mě přesvědčilo o tom, že rozhodně ne a že ty dva filmy jen zrovna moc nedopadly. Koneckonců, přechod na ruční kameru některými režisérům na konci kariéry vyloženě uškodil (třeba Chytilové) a ačkoli mi Hacker, který s ní byl natočený celý, přišel pořád lepší než Veřejní nepřátelé, jsem rád, že se ve Ferrarim Mann na ruční kameru vykašlal a natočil to klasickou. Popravdě, jediný, kdo to s ruční kamerou zvládl skvěle, je David Lynch, který s ní natočil podle mě nejlepší jeho film, ale to už odbíhám. Hlavní je, že je Mann zase zpátky a tak jsem si poprvé na velkém plátně mohl užít jeho chytré pomalé budování atmosféry a brilantní filmařinu od zvuku, který upřednostňuje vždy to, na co je třeba upoutat pozornost, než na to, co by mělo být slyšet nejvíc (telefon), po kameru, která dokáže do nejednoho záběru dostat cinefilní překvapení a do jednotlivých scén zase nehollywoodské (její) budování a určité minizvraty. Perfektně vede i herce, kteří tu podávají skvělé výkony a všem jsem jejich role věřil.. A nejvíc mě těší, že to není tolik o závodění a rychlých autech jako spíš o postavách a vývinu vztahů mezi nimi, které naštěstí Mann umí podat tak, aby byly zajímavější než rychlostní testy a přitom to nic nemění na tom, že závěrečný závod s fatálním koncem je napínavý a vysoce intenzivní. Navíc se mi v tom zamlouval víc než Grand Prix, které se mi sice taky líblo, ale zatímco to jen cvrnklo o temné stránce tohoto sportu, Mann se tomu nebál víc věnovat a přitom to ještě začlenit mezi více nastíněných témat. Životu Enza Ferrariho se to věnuje jen v krátkém časovém úseku a přitom mi to přišlo výstižnější a komplexnější, než spousta jiných životopisů. Zároveň to ale není tak filmařsky a scénáristicky výrazné jako třeba Heat, Collateral nebo Zloděj, takže díky tomu Ferrari není až tak silným zážitkem, jakým by mohl být. Nehledě na to, že úvod je zbytečně pomalý a hůř se mi do něj dostávalo, ale pak mě to spolehlivě pohltilo jako většina Mannovy tvorby. A ještě mě mrzí, že se to sice celé odehrává v Itálii, ale všichni tu mluví skoro pořád anglicky s výrazným italským přízvukem. Přitom italština by tomu dodala na realističnosti, ale to už je spíš můj problém, který možná nikdo jiný kromě mě u filmů nemá. Za mě tedy povedený film a ačkoli to není látka, která by Mannovi seděla nejvíc, je poznat, že to bylo jeho vysněné téma a tak do toho dává hodně. Díky tomu je ale taky poznat, že má stále filmovému světu co nabídnout. (Světozor, Praha) 4* ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Michael Mann a jeho pohled na kratičký úsek života legendárního Enza Ferrari. I přes nářky, že mistrovy došly síly a natočil nudný životopis, mi Mannův styl a pohled neskutečně sedl. Vizuálně a herecky mistrovské a přestože si burácení motorů užijeme pouze v závěrečné patnácti minutovce, je film jako celek strhující. Driver vynikající, vybraný životní úsek poutavý a vyjma pár pomalejších částí, mistrovské dílo, které divákovi nedá nic zadarmo a přes jeho chlad a odstup se málokdo dostane. Výborný film. ()

Johnny.ARN 

všechny recenze uživatele

Ušatý potkan mi tu na prekvapenie vôbec nevadil a perfektne tam zapasoval. A to je úspech, jak pre neho, tak pre mňa. Tam sme asi ale s castingom skončili. Dúfam, že nominačka za zvuk je istá a snáď ja soška. Tie autíčka zneli nádherne, hlavne v poslednej polhodine. Tam sú preteky, drámy, autá, príroda, všetko. Je však Ferrari film, ktorý ma zasiahol? Nie. Je to ale film, ktorý mi ukázal veľa nového, nepoznaného. Mann si tu splnil sen a nezabudol ani svoj rukopis, detaily, dlhé expozície. Film má ale všetko, čo má mať čistokrvná dráma bojujúca o sošky. Rozbor postáv, konflikty, vnútorne boje, perfektnú hádku, niekoľko rovín príbehu atď. Pokiaľ sa prekušete začiatkom, bude to príjemná oddychovka. Kino by som doporučil autičkárom a fanúšičkám Šoféra. Lepšie 4 z 5 (Kino Mladosť) ()

Galerie (41)

Zajímavosti (33)

  • Účastník filmového festivalu na projekcii v Poľsku sa spýtal Adama Drivera, čo si myslí o scénach havárie, keď povedal: „Vyzerajú dosť drsne, drasticky a, musím povedať, pre mňa trochu aj lacno.“ Driver na to zareagoval: „Choďte do p***, neviem. Ďalšia otázka.“ ("Fuck you, I don't know. Next question.") (Arsenal83)
  • Patrick Dempsey (Piero) je majitelem týmu Dempsey Racing, který závodí v sérii Tudor United Racing, také spolumajitelem týmu Vision Racing v sérii IndyCar, účastnil se též závodu Rolex 24 hodin Daytony, závodu sportovních vozů a 24 hodin Le Mans. Je držitelem soutěžních licencí, které mu umožňují řídit širokou škálu závodních vozů až po prototypy, nejvyšší třídu vozů v sérii American Le Mans. (Johnny.ARN)

Související novinky

Michael Mann plánuje remake korejského hitu

Michael Mann plánuje remake korejského hitu

03.11.2023

Pro hollywoodské režisérské matadory evidentně není vysoký věk žádnou překážkou v další tvorbě filmových spektáklů. Své o tom ví osmdesátiletý Martin Scorsese (Zabijáci rozkvetlého měsíce, Casino),… (více)

Michael Mann natočí svůj vysněný film

Michael Mann natočí svůj vysněný film

09.02.2022

79letý režisér Nelítostného souboje, Miami Vice nebo Collateralu Michael Mann konečně dostane šanci natočit svůj vysněný projekt. Režisér po letech příprav sehnal obsazení a finance pro natočení… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno