Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Je poklidná noc v Los Angeles roku 1937. Starší seriózní pán odchází z hotelového pokoje, nechává uvnitř spící mladé dívce nějaké peníze a u barmana písemný vzkaz. Poté se vrací domů ke své ženě. Pak se mu náhle podivně blýskne v očích a probere se v zajímavě vybavené laboratoři v roce 1999. Zmiňovaná možnost skoků mezi dvěma světy nevyplývá z vynálezu stroje času, jedná se pouze o velmi dokonale zhotovenou virtuální realitu, na jejíž realizaci se Hannon Fuller rozhodující měrou podílel. Jenže Fullera v jeho virtuálním světě někdo bez jediné stopy zavraždí. Z Fullerovy smrti je obviněn jeho mladý partner Douglas Hall, který musí přijít na to, co se stalo, dřív, než ho nepříjemně vlezlý detektiv McBain usvědčí a nechá zavřít. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (306)

Seabeast 

všechny recenze uživatele

Film na téma paralelních světů a vnímání reality. Myšlenkově bych to přirovnal k filmům Matrix, Smrtihlav, Počátek ad. Není tak akční, ani tak komplikovaný, ale spíše vypráví poutavý sci-fi příběh s detektivní zápletkou a s působivými hereckými výkony. Ač je zajímavé, že premiéry Třináctého patra a Matrixu byly jen pár dní od sebe, tak se stejně srovnání neubráníte. Každý si jde vlastní cestou a nabídne něco zcela jiného, přesto je Matrix jedoznačně propracovanějí a dotaženější. Ale za pozornost Třinácté patro rozhodně stojí! ()

L_O_U_S 

všechny recenze uživatele

Myšlenka, že svět je pouze představou (a v moderním pojetí pouze virtuální realitou), je velice stará a rozpracovali ji například George Berkeley a David Hume. To, co se zdravému rozumu jeví jako naprosto absurdní závěr, se ale vyvrací velice těžko. Na rozdíl od efekty přeplácaného Matrixu je Třinácté patro docela střízlivým pohledem na tuhle lákavou sci-fi myšlenku. A vůbec nevadí, že člověk tuší, kam celý film směřuje. (1 109.) ()

Reklama

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Kdybych o filmu nic před jeho shlédnutím nevěděl, asi by mě ani žádná souvislost s Matrixem nenapadla. Ale stalo se. Oba dva filmy jsou postaveny na podobné myšlence dvojího světa (rozepsal bych se o tom i víc, ale nechci zbytečně spoilerovat), který hrdinové prozkoumávají. Abychom dostali do filmu příběh, tak se zákonitě musí něco pokazit, no a pak už dostane prostor režisér jak si s divákem pohraje. Jestli na něj vybafne s akční lavinou nebo jej usadí nějakou pěkně hustou pointou. Bohužel, Třináctému patru chybí oboje. Tedy pokud za pointu nepovažujeme odhalední zhruba ve dvou třetinách filmu. Akce, která by možná někomu mohla chybět, by zde absolutně postrádala smysl. Režisér Josef Rusnak už od počátku vypráví příběh v civilním tempu a rozjíždí film spíše na pole detektivního pátrání hlavního hrdiny po možných příčinách zvýšeného zájmu policie o jeho osobu. Craig Bierko je pro mě naprosto neznámým hercem, který se mi opravdu předvedl. Má charisma a celý film je na něm vidět, že se v roli cítí dobře. Velmi silnou složkou je hudba Haralda Klosera, která občas v napínavých scénách dotahuje to, co nezvládá režisér. Třinácté patro je hodně civilním sci-fi filmem, který se navíc z jedné třetiny odehrává v 30. letech 20. století, takže nečekejte akční řež á la Matrix, ale inteligentně pojatou detektivku, ve které ale musíte dát minimální prostor pro mozek, protože by se mohlo stát, že všechno prokouknete moc brzy a mohli by jste se začít nudit. A to bych vám nepřál. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Matrix s ořezaným rozpočtem... Když ale takovémuto druhu filmu nedominuje skvostná vizuální stránka jako v případě normotvorného Matrixu, vyvstává (možná jen relativní) významová prázdnota... Podobné filmy: Matrix, eXistenZ, Animatrix ()

joehot 

všechny recenze uživatele

"Musím ti vysvětlit ještě tolik věcí, Dougu," říká milá hlavního hrdiny v samotném závěru, na což musí divák vnitřně zareagovat prudkým "No to teda musíš!" Jaká jsou pravidla přenosu osobnosti? Toť hlavní otázka, která mě pálí. SPOILER Nepletu-li se, celý film je vlastně o tom, jak nahradit povahu šíleného manžela. KONEC SPOILERU Samozřejmě, jelikož jde o kyberpunk, navíc s velice podobnou dobou vzniku, srovnávání s Matrixem se nabízí samo, nicméně Třinácté patro vypráví zcela jiný příběh zcela jinou formou, ne nepodobnou detektivkám. Vincent D'Onofrio je tak trochu chodící spoiler, vždycky na něj vyjde role magora. :-) 75% ()

Galerie (16)

Zajímavosti (8)

  • V roku 1937 Grierson spomína, že bojoval v prvej svetovej vojne, avšak toto označenie vzniklo až po vypuknutí druhej svetovej vojny. Do roku 1939 bola známa ako veľká vojna alebo svetová vojna. (muti)

Reklama

Reklama