Režie:
Jaume Collet-SerraScénář:
David Leslie Johnson-McGoldrickKamera:
Jeff CutterHudba:
John OttmanHrají:
Isabelle Fuhrman, Vera Farmiga, Peter Sarsgaard, Karel Roden, Aryana Engineer, CCH Pounder, Jimmy Bennett, Margo Martindale, Rosemary Dunsmore (více)VOD (1)
Obsahy(1)
John a Kate tvoří navenek idylický manželský pár. Zdánlivě jsou šťastní a bezstarostní, ale ztráta nenarozeného dítěte je chtě nechtě bez přestání pronásleduje. V minulosti obou manželů se skrývají temná místa, zejména Kate si má co vyčítat. Aby alespoň zčásti zmírnila své utrpení, rozhodne se spolu s manželem k synovi Danielovi a jeho sestřičce, hluchoněmé Max adoptovat třetí dítě. Sirotek Ester ve svém rodném Rusku osiřela, její adoptivní rodina zemřela při požáru. Ušlechtile působící a inteligentně se vyjadřující dívka si ihned získá jejich srdce. Zdá se, že je pro narušený domov přímo požehnáním. Postupně ovšem začíná vycházet najevo, že s osobností Ester to není až tak jednoduché. Je prostě "jiná". V jejím podání to znamená skryté, manipulativní a krvavé zlo, jehož hranice lze těžko odhadnout. (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (1 219)
Asi najlepší thriler s nálepkou mysteriózny, aký som v poslednom období videla. Pekelne odporná a zároveň vynikajúco zvolená ústredná hrdinka Isabelle Fuhrman (z ktorej celkom oprávnene behá mráz po chrbte), rovnako skvelá je tiež Vera Farmiga, rutinný scenár neberiem do úvahy, pretože tieto "obohraté" thrilery dokážu baviť aj napriek tomu, že nie sú originálne. Vyhovovala mi dvojhodinová dĺžka, pretože obyčajne sú tieto filmy otrasne zostrihané a zrýchlené a divák pomaly nemá čas vychutnať si napínavý dej. V tomto prípade ide však o remeselne veľmi zručnú snímku s perfektnou kamerou, mrazivou atmosférou a pútavými scénami. ()
Musím sám sebe pochválit. Já totiž režiséra španělského původu Jaume Collet – Serru po remaku Domu voskových figurín rozhodně neodepisoval. I ten vznikl pod ochrannými křídly společnosti Dark Castle. Ta vyprodukovala už slušnou dávku hodně nepřesvědčivých hororových thrillerů (Gothika, Loď duchů), tentokrát má ale našlápnuto k solidním číslům. Režisér hned od začátku mnohem lépe pracuje s budováním charakterů i samotné atmosféry. Manželství Kate a Johna prošlo řadou zkoušek. Tou nejbolestivější byl potrat holčičky, na kterou se oba těšili. Kate sáhla po flašce, John po lákadle nevěry. Adopce má rodinu, jejíž součástí je i syn Daniel a hluchoněmá dcerka Max, opět dostat do harmonie. Jenže ušlechtilá a velmi inteligentní holčička, která má na první pohled chování princezny, uvnitř skrývá opravdové terno zručné manipulátorky. Černovlasá potvůrka naštěstí nepatří mezi ty mimózní holčičky z japonských předělávek. Tahle má totiž neuvěřitelný tah na bránu, což Kate i jeden nevinný holub velmi brzy odhalí. Zvraty, které se postupem děje dostávají na povrch, jsou naštěstí z těch povedených, nepředvídatelných, stejně jako pointa. Sic není nijak geniální, ale divákovo srdce potěší. Španělský tvůrce si zaslouží pochvalu zejména za odvahu, s kterou do projektu šel a za inteligentní ražení, které neuráží diváka. Jako vždy okouzlující Vera Farmiga a přesvědčivá Isabelle Fuhrman pak svým herectvím vtáhnou do děje, z kterého i přes svou relativně přepálenou délku nejednou zamrazí. ()
Silně nadhodnocený horor, který je tak předvídatelný a dopředu čitelný, že prakticky po titulcích a expozici mohl skončit. Neupírám mu řemeslné kvality a silné herecké výkony, ale co je to platno, když si celý film jako divák říkám ,,aha, tak tohle jsem čekal.." Horor bez překvapení, bez imaginace, divná konstelace... ()
Skvělý thriller s vynikajícím obsazením. Neskutečné, jak mne film dokázal dokonale vtáhnout do děje. Casting se opravdu povedl. Tolik charismatických a krásných herců a hereček pohromadě v jednom filmu se vidí málokdy. Všichni všechno skvěle zahráli a já se naprosto skvěle bavil. 2 hodiny mi utekly jako nic. Výborné ! Těším se na vydání DVD. Určitě si ho koupím a Vám doporučuji totéž ;-) ()
Ale tohle ne, to už tu bylo a tohle zpracování je spíš směšná komedie než hororovej thriller. Spousta scén je šíleně vykonstruovaných a naprosto nelogických, obzvlášť chování dospělých postav postrádá veškerou logiku a s blížícím se koncem se to ještě prohlubuje, skoro mi přišlo, že děti jsou chytřejší, což je docela smutný, navíc postava Esther je až trapně geniální a pravděpodobně se umí teleportovat, je to vědma a slyší i ultrazvuk. Co se týká příběhu, tak jeho schéma je až nechutně okopírovaný a nepříjemně předvídatelný, lekačky taky chabý, nefungujou a je jich málo, prostě celý hodně slabý a několikrát sem se musel až smát, jak je to stupidní, zejména scéna v nemocnici u mě vykouzlila kyselej škleb, jediný co u mě tenhle film zachránilo byla závěrečná pointa, kterou jsem nečekal a byla originální, což mě po předchozím průběhu, kdy sem naprosto přesně věděl, co se uděje, mile překvapilo a pak ještě posledních 20 minut, který byly aspoň napínavý, ale jinak fakt velká bída. ()
Galerie (39)
Zajímavosti (30)
- Studio Warner Bros. z traileru odstranilo větu „To musí být těžké, milovat adoptované dítě jako své vlastní“ na základě stížností od adoptivních rodičů a organizací pečujících o opuštěné děti. Ve filmu však věta zůstala. (TomikZlesa)
- Ve scéně, kdy Esther (Isabelle Fuhrman) v sirotčinci maluje lvíčata, je barva štětce nejprve fialová a poté žlutá. (LEGACY)
- Jazyk, kterým mluví recepční v ústavu Saarne, je estonština. (Chatterer)
Reklama