Režie:
Joe WrightScénář:
Tracy LettsKamera:
Bruno DelbonnelHudba:
Danny ElfmanHrají:
Amy Adams, Fred Hechinger, Gary Oldman, Julianne Moore, Jennifer Jason Leigh, Wyatt Russell, Brian Tyree Henry, Jeanine Serralles, Anthony Mackie (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Kvůli agorafobii se drží doma, ale posedlost novými sousedy jí nedá spát – psycholožka, co se snaží vyřešit brutální zločin, který na vlastní oči viděla z okna. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (217)
„Žena v okne” je ďalším, teda v poradí už druhým po sebe nevydareným filmom, zaujímavej herečky Amy Adams, a ak by som to konkrétne mohol trochu viac špecifikovať, tak jej herecké stvárnenie celkom obstálo, a to v oboch zmienených prípadoch, ale až následne, film ako celok, to podľa mňa nemal ani zďaleka také jednoduché, pričom ani záruka účasti "renomovaného rutinéra" Joea Wrighta, ešte automaticky nemusí znamenať to, že je všetko v naprostom poriadku ? Obsadenie Garyho Oldmana, bezprostredne vnímam, ako hercovu vďaku za jeho predchádzajúci, oscarový triumf v podobe "Najtemnejšej hodiny," kvôli čomu vlastne prikývol na opätovnú spoluprácu s rovnakým režisérom, ktorý sa vracia po štvorročnej filmárskej pauze, a opäť to nie je nič, čo by som si chcel znovu pripomínať, ak nepočítam aspoň hercov mimoriadne psychopatický výkon, kde skrátka dokáže na minimálnej ploche vyťažiť absolútne maximum, čo zase dokazuje najmä to, že herec je zrejme oveľa schopnejším, než človek, ktorý sedí na režisérskej stoličke, a nie je mu k tomu asi bohvieako dobre ?! Jednoznačne najlepšie počiny nakrúcal v prvej dekáde 21. storočia, čo je už hodne veľmi dávna doba, na ktorú asi už len ťažko môže nadviazať ? Na druhej strane, angažovanie francúzskeho kameramana Bruna Delbonnela, v súčasnosti považovaného za totálnu špičku spomedzi všetkých "Mužov s kinoaparátmi" , ktorý nielenže vytvára fascinujúcu kompozíciu obrazu, ale predovšetkým som si ho obľúbil už spred dvadsiatich rokov v Amélii z Montmartru, čiže svoju úroveň si udržiava(l) po celý tento čas, a tak toto je jeden z pozitívnych bodov, prečo dať snímku vôbec šancu. Jednoznačne forma zvíťazila nad obsahom, ktorý ani nechcite bližšie spoznať. Ani výborná práca kamery, bohužiaľ nezastrie vskutku plytký scenár, ktorý akoby tým spadol z vysokého stromu, a počas pádu sa mu pomiešali strany, čím sa v podstate sám znehodnotil. Je to vskutku (ne)obyčajná zlátanina. ()
Amy Adams mám veľmi rád, ale v tomto filme mi išla neuveriteľne na nervy, aj keď v konečnom dôsledku to bola snáď jediná pozitívna postava celého príbehu. Na začiatku mi to pripomenulo Disturbiu, ale napokon sa z toho vykľula výrazne paranoidnejšia záležitosť, ktorá bola na môj vkus až príliš prekombinovaná a neustále tlačenie na pílu tomu vôbec nepomohlo. A pritom, samotný scenár nebol vôbec na zahodenie, ale tá hororová atmosféra tomu proste podrážala nohy. A keď som sa tak nad tým celým zamýšľal, tak logika tu tiež miestami úplne absentovala. Dialógy to tiež akosi nezachránili, ani pofidérne postavy. Nuž, tento štýl mi proste nesadol... 2* ()
Ambiciózní Joe Wright mě poslední roky solidně zklamává. Chlapík je docela puntičkář, který rád experimentuje, jenže tím, že leccos podřizuje formální stránce a že kdejakou příležitost využívá k dynamičtějšímu ozvláštnění děje, může někoho otrávit. Mnoho sterilního a prázdného zůstalo po Anně Karenině i Nejtemnější hodině. I tady měl před kamerou spoustu talentu, ovšem výsledek je chaotický a (zbytečně) ambiciózní. Nespolehlivá hlavní hrdinka a vražda v protějším domě. Psycholožka Amy Adams se totiž bojí opustit domov, přitom přijímat návštěvy ve své „bezpečné zóně“ dokáže. Třeba novou sousedku Julianne Moore, která najednou mizí a hlavní postava přestává důvěřovat své vlastní pomíchané mysli. Potěší paranoidní atmosféra umocněná kulisami obřího domu, méně pak nevyužití herci ve vedlejších rolích. Každopádně je cosi špatně, když po půl hodině sám sebe nachytám, že dění na plátně moc nevnímám. ()
Krásné nic. Wright si pohlídal, aby jeho novinka vypadala strašně hezky (spousta kamerových fines a vizuálních nápadů), a sehnal si do ní dobré herce. Takže se na to sice hezky kouká, jinak je ale snímek snadno zaměnitelnou thrillerovou nudou. Divák frustrovaně tápe spolu s hlavní postavou, podivuje se nad děrami ve scénáři a nelogickým chováním sousedů, no a situaci nezachraňuje ani líbivě přepálený konec. Kéž bych si to spíš přečetl jako povídku, v bedně to moc nefunguje. [Netflix] ()
Možná zbytečný remake, na druhou stranu kolik je nás takových, jež mají nakoukané všechny staré klasiky. Po tak dlouhé době to už nějaký smysl má. Otázkou je, jestli ta látka už není dnes tak nosná, nebo to zkrátka Joe Wright nezvládl. Nebýt Amy Adams, která se dnes již přeci jen tolik neobjevuje, bych doporučit vynechat úplně. ()
Galerie (27)
Zajímavosti (7)
- Založeno na příběhu bestsellerové knihy „Žena v okně“ od spisovatele A.J. Finna. (MeanWhile)
- Anna (Amy Adams) pozerá pred spaním filmy Temná pasáž (1947), Laura (1944), Rozdvojená duša (1945). (megajalec)
- Ethan (Fred Hechinger) si požičia od Anny (Amy Adams) DVD s filmom Plynové lampy (1944). (megajalec)
Reklama