Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Sci-Fi
  • Krimi

Recenze (159)

plakát

Na západní frontě klid (2022) 

Neúcta k předloze. Nejpodstatnější části knihy vynechané, scény zpřeházené, postavy beztvaré, divný soundtrack. Zachována pouze hrůza války. /60%

plakát

Showgirls (1995) 

Prostě Verhoeven. Nebrat moc vážně :-D /60%

plakát

Nech svět světem (2023) 

Navoněná bída. Dusná atmosféra je jediné, co ve filmu aspoň ze začátku funguje, zbytek jsou jen neurčité výjevy, pod kterými si člověk může představit cokoliv. /50%

plakát

Breezy (1973) 

Zatraceně, ten Eastwood byl dobrej režisér už 20 let před tím, než vyhrál svýho prvního Oscara.___ Zdánlivě jednoduchý film o dvou lidech, z nichž jeden už nemá co ztratit a ten druhý si ještě může dovolit ztratit klidně i rok života. Jediný háček spočívá v tom, aby si ten moudřejší a unavenější uvědomil, že se potkali přesně v pravou chvíli. /90+%

plakát

Outland (1981) 

Z filmu je vyloženě cítit nadšení, jaké muselo rezonovat mezi filmovými tvůrci ještě dva roky poté, kdy se objevil filmový přízrak jménem Vetřelec, a rozhodně za to nemůže jenom Jerry Goldsmith. Minimálně z hlediska filmové estetiky ve stylu „used future“ si v 80. letech z Vetřelce vzal asi nejvíce právě Peter Hyams ve filmech Outland a také 2010: Druhá vesmírná odysea. Chápu, že spoustě lidí musí tehdejší představy o technologiích budoucnosti připadat z dnešního hlediska zaostalé, ale já se prostě nemůžu zbavit dojmu, že mají svoje kouzlo a vlastně i svoji logiku. Stejně jako Vetřelec i Outland se odehrává ve futuristickém industriálním prostředí hluboko ve vesmíru mimo dosah civilizace, takže mechanická tlačítka, která vydrží věky, drátová propojení, která lze snadno opravit, a obecně humpolácké přístroje, kterým rozumí i ten největší blb z těžební kolonie na měsíci Io, mi v takovýchto podmínkách připadají praktičtější a uvěřitelnější než dotykové displeje, bezdrátová připojení a ultratenké přístroje zn. Samsung. Není se tedy čemu divit, že jsem se dobrou půlhodinu pouze kochal úchvatným audiovizuálním zpracováním, než jsem si uvědomil, že Outland je vlastně dobře zamaskovaný podvod na diváka. Pod lákavým sci-fi kabátem se totiž skrývá celkem obyčejná kriminálka, která by se klidně mohla odehrávat v nějaké továrně na předměstí Anchorage na Aljašce. Což mimochodem samo o sobě nezní jako špatný námět, ale spolu se sci-fi reáliemi to působí spíše jako zbytečná kombinace. I tak jde ale o solidní film. /70%

plakát

Bábovky (2020) 

Knihu jsem nečetl, ale dovedu si představit, že vše, co ve filmu působí křečovitě, fungovalo na papíře celkem dobře. Námět byl vyloženě postavený pro seriálové zpracování, jelikož zorientovat se během 90 minut v osudech asi 10 hlavních postav, z nichž žádná není upřednostňovaná, dost dobře nejde. Čistě matematicky vzato dostala každá postava 9 minut filmového prostoru, což fakt není dostatečně dlouhá doba na to, aby si člověk kteroukoliv z nich oblíbil. Krom toho trpí film typickými neduhy českých filmů z posledních let – až na pár výjimek toporní herci a nepřesvědčivě napsané postavy. /55%

plakát

Doktor Strange (2016) 

V první půlhodině jedna z nejlepších marvelovek, co jsem kdy viděl, a to zejména díky hlavní postavě, která pro mě byla doposud nejzajímavějším a hlavně nejlépe motivovaným superhrdinou z marvelovského filmového univerza. Avšak postupně na mě film začal působit příliš zkratkovitě, a proměna hlavní postavy z pragmatického, lehce arogantního chirurga v morálně napraveného a zodpovědného čáryfuka byla na můj vkus až moc uspěchaná. Na tři hvězdy u mě film definitivně klesl kvůli nekonečným a přes počáteční „wow effect“ vlastně i celkem jednotvárným soubojům v druhé půlce, které bych zkrátil klidně na polovinu. /70%

plakát

Tiché místo (2018) 

Obrovské překvapení od herce (a také režiséra), kterého mám zafixovaného v úplně jiných rolích.___ Tiché místo má po celou dobu hodně „hutnou“, tak trochu shyamalanovskou atmosféru, hlavně však disponuje skvěle napsanými a výborně zahranými postavami. Navíc děj filmu, který je ve své podstatě obyčejným survival hororem, graduje postupně od začátku do konce, takže nevznikají žádná hluchá místa. /90+%

plakát

Hrdinové ohně (2017) 

Čím dál hůř ve filmech snáším amerikánské manýry, kterých ani v tomhle filmu bohužel není málo, avšak devastující závěr filmu byl natočen tak dobře, že nemůžu hodnotit hůř než za 4*. /75%

plakát

Tátova volha (2018) 

Scény s Holubovou a Polívkou, plus jeden nebo dva vtipné momenty, to je všechno, co tenhle film nabídne. Přitom nestárnoucí námět (road-movie s představiteli dvou generací) má obrovský potenciál, který byl v tomto filmu zužitkován tak na deset procent. /50%