Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Akční
  • Dokumentární

Recenze (79)

plakát

Správci osudu (2011) 

"Byli si souzeni, když se narodili, pak se změnil plán, ale když jsou spolu, tak pořád cítí ty střípky starých časů." Jo, trefilo se mi to do nálady. Neotřelý nápad, stylové podání, dobře vyvážené tempo, nádech osudovosti + moje guilty pleasure v podobě americké politiky. Za mě 4*, ale uznávám, že silně subjektivní.

plakát

Advokát (2022) (seriál) 

První série za velmi slušné 4*. Chytil jsem to po poslední sérii temné, špinavé a kruté Gomorry a tak mi maličko odlehčený výlet do prosluněného L. A. udělal dobře. Dostal jsem to, co jsem chtěl - zajímavou zápletku, hodně vyšetřování, trochu soudu, trochu soukromých patálií hlavních hrdinů, sympatické postavy, dobré herce (Manuel Garcia-Rulfo v hlavní roli výborný, Sampson boží vedlejší postava, Becki Newton krásně sladká, Gorham povedený slizák), atmosférickou Kalifornii, povedenou hudbu a vyznění, které je tak akorát na pomezí mezi vážnou a nevážnou notou. Těším se, až bude venku 2. série, kterou si zase s chutí dám jako sice nikterak objevné nebo převratné, ale za to velmi poctivé a atmosférické soudní drama.

plakát

Děti Nagana (2023) 

Jsem dítě Nagana a proto jsem se dost těšil. I já vyrůstal na Haškovi a spol., i já se honil za tenisákem na plácku, i já vyrůstal v době, kdy byl hokej víc než sport. Jsem dokonce stejný ročník jako Dan Pánek, tak bych myslel, že to máme podobně. A proto mě strašně mrzí, že z tak důvtipného námětu vznikl film, který je sotva lehký nadprůměr. Vlastně skoro nic tu nejde pořádně do hloubky. Nosná linka je neoriginální, pozdně devadesátkových easter eggů je tu pomálu, některé herecké výkony nic moc a některé postavy ani nejsou dobře napsané. Na druhou stranu docela ujde atmosféra, chválím velmi originální námět (byť se z něj mělo vyždímat mnohem víc!!), Brenton s Čermákem jsou velmi dobří a Klára Issová je dokonce skvělá. Výsledkem je tedy film, který už asi podruhé neuvidím, na druhou stranu mě ale ničím zásadním neštve a v pár momentech mě dokonce dost bavil.

plakát

Pekelná díra (2022) 

Ach jo. Formálně je to super. Atmosféra, hudba, kamera, zasazení, herci, všechno se povedlo. Ale obsahově? Scénáristicky to vydá tak na jednu slabší epizodu Akta X. Nešetří se tu klišé, chybí vykreslení postav, hloubka, chybí vysvětlení jejich motivace. Závěr de facto neexistuje. Čili pokud by to formálně bylo na 4* a obsahově na 2*, dal bych za 3*. Ale jelikož se režisér nestydí do role hlavního hrdiny obsadit komunistickýho fízla a ještě drze zmínit Popiełuszka, je to nakonec za 2*.

plakát

Gomora - Série 3 (2017) (série) 

Absolutní jízda od prvního do posledního záběru. Už první dvě série byly skvělý (až na první polovinu 1. série), ale třetí zvedá laťku do absolutna. Je tu všechno co v prvních dvou, plus jsem se konečně dočkal klasických starých mafiánských rodin, které zde vidíme coby soupeře Cira, Gennara a spol. Zajímavostí je, že hlavní linka série není žádná filmařská fabulace - neapolská Camorra se v současnosti skutečně potýká s tím, že jí vyrostla velká konkurence v podobě gangů mladých, agresivních gangsterů, kteří se prohání ulicemi na motorkách a nedbají na desetiletí platná pravidla. Třetí série tak má všechno - skvělou hlavní linku i dílčí zápletky, skvělé nové postavy, zvraty, násilí, uvěřitelnost, emoce, atmosféru. Jasně, najdou se i nějaké drobné chybky, ale u takovéhle pecky jsem ochotný přimhouřit oko.

plakát

1883 (2021) (seriál) 

Pět hvězd. Jasně, není to bez chyb. Nebo alespoň po obsahové stránce ne. Po té formální to totiž je takřka dokonalé. Asi by mě to bavilo i jako němý film. Prostě bych jenom sledoval tu nádhernou přírodu, krásnou atmosféru, dokonalé kostýmy, perfektní casting, řeky, hory, koně, indiány, ... Obsahově to občas zaskřípe. Někdy je tam moc vaty, někdy je to moc sladké, někdy je to moc pomalé. Ale i během těch slabších momentů je to pořád naprosto úchvatná podívaná. Nemá smysl popisovat o čem 1883 je a jaké je. Nejde to vystihnout slovy. Všechno by to znělo banálně a nevýstižně. Musí se to vidět, cítit, vnímat. Tak neváhejte.

plakát

Učitelka (2020) (seriál) 

Moje zásadní výtka vůči Učitelce je ta, že příběh není mezi epizody vhodně rozdělen. Zatímco na začátku se vše děje hodně rychle, konec (poslední třetina) se vleče. Právě začátek měl být pomalejší a mělo se mu věnovat víc prostoru, a to na úkor poslední třetiny. Látka posledních čtyř dílů by se v klidu vešla do dvou. Sexuální napětí mezi žákem a učitelkou se mělo budovat více postupně, aby vše bylo uvěřitelnější. Tady jsme už ve druhé epizodě svědky toho, jak studentík po pančelce vyjede, což je prostě brzy. Je to škoda hlavně proto, že oba hlavní protagonisté naopak působí velmi uvěřitelně - Kate Mara má šarm a kouzlo, zároveň ale není žádná kočička z obálky Playboye. Nick Robinson se pro roli středoškoláka také dobře hodil. Jejich vzájemná chemie funguje výborně, což je u takových příběhů zásadní. Seriál zbytečně nemoralizuje, postavy jsou živé, nedokonalé a uvěřitelné. Nakonec dávám 4*. Je to tedy spíš tři a půl, ale protože mi těch 70% přijde málo, dávám vyšší známku.

plakát

JFK (1991) 

Pro jednou už to všichni pochopme - Oliver Stone nám lže. Ne, není to "umělecká licence". Je to lež, manipulace, zkreslování, zamlčování. Upravuje si realitu tak, aby se hodilo k jeho pohledu na svět. A ten je samozřejmě ultralevicovej. Moc rád lže zejména o americké politice, ať už tady v JFK, v Nixonovi nebo v Tajných dějinách USA. Občas ze sebe udělá rozkuřovače nějakýmu diktátorovi, jako třeba v hovorech s Putinem. Fakt ale je, že ty lži a manipulace umí točit celkem hezky. Průměrný divák bez vcelku detailní znalosti okolností atentátu na JFK nemá šanci mu to prohlédnout. Costner tady má svojí klasickou roli hodného idealisty a ta mu sedí. Joe Pesci je prostě Bůh malých rolí. Donald Sutherland jako "pan X" tu má sice malý prostor a Stone mu nacpal do úst tu nejhrubší marxistickou propagandu, ale co, on to zahrál jako pán. Kamera je taky skvělá. Střih mezi minulostí, současností a alternativní verzí události je skvělý. Závěrečná půlhodina u soudu téměř bez chyb. Samozřejmě myslím filmařsky. Obsahově a fakticky je to prostě celý na vodě. Proto je mi líto, ale nemůžu dát víc jak 3*. Měl jsi mi míň lhát, soudruhu.

plakát

Spartakus (2010) (seriál) 

Spartakus vypadá, jak kdyby ho točili dva sourozenci. Jeden je skoro geniální, druhej je retardovanej. A bohužel ten první celkem často půjčí kameru tomu druhýmu. Ten první napsal postavy, dílčí zápletky jednotlivých epizod, vývoj příběhu nebo zvraty. Ten druhý přidal patos, některé rádoby drsné hlášky, kostýmy, ale hlavně digitální efekty. Ty jsou totiž naprosto k zblití. Vypadají jak z počítačové hry z roku 2000. Jelikož s nimi tvůrci fakt nešetří a to hlavně v soubojích, tak tím celý seriál strašně trpí. Souboje v aréně jsou bez debat nejslabším článkem Spartaka. Což je smutný, když je to o gladiátorech. Nicméně bitky jsou nudný, předvídatelný, neoriginální. Jinak se na to přitom nekouká vůbec špatně. Nakonec dávám lepší 3*. Jednak proto, že dokážu přivřít oči nad formou, když je obsah kvalitní. A pak taky proto, že moje třináctiletý já by mi nedovolilo dát míň hvězdiček něčemu, kde v každým díle ukazuje kozy samotná Xena. Moje dospělý já mi ale zase nedovolí dát víc.

plakát

Archive 81 (2022) (seriál) 

A81 mě chytl hned v polovině prvního dílu. A už mě nepustil. Zpočátku nastoluje řadu otázek, rozprostírá sítě tajemství a záhad a chystá na diváka udičky. Daří se mu to výborně. Jde na to pomalu, pozvolna, což je dobře, jelikož tím přispívá k uvěřitelnosti. Nicméně předestření záhad a otázek ještě nedělá dobrý film/seriál. Dobrý seriál dělá až jejich uspokojivé a logické vyřešení. Tady sice A81 velmi mírně škobrtne, ale i finále zvládne hodně slušně. Tvůrci trefili snad všechno - námět, mytologii, casting, hudbu, kulisy. K plnému počtu tomu přeci jen (pro mně subjektivně) ještě maličko chybí. Takový ten x faktor, jiskra, prostě něco navíc, co měl třeba o hvězdičku lepší Outsider (seriál) (2020). Ale i tak byla seriálová laťka pro rok 2022 nasazena sakra vysoko.