Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Animovaný
  • Komedie
  • Drama
  • Krátkometrážní

Recenze (479)

plakát

Kaskadér (2024) 

Nějak dlouho jsem odkládal napsání této recenze na to, abych teď napsal živě nějaký intelektuální komentář. Takže jen řeknu, že to je geniální, neuvěřitelně zábavný, pěkně, originálně a zábavně natočené. Ryan Gosling je prostě borec a David Leitch jakbysmet, když se mu v této době podaří natočit takovýhle poctivý akční spektákl, který vzdává holt kaskadéřině - za využití sotva postřehnutelného CGI (i když ten kůň mě fakt nasral). Je to prostě náhul a vlastně už ani nevím, za co jsem tu jednu hvězdu ubral. Ale budu si věřit. 8,5/10 (scéna s pádem z helikoptéry s prostředníčky a KISSákama do pozadí je mega cool a už teď je pro mě a kámošema ultimátní kultovkou)

plakát

Špičák (2009) 

Abyste pochopili, jak píšu recenze: Občas se mi holt kolem hlavy tak nějak už před filmem proletují nápady, co by šlo napsat a já je tak nějak prostě chytám a kdyžtak použiju. Tady jsem měl pocit, že to bude určitě super, že se to určitě bude líbit každému puberťákovi, protože ta nějaká žena z popisu (a ve filmu i je), co pravidelně dojede k tobě domů a uspokojí tvé sexuální touhy, znělo jako docela fajn. Po zhlédnutí musím říct, že co následovalo už tak fajn nebylo. Achjo, musí být opravdu super mít s Lanthimosem nějaký vztah, protože mi úplně stačili dva jeho filmy, aby mi došlo, že ten člověk má fakt rád sex - ale asi pokaždý trochu jinak. A zrovna tady to promítl jako actually fungující péčko, z čehož mi je smutno (asi víte proč - a není to proto, že to ani nebylo step-fantasy). Film mi jinak připoměl Zónu zájmu (docela nesouvisle, protože tohle je z mého pohledu staré patnáct let, zatímco Zóna zájmu půl roku), co se týkalo postavení kamery, ignorace/izolace (ať už šlo o tu kameru, co tomu napomáhala, nebo o samotný příběh) či lidí, co mluvili, jako by měli vymyté mozky. Jinak to perfektně balancuje na té hraně provokace a... no, prostě toho druhýho, přístupnějšího, které úplně nevím jak nazvat.

plakát

Repríza (2006) 

V podstatě věci se to dá popsat vyprávěním a občasným kreativním nápadům jako temná verze Amélie z Montmartru, co je svými barvami zaseklá těsně před Fincherem a celé to trochu okoření OCD. Též to poslouží jako důkaz, že magoři píšou lépe než zdraví a psychicky nelabilní jedinci (což dost vysvětluje mé výhry v literárních soutěžích). A taky mi post režiséra dokázal, že Dánové mají jen jedno příjmení (vyznejte se mezi těmihle dvěma uznávanými režiséry). Jinak se mi asi nejvíce líbilty ty zmiňované nápady ve vyprávění a kamera, ze které až mrazí, ale je moc pěkná.

plakát

Idioti (1998) 

Myslím, že jsem si opravdu nemohl lépe načasovat vyhledání definice slova ''nihilismus'' a zhlédnutí tohohle filmu - pokud jsem teda tu definici správně pochopil, je to přinejmenším úsměvné. Divná alternativa Klubu rváčů, nehledě na fakt, že je o rok mladší. Myšlenka docela jasná, ale ne pro každého pochytitelná (jen koukněte na ty smíšené reakce (a vlastně i mou úpravu hodnocení)). Taky mě ten film donutil zamyslet se, že ty Dánové vlastně chodí na piknik očividně mnohem častěji, na jiná místa a celkově úplně jinak, než když jsem jednou vyrazil já (nevím proč to zmiňuji, jen mi přišlo, že tam nějak moc jsou na pikniku). Lars von Trier je zcela nepochybně zajímavá figurka kinematografie a rozhodně si od něho ještě něco pustím, ale teď si asi budu muset dát od něho a celkově Dogma 95 pauzu, protože nápad sice zajímavý, ale zde trochu dlouhý a ne tak jednoduše stravitelný. (ale ještě přiznám, že dokumentární stylizace (která je možná způsobena pouhou nestatickou kamerou xd) tomu přidává na uvěřitelnosti)

plakát

Vražda na objednávku (1954) 

Fakt jsem si říkal, co je tohle sakra za manželství!? Spí na oddělených postelích, mluví k sobě, jako by měli v zadku špunt a nad každým slovem uvažovali, jeli-to dostatečně intelektuální, aby před sebou neklesli. A pak teda ještě na vražda na objednávku, ale to je vedlejší. Pokud tedy ještě vynechám to nepříjemné pískání, co jsem bůhvíproč celý film slyšel (asi dům) a to, že detektiv se chová jako robot bez špetky empatie a porozumění k obětem, tak jsem spokojen a film je to moc pěkný se zajímavě nastoleným napětím a sem tam dobrými hrátky se světlem (a kamerou celkově).

plakát

Švýcarák (2016) 

Nevíc, co jsem to viděl, ale bylo to krásný, vyvážené šílené a absurdní s dojemným a chytrým, se super hereckýma výkonama, alegorické zamyšlení nad tímto světem, co je normální a co by mělo být normální a co je naopak nenormální a prostě to nedává smysl, kamarádství, láskou, nad věcmi, co nesnášíme a naopak co zbožňujeme a bůhvíco všechno ještě, prostě je tam úplně všechno a Daniels to dokázali podat tak, že nehledě na tu neuvěřitelnou hovadinu to je pořád naprosto geniální a minimálně pro mě přístupný film, který prostě umí chytit... a nebo jsem to pochopil všechno špatně, u takovéhodle filmu to je klidně možné. A ta nekrofílie taky tolik nebije do očí.

plakát

Dr. Divnoláska aneb Jak jsem se naučil nedělat si starosti a mít rád bombu (1964) 

Stanley Kubrick našel způsob, jak udělat varovný film zajímavě... víte, nikdo si jen tak nezajde do kina na válečné drama, minimálně ne tolik lidí, kolik by mělo, pro nějaký účinek. Ale komedie! To už je něco jiného. S tím podtextem je to opravdu ohromný a mě ten film prostě bavil, protože proč by prostě neměl? Obzvlášť, když v něm je někdo jako George C. Scott.

plakát

Saw: Hra o přežití (2004) 

Jsem proti samotnýmu označení teen horor (což zmiňuji jenom proto, že se tento film někdo tak opovážil nazvat). Ok, některé filmy si svojí tupostí o to vyloženě říkají, nazývejme je ale kupříkladu Asylovky či tak nějak a ať to je oficiální žánr, aby lidi takto náhodně neuráželi actually dobré horory s mysšlenkami a dobrým provedením. Kupříkladu u tohoto, se kterým mám ale osobně pár menších problémů, nehledě na to, jakých kvalit dosahuje a že jsem sám uvažoval nad celými pěti hvězdami. Film je vizuálně moc působivý (a troufale jsem chtěl říct překvapivě na tu dobu), je v něm dravost a akčnost, do toho vypiplanost co se scénáře týká s několika zajímavýma zvratama z toho rozhodně činí mnohem víc než jen pouhou únikovku (na který jsem třeba jednou byl já, trvalo mi hodinu a něco dostat se ven, zatímco kámoši jinde byli dávno venku - co tím chci říct? já sám nevím). Bohužel mi ale vadí občasná ''nápaditost za hranou'' kdy to bohužel vypadá, že si režisér řekl: ''Hej, co tam nasekat všechny tyhle efekty'' a najednou se z toho stane až moc akční film se samýma přibližovačkama a střihama (i když v jednu chvíli to vypadá (v tom baráku) cool as f*ck - úplnej předchůdce Vaughna, ten naž Wan), do toho i postavy se najednou začnou chovat trochu vyhrotěněji než byx situace vyžadovala (asi) a je to takový už na mě moc. Jinak moc slušnej film, s pěknou hromádkou násilí a krve a důstojný nástupce po Sedm. Bohužel mi to ale i pomohlo uvědomit si, že v podstatě věci horory většinou (skrze padouchy) říkají (a tenhle dvojnásobně tolik), že mít soukromí je špatné.

plakát

Juno (2007) 

Mile a upřímně pojaté téma, které vyloženě vybízí k prosazování svých názorů, což by ale bylo špatně a tvůrci si to moc dobře uvědomili a právě kvůli tomu je to tak milej film. Netušil jsem, že jde udělat film o zbouchnutý šestnáctce opravdu sympaticky, neuvěřitelně vyzrále a až tak, že to pomalu žene k slzám. Ellen Page předvedla neuvěřitelnou věc a ta oscarová nominace je naprosto oprávněná. Je to barevný, milý, chytrý a já už tu vlastně jenom plácám o jednom z nejupřímnějších filmů, co jsem za dlouhou dobu viděl. Miluju to Searchlight Pictures, ty jejich barevný vyzrálý ''blbosti'' pořád mají co říct.

Časové pásmo bylo změněno