Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Animovaný
  • Komedie
  • Drama
  • Krátkometrážní

Recenze (475)

plakát

Vražda na objednávku (1954) 

Fakt jsem si reálně říkal, co je tohle sakra za manželství!? Spí na oddělených postelích, mluví k sobě, jako by měli věčně stáhlej zadek a nad každým slovem uvažovali, jeli-to dostatečně intelektuální, aby před sebou neklesli. A pak teda ještě na vražda na objednávku, ale to je vedlejší. Pokud tedy ještě vynechám to nepříjemné pískání, co jsem bůhvíproč celý film slyšel (asi dům) a to, že detektiv se chová jako robot bez špetky empatie a porozumění k obětem, tak jsem spokojen a film je to moc pěkný se zajímavě nastoleným napětím a sem tam dobrými hrátky se světlem (a kamerou celkově).

plakát

Švýcarák (2016) 

Nevíc, co jsem to viděl, ale bylo to krásný, vyvážené šílené a absurdní s dojemným a chytrým, se super hereckýma výkonama, alegorické zamyšlení nad tímto světem, co je normální a co by mělo být normální a co je naopak nenormální a prostě to nedává smysl, kamarádství, láskou, nad věcmi, co nesnášíme a naopak co zbožňujeme a bůhvíco všechno ještě, prostě je tam úplně všechno a Daniels to dokázali podat tak, že nehledě na tu neuvěřitelnou hovadinu to je pořád naprosto geniální a minimálně pro mě přístupný film, který prostě umí chytit... a nebo jsem to pochopil všechno špatně, u takovéhodle filmu to je klidně možné. A ta nekrofílie taky tolik nebije do očí.

plakát

Dr. Divnoláska aneb Jak jsem se naučil nedělat si starosti a mít rád bombu (1964) 

Stanley Kubrick našel způsob, jak udělat varovný film zajímavě... víte, nikdo si jen tak nezajde do kina na válečné drama, minimálně ne tolik lidí, kolik by mělo, pro nějaký účinek. Ale komedie! To už je něco jiného. S tím podtextem je to opravdu ohromný a mě ten film prostě bavil, protože proč by prostě neměl? Obzvlášť, když v něm je někdo jako George C. Scott.

plakát

Saw: Hra o přežití (2004) 

Jsem proti samotnýmu označení teen horor (což zmiňuji jenom proto, že se tento film někdo tak opovážil nazvat). Ok, některé filmy si svojí tupostí o to vyloženě říkají, nazývejme je ale kupříkladu Asylovky či tak nějak a ať to je oficiální žánr, aby lidi takto náhodně neuráželi actually dobré horory s mysšlenkami a dobrým provedením. Kupříkladu u tohoto, se kterým mám ale osobně pár menších problémů, nehledě na to, jakých kvalit dosahuje a že jsem sám uvažoval nad celými pěti hvězdami. Film je vizuálně moc působivý (a troufale jsem chtěl říct překvapivě na tu dobu), je v něm dravost a akčnost, do toho vypiplanost co se scénáře týká s několika zajímavýma zvratama z toho rozhodně činí mnohem víc než jen pouhou únikovku (na který jsem třeba jednou byl já, trvalo mi hodinu a něco dostat se ven, zatímco kámoši jinde byli dávno venku - co tím chci říct? já sám nevím). Bohužel mi ale vadí občasná ''nápaditost za hranou'' kdy to bohužel vypadá, že si režisér řekl: ''Hej, co tam nasekat všechny tyhle efekty'' a najednou se z toho stane až moc akční film se samýma přibližovačkama a střihama (i když v jednu chvíli to vypadá (v tom baráku) cool as f*ck - úplnej předchůdce Vaughna, ten naž Wan), do toho i postavy se najednou začnou chovat trochu vyhrotěněji než byx situace vyžadovala (asi) a je to takový už na mě moc. Jinak moc slušnej film, s pěknou hromádkou násilí a krve a důstojný nástupce po Sedm. Bohužel mi to ale i pomohlo uvědomit si, že v podstatě věci horory většinou (skrze padouchy) říkají (a tenhle dvojnásobně tolik), že mít soukromí je špatné.

plakát

Juno (2007) 

Mile a upřímně pojaté téma, které vyloženě vybízí k prosazování svých názorů, což by ale bylo špatně a tvůrci si to moc dobře uvědomili a právě kvůli tomu je to tak milej film. Netušil jsem, že jde udělat film o zbouchnutý šestnáctce opravdu sympaticky, neuvěřitelně vyzrále a až tak, že to pomalu žene k slzám. Ellen Page předvedla neuvěřitelnou věc a ta oscarová nominace je naprosto oprávněná. Je to barevný, milý, chytrý a já už tu vlastně jenom plácám o jednom z nejupřímnějších filmů, co jsem za dlouhou dobu viděl. Miluju to Searchlight Pictures, ty jejich barevný vyzrálý ''blbosti'' pořád mají co říct.

plakát

Interview (2014) 

Já jsem si fakt uprostřed říkal (nepolíben všemi kontroverzemi okolo filmu): ,,Hele, oni to přece jenom možná nějak uhrajou, aniž by Kim Čong-Una výrazněji pobouřili...'' No, ale jak se ukázalo, ono to ještě přitvrdilo. Je fakt fascinují vidět Jamese Franca v takovýhle roli (především pak po 127 hodinách) takovýho idiota, kde navíc v záplavě cameí vyzpovídá ty nejvíc nečekané hosty s nejbyzárnějšími otázkami, aby se to nakonec ztrhlo na ještě monumentálnější p*čovinu, kterou jsem právě viděl. Nevím, jestli mám Setha Rogena obdivovat nebo ne...

plakát

Co děláme v temnotách - Série 1 (2019) (série) 

Zábavné tím trapnohumorem pro Waititiho typickým. Bohužel to kvůli němu občas čeká, kdy se to rozjede, protože na rozdíl od geniálního filmu, který má celou dobu spád (a přeci jen i herci, zasazení a vizuál mi byli o něco sympatičtější), zde ne všechny vtipy fungují. Jsou tu samozřejmě taky epizody, kdy jsem se smát nepřestal, jindy to ale bylo krapet natahované a takové nijaké. Naštěstí to zábavné stále převládá. V celku jsem za to rád. A slova energický upír už se u mě uchytilo jako lidové přirovnání.

plakát

Lásky jedné plavovlásky (1965) 

Co říct, ono to prostě je, není to blbý a je to prostě super. Krom zvlášť vychválení tohohle už nemám co říct.

plakát

Vetřelci (1986) 

Upřímně preferuji svět Predátora, ale je blbost k sobě přirovnávat dva úplně rozdílné filmové světy, které i tak ale byly bůhvíproč sloučeny do společného filmu (hele, asi prachy...). Jde mi jen o to, že celý svět Vetřelce a především pak Ripleyový, i přes to, že ho mám moc rád, je na mě tak nějak umělý, postavy jsou takové moc ploché a všechno je to prostě studené. A vlastně i to, že do tohoto dílu zavítal James Cameron, úplně tomuto faktu neprospělo - i přes to, že ho mám taky docela rád. Celé je to ale kvůli tomu prostředí (vojáků, kde se snaží být jeden jako druhý drsný (což tedy ne vždy funguje)) takové ploché, s ne moc emocemi a filmu taky kvůli té vědeckosti a anti-emotičnosti odmítáte odpustit nějaké ty chyby, ať už jde o postavy či fyziku (jde ale taky o to, jestli tenhle film něco z toho obsahuje). Jinak film je to samozřejmě super, moc se mi to líbí, celý mě to baví a vizuálně je to ke všemu moc pěkně zpracovaný - a Cameron zase musel tak nějak předběhnout svou dobu.