Reklama

Reklama

Top Gun: Maverick

  • USA Top Gun: Maverick (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Pete „Maverick“ Mitchell (Tom Cruise) k smrti rád pilotuje stíhačky. Dokonce tak, že se už přes třicet let úspěšně brání povýšení ve strukturách amerického letectva, protože to by ho z kokpitu vyhnalo do vyhřáté kanceláře. Maverick byl navíc vždycky magnetem na průšvihy, což se s armádní kariérou taky docela vylučuje. Pilot je ovšem bravurní, možná ten úplně nejlepší, a proto dostane nabídku stát se instruktorem elitních stíhačů z programu Top Gun, které má připravit na úkol, jenž spadá do kategorie Mission Imposssible. Kromě téhle bude muset Maverick zvládnout i jednu obtížnou soukromou misi. Jedním z pilotů, které má připravit do akce, je i Bradley Bradshaw (Miles Teller), syn jeho kamaráda a navigátora Goose. Znalci prvního Top Gunu vědí, že Goose zahynul, když se neúspěšně katapultoval z neovladatelné stíhačky, pilotované právě Maverickem. A jeho syn mu otcovu smrt klade za vinu. Maverick za žádnou cenu nechce, aby Bradleyho potkal stejný osud jako jeho otce. Přitom si uvědomuje, že pravděpodobnost, že některý z pilotů plánovanou leteckou operaci nepřežije, není vůbec malá. (CinemArt)

(více)

Videa (13)

Trailer 1

Recenze (1 372)

Big_Boss 

všechny recenze uživatele

Po neuvěřitelných 36-ti letech se vrátil Tom Cruise se svojí postavou Peta Michella zpátky na výslunní. Ano, ani teď nechce Tom Cruise svoje fanoušky zklamat a opravdu se pro potřeby filmu naučil létat s americkou bojovou stíhačkou F-14. A to, že natočil materiál ve formě 800 hodin je už jenom bonus. Letecké akční sekvence se poctivě nacvičovali a točili několik měsíců, kdy byli ostatní herci vystavováni přetlaku pod vodou a další vopičárny, který si později můžete dohledat někde na internetu. Pokud jste film už viděli, tak jste jistě ocenili snahu herců i tvůrců, kteří dali přednost reálný filmařině před zeleným a modrým plátnem, který využívají nejenon superhrdinyské žánry, ale i menší a nezávislý filmy, protože každý programátor ví, že vytvořil pozadí na počítači je levnější záležitost než budovat nějaký praktický set reálně cihlu po cihle. Když pak ve filmu vidíte reálný výrazy tváře herců, kdy se jim díky rychlosti a gravitaci různě deformují obličeje, tak to vydá za víc než kterýkoliv CGI fight z moderních blockbusterů. Vrcholem filmu jsou tzv. DOG FIGHTS, kdy se stíhačky vzájemně nahánějí a pokouší se sestřelit jeden druhého. Příběh filmu je poměrně jednoduchý, nenajdete tu žádné zvraty a nebyly byste daleko od pravdy, kdybyste si při sledování řekli, že vám finále filmu připomíná jeden nejmenovaný díl Hvězdných válek… ale to vůbec nevadí, protože Tom Cruise a režisér Nevědomí vyšperkovali všechny ostatní aspekty ve filmu k dokonalosti. Navíc je super, že jedničku vůbec nemusíte vidět, abyste si příběh nového Mavericka užili. Audiovizuální stránku filmu nemusím samozřejmě vůbec kometovat. Za mě byl film obrovský překvapení, který jsem po oznámení nijak nevyhlížel, ale trailery mě utvrdili v opak s tím, že to bude jeden z nejlepších filmů roku. A zatím v mojí TOP trojce je, tak uvidíme jak si proti Maverickovi povedou ostatní film. Pokud náhodou budou tenhle film ještě někde promítat v kinech, ideálně ve 4XD, tak rychle na film vyražte, protože potom z domova to už nebude takový orgasmický zážitek jako z kina. 8,5/10 ()

berg.12 

všechny recenze uživatele

Stejně jako jednička je to mokrý sen všech generálů po celém světě a asi poslední film, na který bych dobrovolně vlezl do kina. Jenže hlad po tom, vidět ve filmu jednoduše černou a bílou bez CGI sajrajtu způsobil, že ani já návštěvy IMAXU rozhodně nelituji. Nechce se mi ale v extázi pět ódy na za to, že je jednooký mezi slepými králem. K mystičnost The Right Stuff nebo skutečnému osmdesátkovém déjà-vu v podobě Ramba, to má pořád hodně daleko. ()

Reklama

Krouťák 

všechny recenze uživatele

Silné 4*. Původní Top Gun mám rád, stejně jako většinu filmů T. Scotta z jeho éry. Velká touha tvůrců vzdát právě Tonymu hold je z filmu hodně cítit (povědomé melodie jsou třešničkou na dortu) a dle mého se jim to povedlo. Tuhle nostalgickou nebeskou jízdu při vysokých G se určitě vyplatí zažít v IMAXu - 85%. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Původní Top Gun je kultovní film. Mohou dlouhou dobu vznikat diskuze nad jeho kvalitami, nad jeho přepáleností a do jisté míry primitivnosti, Tony Scott dal ovšem v roce 1986 světu, který je i po letech fenomenální. Testosteronový, dost možná skutečně latentně homosexuální, ale nestárnoucí a pořád fenomenální, kdy jen tak neomrzí. Dlouhá léta se poté diskutovalo na téma Top Gunu 2, plány na nějakou dobu očividně zastavila sebevražda Tonyho Scotta v roce 2012. O 10 let později (nebýt COVIDU-19 dva roky zpět) ovšem přeci jen po 36 letech dochází na návrat Toma Cruise v jedné z jeho nejslavnějších rolí Petea ,,Mavericka´´ Mitchella. Má poté Tony Scott důvod obracet se v hrobě? Nikoliv, naopak je velmi snadné odtušit, že se ze záhrobí potěšeně usmívá. Scottův náhradník Joseph Kosinki se totiž Scottovo stylu dokázal v mnoha ohledech přiblížit takovým způsobem, že se dá snadno zvažovat, že přesně nějak takto by Scott pokračování realizoval. Kosinski už má ostatně nejen s vizuálem, ale i budováním odkazu. Jeho režijním debutem byl ostatně TRON: Legacy, kdy v roce 2010 navázal na odkaz Stevena Lisbergera a původního Trona z roku 1982. I zde poté pokrok dle očekávání spočívá v tom, že Kosinski a spol. využívají moderní filmařské technologie, kdy jsou hlavní hvězdou především IMAX kamery, které byli umístěné i do samotných kokpitů. Už ukázky mohli lákat na to, že se z Top Gun: Maverick stane jedním z vizuálně nejopojnějších snímků roku, už na samotném počátku filmového léta se dá ovšem spekulovat, že mají diváci dost možná tu zkušenost s nejlepším blockbusterem léta.  Rozepisovat se nad kvalitami Top Gun: Maverick je radost. Především i proto, že jde o jeden z nejintenzivnějších blockbusterů posledních let, jeden z nejlepších filmů Toma Cruise, ale i o film, kde Cruise předvádí jeden ze svých nejlepších výkonů. Scénář k druhému Top Gunu je možná víceméně stejně jednoduchý jako první film, styčné plochy jdou víceméně ruku v ruce s původním filmem, stěžejní je ovšem to, že Top Gun: Maverick nesází na laciné předávání pochodně nové generaci. Není to film pouze o tom, že stárnoucí pilot ještě nepatří do starého železa a pořád dokáže v akci předčít mladší piloty. Je to film o Maverickovi, který se vyrovnává s traumatem, dilematy a faktem, že i přes jeho nejvyšší snahu nejspíš jeho výcvik vyšle někoho na smrt. Maverick je pořád tak trochu frajírek, rázem se ovšem stává o poznání komplexnější postavou. A Top Gun: Maverick je i díky tomu rázem film, který je velmi snadné probrečet. Je to totiž nejen vrcholná blockbusterová záležitost, ale i funkční horská dráha emocí, která dokáže pobavit, vyrazit dech, ale i skutečně dohnat diváka ke gejzíru slziček. Ano, mohlo se zdát, že se na konci Top Gunu Maverick se smrti Goose vyrovnal, takové události ovšem ve skutečnosti nikdy nejde zcela vypustit z hlavy. Už od samotného počátku je sázení na nostalgii jasné a funkční (díkybohu dojde i na Danger Zone), Top Gun: Maverick ovšem nekráčí lacinou cestou. Zdrojový kód původního Top Gunu je spojen s moderním přístupem a Top Gun: Maverick tak ukazuje, jak správně by se mělo s legacy sequely pracovat. Nejen díky fenomenálnímu Tomu Cruiseovi, který jde opět do role naplno, nejen díky úžasnému mininávratu Vala Kilmera do role Icemana, ale i díky bravurnímu představení nové generace pilotů. Ve výcviku funguje předávání mouder, zkušenosti, reflexe i nevyhnutelné setkání s minulostí. Od počátku bylo jasné, že stěžejní bude především vztah Mavericka a syna Goose s přezdívkou Rooster v podání Milese Tellera. A postupná práce se vztahem těchto dvou v rámci tohoto filmu je fenomenální a vybízí k těm nejemotivnějším momentům filmu. Funguje to především i díky tomu, že se dá snadno rozumět Maverickovi, který nechce, aby se minulost opakovala, zároveň jde ovšem z odlišných důvodů fandit Roosterovi. Jejich vztah díky tomu není černobílý, dialogové konfrontace mají neskutečnou energii a zajímavější než výsledek chystané mise se rázem stává čekání na to, jak se vztah Mitchella a Roostera vyvine. Během dvouletých odkladů způsobené pandemií snadno svou genialitou dokáže Top Gun: Maverick vyvolat pocit, že byl snad celé 2 roky vybrušován k ještě větší dokonalosti. Návrat, který mohl dopadnout všelijak tak funguje po scenáristické stránce, stránce střihu, vynikajícího vizuálu (v IMAXU to musí být ještě silnější zážitek, stejně silné to ovšem z mého pohledu bylo i v normálním kině) i vynikajícího soundtracku kvarteta Lorne Balfe, Harold Faltermyere, Lady Gaga a Hans Zimmer. Především závěrečná píseň Lady Gaga je výtečná. O to překvapující je ovšem vidět, že jde do jisté míry skutečně o upgradovanou verzi původního Top Gunu, kde ovšem vše šlape ještě o poznání líp (i romantická linka, kdy má Jennifer Connelly svou nejlepší roli za hodně dlouhou dobu). Především i proto, že Kosinski za kamerou skutečně využil ty nejmodernější možné technologie a Cruise i tentokrát hodlal realizovat celý film s tím nejmenším možným počtem CGI. Dá se těžko věřit tomu, že do konce roku vyjde pocitově intenzivnější blockbuster. A i když je na počátku filmového léta možná přeci jen předčasné mluvit o blockbusteru léta, skutečně se dá těžko věřit tomu, že Top Gun: Maverick do konce léta něco trumfne. Tak dokonalý blockbuster se totiž neobjevuje každý den a přiblížit se kvalitám Top Gun: Mavericku nebude snadné. Jedná se totiž o mistrovské dílo, jeden z nejlepších blockbusterů i filmů poslední doby a ukázku toho, že Tom Cruise pořád ví, co dělá. A i toho, že po posledních dvou dílech Mission: Impossible by mu poloha mentorů mohla velmi sednout. Nyní se jen dá doufat, že Cruise jeho smlouva s Ďáblem udrží na světě ještě hodně dlouho, tak poctivé blockbustery jako v případě série Mission: Impossible i právě Top Gun: Maverick totiž též nevznikají na běžícím páse. V mých očích zatím filmový zážitek roku, hlásím to ještě před návštěvou v IMAXU..... Viděno v kině: 4x () (méně) (více)

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Já vím, že je zase chyba na moji straně přijmu, ale tušil jsem, že mě to nebude bavit a asi i proto jsem to pořád odkládal. Jedničku upřímně nesnáším tohle je určitě dospělejší, ale co naplat nudil jsem se. Příprava týmu na jakože finále filmu se tu protáhne přes půlku stopáže a chybí tu jakýkoliv výrazný wow moment který by mě vytrhnul z nudy. Jenom na toho Vala Kilmera je smutný pohled snad bych mu dal i korunu a nečekaná?! smrt jeho postavy (UPS BROJLER) mě nějak nedojala. No jo jsem cynickej parchant to víme co dál? Tak teda ve finále po nekonečných třech hodinách děje, ehm ono to bylo jen 90 minut?! se teda dočkáme nějakého toho akčního finále, ale jakýkoliv strach o hrdiny tu nehrozí stejně jako chybí jakákoliv fyzická akce. Když už ty vocase sestřelí tak hned hledají nový letadlo aby mohli odletět. Nic pro mě to si radši pustím toho všemi tolik proklínanýho Železnýho orla 3 kde je kromě leteckých soubojů i nějaká ta fyzická akce. Ale pozor? ono je to v černý barvě zatím co tohle je 43 nejlepší film! No jo jsem divnej já vím co už nadělám.45% ()

Galerie (85)

Zajímavosti (62)

  • Film je věnován památce původního režiséra Top Gunu (1986) Tonyho Scotta, který před svou smrtí připravoval verzi tohoto pokračování. (Maulincio)
  • Uvedení 36 let po prvním dílu z roku 1986 tvoří jedno z nejdelších čekání na druhý díl ve filmové historii. (ČSFD)

Související novinky

Třetí Top Gun se řítí

Třetí Top Gun se řítí

12.01.2024

Top Gun: Maverick, který před rokem a půl zboural kina, je nejúspěšnějším filmem megastar Toma Cruise a celosvětově si doletěl pro 1,5 miliardy dolarů. Bylo tedy jen otázkou času, než Paramount… (více)

Tom Cruise se vrací k Warnerům

Tom Cruise se vrací k Warnerům

10.01.2024

Když byl Tom Cruise ještě jednadvacetiletým mladíčkem, jeho průlomem byla role Joela Goodsena, jenž si ve filmu Riskantní podnik chtěl vyhodit z kopejtka. Ten vzešel ze slavného studia Warner… (více)

Krásné svátky a PF 2024

Krásné svátky a PF 2024

24.12.2023

Nebýt přesunu druhé Duny na jaro 2024, byl by uplynulý filmový rok výjimečný. I přesto ale byl skvělý, plný filmových překvapení. Tím největším byl “selfmade fenomén” sociálních sítí Barbenheimer,… (více)

Reklama

Reklama