Reklama

Reklama

V plném slunci

  • Francie Plein soleil (více)
Trailer 1

Alain Delon, Maurice Ronet a žár peněz, kterému nelze odolat. Thriller natočený podle románu Patricie Highsmithové. Tom (Alain Delon) a Philippe (Maurice Ronet) na první pohled dva mladí muži, kteří si užívají život plnými doušky na italské reviéře. Ve skutečnosti je mezi nimi však nepřekonatelný rozdíl, postavení a moc, které člověku dávají peníze. Philippe může rozhazovat plnými hrstmi a Tom, nepříliš úspěšný herec, je závislý na tom, zda zůstane v Philippově přízni. Uzavřel totiž s Philippovým otcem obchod, má přivézt marnotratného syna zpátky domů do Ameriky a pak teprve dostane plnou výši odměny. Philippe dává Tomovi najevo, jak jím pohrdá a jak hluboký je mezi nimi rozdíl. Tom touží nejen po životě, který mu nebyl dán, ale i po Philippově dívce, což ho nakonec dovede k riskantnímu plánu. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (6)

Trailer 1

Recenze (124)

noriaki 

všechny recenze uživatele

Je zajímavé, jak může být stejný příběh vyprávěn tak odlišně. Na rozdíl od pozdější americké adaptace není o charakteru Toma Ripleyho žádný pochyb. Je to systematický manipulátorský psychopat, který si jde tvrdě za svým cílem. Bohužel se tímhle přístupem příběh omezil na přímočarý nemorální thriller, kterému by špetka rafinovanosti a nejistoty jen prospěla. Tentokrát ovšem pointu nepochválím. Je příliš laciná, než aby byla uvěřitelná, nebo vysvobozující. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Nevidel som remake Talentovaného pána Ripleyho s Mattom Damonom, takže porovnávanie nechám na iných. Zatiaľ si vystačím s Clémentovým originálom, v ktorom zažiaril začínajúci Alain Delon. A bol to práve on, ktorý vo filme strháva všetku pozornosť na seba, zatiaľ čo ostatní mu viac-menej iba sekundujú. Mrzelo ma to najmä u Marie Laforet, ktorá mi pripadala príliš strnulá a neprirodzená. Inak, film je aj po 50 rokoch pozerateľný, ale na tri hviezdičky ho u mňa vytiahol iba Delon, ktorý má napriek účinkovaniu v desiatkach filmov tých skutočne dobrých úloh tak na prsty dvoch rúk. Toto je jedna z nich. ()

Reklama

sanikope 

všechny recenze uživatele

Rozhodnutie po dvoch dňoch s francúzkou spojkou padlo na Patriciu Higsmith a jej Mr. Ripley. A veru som bol nadšený- french connections úplne zhrdzaveli kým purpurový mesiac poriadne žiari. Radosť pozerať na rím či neapol zo 60-tych rokov. V hlave si porovnávam či bolo lepšie- ľahšie žiť vtedy. Svet bol takmer rovnaký a rovnaké potreby, (peniaze, moc, potreba byť milovaný) takže asi ťažko lepšie. Skôr inak- ale inak je vždy a všade. Prichytil som sa ako fandím tomu mladému tomovi aby mu na to neprišli. Na začiatku filmu sa mihla aj naša známa princezná Sissi a vystrihla si tam cameo či extras na asi 30 sekúnd. Neviem či už bola takou obrovskou hviezdou v tom čase. Potešilo ju vidieť. Pri plavbe som si spomínal na Polanskeho Nôž vo vode- akosi symbolické... ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Původní verze Talentovaného pana Ripleyho. 1) Ti, kteří shlédli obě filmové verze románu Patricie Highsmithové The Talented Mr. Ripley, se neshodnou v názorech, který film je lepší. Já si myslím, že jednoznačně vyhrává remake. Pravda, knihu jsem nečetl a neumím se vyjádřit k tomu, jak dalece který film odpovídá své knižní předloze, avšak z čistě diváckého pohledu je to pro mne jasné. 2) Grázlovský hajzl Tom Ripley s falešným, pro někoho podmanivým úsměvem, ztělesněný zde velmi přímočaře Alainem Delonem, nemůže v mých očích ustát srovnání se sofistikovanou přeměnou slušňáka v ďábla v podání Matta Damona. 3) I celkové akčně - thrillerové pojetí francouzské verze neobstojí porovnání s jemnou psychologickou až hororovou kresbou remaku. 4) Celkový dojem velmi kazil necitlivý český dabing z roku 1994. ()

kebom 

všechny recenze uživatele

I keď som od tohto filmu očakával veľa, zase to až taká bomba nebola. Hádam z celej prvej polovice filmu nebolo jasné, o čom to vôbec má byť a vôbec som nerozumel, o čom sa vlastne postavy bavia. Kratučká scéna s Romy Schneider pôsobí v celkovom kontexte priam smiešne. Kto akú úlohu zohráva nebolo zrozumiteľné a prehnane žoviálne dialógy tiež nepridali na dôveryhodnosti deja. Asi najhoršou scénou je, keď A. Delon prechádza po trhovisku a v pozadí vidno policajtov zjavne odtláčajúcich zvedavcov z dosahu kamery - trapas. Celkovo však ide o vynikajúci námet, ktorý však tvorcom z väčšej časti pretiekol pomedzi prstami. ()

Galerie (61)

Zajímavosti (14)

  • Snímek se dočkal velké obliby zejména v Japonsku. (theSaint)
  • Delon během natáčení trpěl mořskou nemocí. Po skončení filmování se Delon zapřísáhl, že už nikdy nebude točit film na moři. Z tohoto důvodu také odmítl roli ve filmu Crabe tambour (1977). (theSaint)

Související novinky

Reklama

Reklama