REC 4: Apokalypsa

• Španělsko [REC] 4: Apocalipsis (více)

Další z řady úspěšné hororové série REC. Mladá reportérka je zachráněna z budovy a odvezena do ropného tankeru, který je třeba prozkoumat. Nikdo však neví, že sebou nese tajemný, démonický virus... (TV Horor Film)

Recenze (201)

rollman1

Kdo čekal klasický REC, bude asi hoooodně zklamaný. Balaguero nám totiž trošku zameričtěl a tak nám připravil něco, po čem máte pocit, jako by jste viděli další díl Úsvitu mrtvých. Atmosféra je pryč, lokalita je tak nějak nevyužita a celkově mám po filmu divnou pachuť. Je tu však jedno velké ALE. Stále mě to v rámci žánru bavilo a to dost. Už jsem nebral v potaz REC, ale jen zombie béčko a v tomhle směru jako jo, dobrý. Masky super, zvuky zombie taky cool a Anchela je kost, kterou bych hlodal od pondělí do pondělí. Takže Jakoby zklamání, ale v rámci možností fajn podívaná. ()

JASON_X

(Jen pro pořádek - čtvrtý díl je v podstatě díl třetí, protože dějem přímo navazuje na jedničku a dvojku, kdežto trojka byla de facto filmem samostatným.) Moc nerozumím zdejšímu nízkému hodnocení - v brakovém B-žánru je REC 4 myslím hodně dobrá pecka. A nebýt zhovadile skákavé kamery, neměl bych příliš co vytknout. Působivé efekty, dobrá výprava i hudba, dobří herci, navíc Manuele to v tílku zatraceně sluší, zombie jsou správně drsní (a nejlepší z nich jsou naštvané zombie-opice), no a ke konci dojde trochu i na skrytý humor a nadsázku (rubací... totiž frézovací scény s lodním motorem). Trochu jiný šálek kafe než první dva RECy, ale chutnalo mi minimálně stejně dobře. "Vezmi ten hasičák!" "Nevím jak funguje!" "Jebni ho s ním po hlavě!" ()

Spooner

V rámci žánru vlastně neurážející žánrovka, která splní svůj účel a konečně nám snad uzavírá až zbytečně natahovanou story. Jenže s prvními dvěma díly se to prostě nemůže srovnávat a docela mě mrzí, že po těchto found footage peckách se musíme spokojit jen s hororovým průměrem. Ale oproti trojce je to klenot, to zase jo. ()

Pítrs85

První REC, to je dnes už taková legenda (zaslouženě), dvojku (všeobecně chválenou) jsem nějak nepobral, trojku (aspoň prozatím) rovnou přeskočil, no a čtyřka... koukněme se na to, jaké příjemné překvapení se nám tu vylouplo. Zahodit všechny připomínky k ději (protože ten je... no, spíš ten není :-) a bavit se u horůrku, ze kterého adrenalin cáká víc než krev z hlavy nakaženého (btw asi nejlepší scéna z celýho filmu, kterak mu tam tu hlavu tak krásně rozjebali- lovely :-). Ono vůbec je čtvrté REC po technické stránce hódně vydařené, tím myslím hlavně hudbu, kameru a celkové vizuální vyznění- moc pěkně se na to kouká. A Ángela Vidal je novodobou španělskou Ripleyovou :-) ()

korbitch22

Tak jsem zkompletoval konečně tuhle kdysi nadějnou španělskou sérii a je mi z toho vlastně dost smutno.Rec byl v roce 2007 neskutečným hororovým zjevením, ještě nikdy jsem neviděl film o ''zombie'' který by byl tak neskutečně děsivý, krvavý a strhující.Okamžitě jsem si film oblíbil a jako hororovej nadšenec si ho hned zařadil do svých oblíbených žánrových filmů, no a potom už to šlo jenom dolu.Dvojka byla sice pořád slušná, ale napětí už bylo pryč a uječená policejní jednotka mě spíš rozesmívala a vše zachránil jen konec s démonickou Manuelou Velasco.Podle názvů pokračovaní jsme všichni čekali propuknutí viru do měst a totální společenský rozklad a ve čtyřce nějakou misi posledních lidí někde z Vatikánu na záchranu zbytků lidstva, jenže pánové Plaza a Balagueró asi chtěli šetřit a vydělávat, tak vznikla nejdřív nějaká podivná parodie od Plazy, která se bůh ví proč přesunula někam na svatbu a z hororu se stala komedie, kterou Plaza zničil hlavně tou imbecilní hudbou a po týhle ráně do zad jsme s obavami čekali na otce série jak jí zakončí a hle, z temného a originálního námětu se ve čtyřce stalo regulérní Halywůdský béčko, plný krve, akce a nulového napětí nebo byť jen náznaku nějaké hororové atmosféry.Scénář je místy plný totálních pičovin, všichni furt jen řvou a nesnesitelně a hystericky včetně nakažených, který mě připadali jako podebraný svině.Na Rec 4 může fandu jedničky potěšit jedině odkaz na první a snad i druhý díl, což je fajn začátek v domě, pár flashbacků a samozřejmě Manuela Velasco.Smutné je, že poslední dva díly měly být absolutním apokalyptickým a postapokalyptickým nářezem s temnou španělskou atmosférou a místo toho jsme se dočkali dvou bezduchých amerických béček, na kterých je nejlepší kundička ve svatebních šatech s motorovkou Leticia Dolera a kundička v bílém tričku s motorem od člunu Manuela Velasco a to je dost smutné.50%. ()

Zajímavosti (9)

• Náklady na výrobu byly v přepočtu přibližně 3,8 milionu amerických dolarů. (NIRO)
  • V celosvětových kinech film utržil 4,9 milionu amerických dolarů. (NIRO)