Reklama

Reklama

Když je biosféra Země zničena, většina lidí přesídlí do kosmu. Obydluje stísněné kosmické stanice. Jedinou nadějí je rajská planeta Rhea, která je od Země vzdálena pět světelných let. Příběh se odehrává v narezlém transportéru Kassandra, který míří ke stanici NR 42. Mladá lékařka Laura je jediná osoba v raketoplánu, která není ve stavu hibernace. Do vystřídání jí zbývají čtyři měsíce. Během denních hlídek v pustých chodbách začíná mít pocit, že není v raketě sama. Začíná hra na kočku a myš a představa se mísí s realitou. Co skrývají kontejnery ve skladu a "co" a nebo "kdo" je v raketě? (LIVINGDEAD)

(více)

Recenze (187)

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Inteligentní sci-fi variace na platónovskou speleologii, což samo o sobě něják ultraoriginální není, ale pořád to stačí na dobrý film. Zde se více než kde jinde hodí popisek "Za málo peněz hodně muziky". Jednoduchý, ale precizní design, relativně nápaditá režie, dobří herci........... Scifíčko s decentním přesahem. Nepřepíše to sice dějiny filmu, ale ani to není nic pro blbce a popkorňáky. ()

Honzíno 

všechny recenze uživatele

Docela zklamání. Nešel jsem do toho s přehnaně velkým očekáváním, ale s příjemným pocitem něčeho ne moc častého a předpokladem trochu jiného sci-fi, neboť pochází z evropské produkce. Dostalo se mi však směsky všech již viděných západních kousků a dost často i čistého vykrádání. Příběh a námět těžká kopie Matrixu, finále mixuje prvky Vetřelce, Matrixu, Sunshine, Zdrojového kódu a bůh ví, čeho ještě. Ale musím Cargu poslat alespoň slabých 50 % za super triky, zvuk a výpravu na kontinentální podmínky a snahu o žánr, co zde není tak častý. Pokud fandíte evropskému filmu, jděte stejně do toho (alespoň jako zajímavost). ()

Reklama

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Spíš nic než moc. Švýcarské vesmírné drama s prvky thrilleru. Velmi minimalistické, velmi pomalé a s velmi okoukaným tématem. Povedla se atmosféra a potěšila soudnost autorů, kteří si evidentně uvědomovali přiškrcený rozpočet a nepouštěli se do žádných náhražkových digitálních hloupostí. Pomalý způsob vyprávění mi většinou nevadí, má-li smysl (měl) a vygraduje-li do něčeho úchvatného (nevygradoval). Pointu jsem uhodl velmi rychle a už jen čekal jakým způsobem se s ní Náklad popere. A bohužel přinesl jen extrahovaný matrix. Lehce zklamaná trojka. Viděno během Season Challenge tour 2015 ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

ŠVAJČIARSKE SCI-FI??? Ako sa dá natočiť veľmi kvalitné scifi s hustou atmosférou a kvalitným príbehom predvádzajú slovenským a českým scenáristom a režisérom dvaja švajčiari. Takže netreba megarozpočet, stačí mať nápad (nevadí, že omletý, vesmírne stanice nikdy neomrzia) a vizuálne cítenie. To nie je kritika hollywoodu, ale hore spomenutých jedincov, ktorí sa radi odvolávajú na nedostatok peňazí. Takže prečo potom nemáme aj my kvalitnú žánrovú tvorbu, ak to ide v nefilmovom Švajčiarsku? ()

pilarius 

všechny recenze uživatele

Že je vesmír nejen pro člověka studené místo, to chápu, ale určitě to není důvod pro to, aby studená byla i hlavní hrdinka, stejně jako všechny ostatní postavy. Těžko se tu vůbec s jakoukoliv postavou sžít, když jsou všichni studení jak led, ale překousl bych to, kdyby měl film nějaký jiný výrazně dobrý prvek. Můžu říct, že se mi na filmu celkem líbily jak triky, tak hlavně neexistence logických chyb a celková uvěřitelnost toho, co se v něm dělo (fyzika funguje, jak má). Architektura prostředí i technika taktéž dávaly smysl a vypadaly v rámci možností originálně a také uvěřitelně. Atmosféra byla správně chladná a celkem napínavá, bohužel příběh, ač pěkný, byl jednoduchý a celkem předvídatelný. ()

Galerie (39)

Zajímavosti (3)

  • Hned v první scéně filmu, kdy doktorka Portmannová (Anna-Katharina Schwabroh) posílá v roce 2267 z terminálu své sestře zprávu na Rheu, můžeme v pozadí kromě dětského pláče zřetelně slyšet, jak někdo hraje videohru. Zvuky jsou ale ve skutečnosti namíchány hned ze dvou videoher z platformy Nintendo Game Boy, konkrétně Super Mario Land a Tetris. Obě pocházejí z roku 1989. (curfew77)
  • Laura Portmann (Anna-Katharina Schwabroh) ošetřuje Samuelu Deckerovi ránu na hlavě, opouští místnost a na monitoru jsou dva chemické strukturové vzorce, přičemž ten větší je tetrahydrocannabinol (THC), menší amfetamin. (Adrai)
  • Na jedné z fotografií, které nachází Laura Portmann (Anna-Katharina Schwabroh) ve skrýši Klause Brucknera (Gilles Tschudi), je vidět, že byla vyfotografována před čtvrtým blokem jaderné elektrárny v Černobylu. (Adrai)

Reklama

Reklama