Reklama

Reklama

Když je biosféra Země zničena, většina lidí přesídlí do kosmu. Obydluje stísněné kosmické stanice. Jedinou nadějí je rajská planeta Rhea, která je od Země vzdálena pět světelných let. Příběh se odehrává v narezlém transportéru Kassandra, který míří ke stanici NR 42. Mladá lékařka Laura je jediná osoba v raketoplánu, která není ve stavu hibernace. Do vystřídání jí zbývají čtyři měsíce. Během denních hlídek v pustých chodbách začíná mít pocit, že není v raketě sama. Začíná hra na kočku a myš a představa se mísí s realitou. Co skrývají kontejnery ve skladu a "co" a nebo "kdo" je v raketě? (LIVINGDEAD)

(více)

Recenze (187)

honajz2 

všechny recenze uživatele

Tohle mě mile překvapilo. Na to, že je to čistě švýcarský film, tak to vizuálně vypadá skvěle a zhruba prvních 35 minut to mělo dost silnou atmosféru. Bohužel se mi potvrdilo, že ta délka dvou hodin tu je naprosto zbytečná, jelikož v některých místech to celkem nudí a některé zde ani být nemusely. Bohatě by to vystačilo na hodinu a půl. Ještě mi teda vadily postavy, protože kromě hlavní hrdinky mi nikdo moc nesedl. Jinak jsem ale spokojený, líbil se mi ten příběh a i jeho zakončení bylo zdařilé a ten vizuál byl opravdu skvělý, jak už jsem psal. Silné 3* ()

papaJA21 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejlepších sc-fi filmů jaký jsem viděl. Zajímavý příběh, strhující děj a úžasné efekty. Herecké výkony jsou perfektní, bez zbytečného přehrávání a klasických klišé, kterých jsou holywoodská sc-fi plná. Příběh je zčásti inspirován Matrixem, přesněji myšlenkou určité umělé reality ve které lidé žijí. Podobné téma se také objevuje ve filmu Ostrov s Evanem McGregorem, kde lidé za odměnu odjíždí na vysněné místo. Přesto Cargo není nějakou adaptací, remakem a příběh je originální a může se pochlubit výborným scénářem. ()

Reklama

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Na poli sci-fi snímků je to poměrně zázračné zjevení. Švýcarský film s hromadou efektů, výpravným příběhem, ale současně s promyšlenou pointou a náznaky filozofie. Rozhodně ne film, který táhne tempo nebo adrenalin, ale spíše pomalé vyprávění, které pomalu nahlodává pochybnosti a odhaluje zvrácenou realitu obrovské iluze. technicky bravurní, emočně trochu slabší, ale ve výsledku převládá pocit zadostiučinění. "Klasické" sci-fi, které se za sebe ani svou vizi nestydí a potěší každého fanouška. jen tak dál kluci švýcarští, takových filmů je potřeba víc. Jen zapracujte na kvalitě slabších částí filmu (scénář, hudba). ()

Junglista 

všechny recenze uživatele

Je mi celkem jedno, jestli film natočili Švýcaři nebo nějaký africký domorodci. Cargo doplácí hlavně na scénář, kterej má schízu jak blázen a během deseti minut poznáte v ději několik (vydařenějších) předchůdců a po těch deseti minutách to vyšumí do ztracena. Nakonec sem se přistih, že film mám spíš jenom jako kulisu a moc pozornosti mu nevěnuju. I tak sem o moc nepřišel. Je to škoda, protože první polovina vypadala o dost slibnějc. ()

PROCESOR 

všechny recenze uživatele

Tak, je to jako hodně dlouhá vášnivá předehra s líbáním a pak najednou nic. Popis vás naláká na hustou atmošku velké nákladní lodi, kde se drží po jednom hlídka. Jasně, že v těch kontejnerech bude něco děsivýho a chce to ven. Minimálně sežrat hlídku, jak bych to tak viděl. A začátek tomu i napovídá. Jenže když už se to začne pomalu rozhoupávat, tak najednou předehra končí a o to co je v kontejnerech a kam a proč se to převáží se dostává na druhou kolej a řeší se podle mě absolutně nelogický věci. Jaký? Nebudu spoilerovat, ale mě byly úplně u prdele. Bitka mezi "děsivým nákladem " a posádkou by byla zajímavá, jenže se jaksi nekoná. Místo toho nastupuje mysteriozno a co je realita a co simulace a na to sere pes.... ()

Galerie (39)

Zajímavosti (3)

  • Hned v první scéně filmu, kdy doktorka Portmannová (Anna-Katharina Schwabroh) posílá v roce 2267 z terminálu své sestře zprávu na Rheu, můžeme v pozadí kromě dětského pláče zřetelně slyšet, jak někdo hraje videohru. Zvuky jsou ale ve skutečnosti namíchány hned ze dvou videoher z platformy Nintendo Game Boy, konkrétně Super Mario Land a Tetris. Obě pocházejí z roku 1989. (curfew77)
  • Laura Portmann (Anna-Katharina Schwabroh) ošetřuje Samuelu Deckerovi ránu na hlavě, opouští místnost a na monitoru jsou dva chemické strukturové vzorce, přičemž ten větší je tetrahydrocannabinol (THC), menší amfetamin. (Adrai)
  • Na jedné z fotografií, které nachází Laura Portmann (Anna-Katharina Schwabroh) ve skrýši Klause Brucknera (Gilles Tschudi), je vidět, že byla vyfotografována před čtvrtým blokem jaderné elektrárny v Černobylu. (Adrai)

Reklama

Reklama