Reklama

Reklama

Slunce vychládá, na Zemi vládne krutá zima a lidé se snaží zachránit. Před sedmi lety byla ke Slunci vypuštěna první kosmická loď Ikaros I, která se měla pokusit Slunce opět rozžhavit, mise ale ztroskotala. Nyní tedy letí k dříve zářivé hvězdě druhý Ikaros s osmičlennou posádkou a hvězdnou bombou, jejíž vypuštění má Slunce znovu zažehnout... Fyzik Capa se ještě předtím, než se loď ocitne v mrtvé zóně, loučí se svou rodinou na Zemi a slibuje, že posádka udělá pro záchranu života na Zemi všechno. Členové posádky během letu přemýšlejí, co zničilo Ikaros I. Pak náhle loď zachytí signál z vesmíru: patří právě zmizelé kosmické lodi. Ikaros II může buď proletět kolem, nebo změnit kurz a stále ještě existující loď navštívit, aby případně získal druhou hvězdnou bombu, která by zvýšila šance na úspěch. Capa, kterého kapitán Kaneda pověří rozhodnutím, nakonec přikáže změnit kurz. Další člen posádky Trey ale není dost pozorný a zapomene přednastavit štíty. Ty se porouchají a způsobí nehodu, která se naštěstí obejde bez ztrát na životech. Štíty je ale třeba opravit zvenčí. Do prostoru vychází kapitán Kaneda a Capa. Vzniknou problémy a kapitán posílá Capu dovnitř. Sám štíty opraví, ale zahyne při tom... Brzy se ale objeví další problém: začne hořet kyslíková zahrada, která je nakonec zničena výbuchem, aby se požár nerozšířil. Ukazuje se, že pro sedm lidí není na lodi pro cestu ke Slunci a zpět dost kyslíku, tři lidé jsou „navíc“... Mezitím se loď přiblíží k Ikaru I a čtyři mužští členové posádky ho prohledávají. Brzy pochopí, že loď její posádka zničila úmyslně – byla to sabotáž. Posádka se rozhodla zadanou misi nesplnit. Navíc se ukáže, že chybí palubní počítač. Nebude tedy možno použít její náklad... Mezitím se Ikaros II od Ikara I oddělí a obě ženy, které zůstaly na palubě druhé lodi – Cassie a Corazonová – se pokoušejí dostat kolegy rychle zpět. Muži mají ale jen jeden skafandr, který dostane Capa. Psychiatr doktor Searle se obětuje, aby se zbývající tři mohli vrátit na palubu. Někdo totiž zničil poklop, který on musí otevřít ručně... (TV Prima)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (1 596)

POMO 

všechny recenze uživatele

Na mainstream sci-fi príliš nízkorozpočtové, ukecané a interiérové, na inteligentnú komornú drámu príliš nenápadité a klišovité. O postavách prakticky nič nevieme, skoro každý zvrat v deji sme už videli inde, po vizuálnej stránke strohé, o triedu slabšie než Horizont udalosti. Konštatujem to nerád, ale aj pri blbom Jadre som sa bavil viacej. Danny, nevymýšľaj hovadiny a natoč už konečne to PORNO (avizované pokračovanie Trainspottingu, pozn. pre nezasvetených). ()

hirnlego 

všechny recenze uživatele

Další přírůstek do "do vesmíru musíme posílat zásadně jen nesoustředěný neprofesionální labily, aby ty mise náhodou nešly podezřele hladce" rodiny (i když Mace teda celkem příjemný překvapení). Na velkym plátně se to možná může na chvilku schovat za působivý vizuál, ale v telce se film pěkně odkope, takže mu začne trčet scénář, který se při prvním zádrhelu škvaří jako kůže novorozeněte na přímym slunci bez faktoru (ha-ha). Ta rozháranost, zkratkovitost a imbecilita prostě otravuje, obrázky-neobrázky. (2,5*) ()

Reklama

Galadriel 

všechny recenze uživatele

Přemýšlím, jak mám napsat, co se mi na filmu nelíbilo, resp. proč nedávám plný počet, abych nespoilerovala. Takže tuto část asi zkrátím - při první shlédnutí se mi nelíbila postava a vše kolem ní, která se ve filmu objeví na poslední třetinu. Prý při druhém shlédnutí a pochopení podstaty filmu - že Slunce je náš bůh - do děje zapadne, tak uvidím, protože na Sunshine se určitě někdy podívám znovu. Je to totiž audiovizuální bomba. Záběry Slunce na "vyhlídkové" palubě, sluneční štít Ikara, zejména při výstupu členů posádky do vesmíru, samotný design lodi je nádherný - nejen zvenku, ale i zevnitř, je pěkný, účelový a přitom takový, že se dá uvěřit tomu, že by tam vydržela posádka tu dlouhou dobu aniž by zešílela (třeba i díky zajímavé "holopalubě" a kyslíkové zahradě). Navíc úžasně ozvučené a podbarvené skvělou hudbou, k této stránce filmu nemůžu mít jedinou výhradu, škoda, že jsem si na to nezašla do kina. Navíc některé momenty byly opravdu hodně silné - výstup do vesmíru, vyvražďování a hlavně zárodek rostlinky, ten konec snad příště pochopím líp, zapadne do souvislostí a já budu moct dát Sunshine plný počet. Docela se na to těším. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Sluníčko, sluníčko, popojdi maličko... Nebýt jednoho zbytečného scénáristického excesu ke konci, tak je Sunshine velmi dobrým a především inteligentním katastrofickým sci-fi snímkem. Takto zůstavá "pouze" v kolonce velmi dobrého snímku. Onen exces zamrzí o to více, že film na cca deset minut zcela změní svůj žánr, ale je to zbytečné až nedůstojné a tak dobrý scénář si zasloužil vymyslet něco lepšího. Vizuálně si Boyle hodně vyhrál a člověk se až diví kolik odstínů žluté existuje... Soundtrack je poněkud netradiční, ale ambientní souzvuky od Underworldu celkovou atmosféru až nezvykle dobře dotvářejí. Sunshine mohl lehce sklouznout do návalu patosu, heroických proslovů a spousty klišé... Jenže nesklouzl a díky soustředění na skvěle zahrané postavy zůstal na hraně inteligentního popcornu říznutého přesahovým snímkem ve stylu Vesmírné odysey. A to je moc dobře. ♫ Hodnocení OST : 4/5 ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Co je vlastně Boylův Sunshine? Vizuální vesmírná esej? Realistické drama z kosmu? Katastrofický film? Survival horor? Pohříchu odevšeho trochu. První část filmu dovedně vykresluje atmosféru vesmírné lodi, která se řítí vstříc úkolu fatální důležitosti, vztahy mezi posádkou, houstnoucí atmosféru, morální dilemata i napínavé epizody ze života astronauta. V některých aspektech jakoby Boyle usiloval o hi-tech verzi Vesmírné odysei 2001 při zachování svých klasických režijních atributů. Křečovitého střihu. Expresivního herectví v detailu. Výrazné zvukové stopy. Kupovidu tahle dějem nijak nesvázaná část funguje moc pěkně, výtvarná stránka je perfektní, atmosféra pohlcující a některé sekvence (oprava poškozených panelů) mají dobře vygradované napětí. Kombinace syrového dramatu, spektakulárního vizuálna a trochy myšlenek vytváří podmanivý celek, který se bohužel zhruba v polovině stopáže ocitne před kardinální otázkou... co dál? Ke Slunci daleko, vrstvení problémů na dějovou linku nevydá... a tak se Sunshine přelamuje do velice laciného pseudo-hororově-akčního vyvražďováku, v němž hraje prim otravné přehrávání, zmatené střihání (které absolutně ztrácí řád z počátku filmu) a ementálová logika. Tedy místo aby Sunshine na atraktivitě získal, povážlivě ji ztrácí a stává se nesnesitelně přeplácanou koláží nesourodých obrazů a samoúčelných scén. Závěr, který by za jiných okolností vyzněl, prošumí jaksi do ztracena. Alespoň já jsem si z kinosálu odnesl na jazyku pachuť technicky skvělého, ale dějově naprosto zmršeného sci-fi, které je v první části inteligentní, v části druhé povážlivě nablblé. Je jako ten hvězdný prach. Dotknete se a tvar se rozletí na malé částečky. Škoda, tři body za skvělou atmosféru úvodu, výtvarné řešení a moc pěknou zvukovou stopu. Ano, srovnání s Horizontem události je věru na místě. Včetně způsobu, jakým se film dokáže přeměnit ze záživného v přihlouplý, bohužel. ()

Galerie (60)

Zajímavosti (46)

  • Herci se na natáčení intenzivně připravovali. Byli na kurzech potápění, navštěvovali přednášky specialistů z oborů astronomie a fyziky, trénovali kaskadérské kousky a účastnili se simulace stavu beztíže. (Amplifier)
  • Závěrečná scéna byla natáčená ve Stockholmu ve Švédsku. Opera v Sydney byla přidána v postprodukci, aby to působilo dojmem, že nasněžilo v Austrálii. (Redswif)
  • Ve filmu to vypadá, že největším problémem člověka bez skafandru ve volném kosmu je nízká teplota. To však není pravda. Díky absenci atmosféry by se člověk ochlazoval pouze tepelnou radiací a z tohoto důvodu by trvalo desítky minut až hodin, než by zemřel (vakuum je výborný izolant, proto se používá třeba v termoskách). Největší problém pro člověka představuje absence kyslíku – po rychlé dekompresi (známe příklady z letadel) má člověk ve velké výšce 10–15 sekund použitelného vědomí a další jednu minutu, po které lze člověka ještě relativně snadno přivést k životu, obvykle bez trvalých následků. (Jarek572)

Související novinky

Britští záporáci ztratí jizvy

Britští záporáci ztratí jizvy

02.12.2018

S poněkud zvláštní novinkou přišel minulý týden Britský filmový institut (BFI). Organizace stojící například za snímky Králova řeč, Sunshine nebo 28 dní poté oznámila, že přestane podporovat filmy,… (více)

Natalie Portman čeká Anihilace

Natalie Portman čeká Anihilace

05.08.2017

Alexe Garlanda vždycky zajímala nevyzpytatelná budoucnost. Jeho scenáristické portfolio zahrnuje 28 dní poté, Sunshine, Neopouštěj mě a Dredda, tři roky zpátky se pak odhodlal i k režii a nadělil nám… (více)

Ostrovní tvůrci mají napilno

Ostrovní tvůrci mají napilno

02.02.2014

Hned několik slibných filmů od současných renomovaných britských tvůrců nabírá lákavé ohlasy ve festivalovém oběhu a další projekty se připravují. Udělejme si stručné shrnutí. Sean Ellis byl… (více)

Reklama

Reklama