Drsná kriminálka z Los Angeles sleduje životy členů elitní policejní jednotky, která se postaví do cesty nejúspěšnějším zlodějům v zemi. Ti mají v plánu zdánlivě nemožný cíl – vyloupit losangeleskou pobočku Centrální banky Spojených států amerických. (Magic Box)

Videa (7)

Recenze (450)

castor

Tvůrci se do toho opřeli a do úvodní a závěrečné přestřelky pumpují adrenalin spodem vrchem, až místy skutečně nechají vzpomenout na fenomenální Nelítostný souboj. Jeho dějová rozmanitost, možnosti a osudovost ústředního dua, atmosféra a sebevědomá režie byly samozřejmě někde jinde, nicméně Gerard Butler, jeho drsní kumpáni i jeho protivníci ženou tuhle žánrovku do solidních čísel. Městské přestřelky z automatických zbraní mezi civilisty sakra můžu, několik scén ze středu bych naopak lehce prostříhal. Odskoky k rodinným backgroundům jsou trošku na sílu, dějově nijak zvlášť nepomáhají a jsou jen nakousnuté, ač z některých dělají (místy) fajn táty od vedle, i když zrovna nestojí na té „správné“ straně zákona. Testosteron na maximum, atmosféra slušná. ()

DaViD´82

Gudegast má echt slabost pro duo krimi klasik z pětadevadesátého. A ani se to nesnaží skrývat čili je napodobuje seč mu síly stačí; od stylizace přes průběh až po jednotlivé zvraty. Ano, je to tedy "wannabe" hold dvěma klasikám od rutinéra bez vlastní invence více než co jiného, ale i takováto druhořadá neoriginální žánrovka může potěšit. A této se to daří perfektně, protože přesně trefila čistou esenci nekompromisních macho drsných krminálek. Akorát je tak otrocky scénu od scény okopírovaná od svých předobrazů, že vždy víte "na čem jste a co očekávat". Měla být o chlup kratší a odpustit si rodinné peripetie Nicka (nejsou zlé, ale otravně klišoidní a zbytečné, jelikož z nich nic nevzejde), protože jsou na překážku jinak veskrze sympaticky přímočaré podívané. Jde o typ chlapského bijáku, pro jaké se chodilo v devadesátkách do videopůjčoven. Tento je navíc tak dobrý, že by s přimhouřením oka obstál i v tehdejší konkurenci. ()

Chrustyn

Na další variaci mého oblíbeného "Nelítostného souboje" jsem se docela těšil a přestože výsledek není takový, jak jsem čekal, akční klasice vyloženou ostudu nedělá. Již zmíněný film je připomenut hned na začátku, kdy dojde k přepadení transportu a film se po celou dobu pokouší o reálnější pojetí filmu o policajtech a zlodějích, ale ve výsledku se mu to daří pouze v tom minimu akčních scén, které nabízí. Zbytek filmu už kladné body nezískává, ať už se jedná o nevýrazný příběh, postavy bez špetky charizmatu (i Butler je pouze klasickou figurkou macho policajta) nebo přepálenou stopáž okusující dvě a půl hodiny. ()

T2

Rozpočet $30miliónovTržby USA $44,947,622Tržby Celosvetovo $80,509,622Tržby za predaj Blu-ray v USA $3,969,455Tržby za predaj DVD v USA $2,908,233║ Môže byť. Takéto filmy z nejakou tou záludnosťou, premysleným plánom pri vykrádaní bánk zaujme, či už vo vážnejšej či aj miestami odľahčenej polohe. Butler konečne v takej normálnejšej úlohe, kde nie je príťaž, kde mu sedí jeho odvalení buranský prístup. Dejovo sa stále niečo deje, miestami niečo príjemne strhne, či pobaví a prestrelky majú grády. Takže troška zo súdka filmov ako Heat či The Town. /80%/ ()

Necrotongue

Absolutně neoriginální film s velmi slušnou akcí a s nesnesitelně namachrovaným Gerardem Butlerem, jehož "Big Nick" O´Brian si ve chvílích, kdy zrovna nepronáší děsně chlapské hlášky, nebo děsně chlapsky negestikuluje, vyrábí žvýkačky z přebytečného testosteronu. To, že příběh není zrovna originální, bych v klidu vydýchal, problém jsem měl spíše s tím, že mi tvůrci neumožnili, abych si vytvořil jakýkoli vztah k jednotlivým postavám. Jejich osudy mi tak byly víceméně ukradené, a tím pádem jsem nemohl pocítit žádné napětí. A akční film bez napětí, to na mě prostě nefunguje. ()

Zajímavosti (20)

• „Big Nick“ (Gerard Butler) má jako služební zbraň pistoli Smith & Wesson M&P 2.0, která se poprvé objevila na plátnech právě v tomto filmu. Jako taktickou zbraň má útočnou pušku FN SCAR-L a pistoli FN FNX Tactical 45 s kolimátorem C-MORE STS red dot sight. (Maulincio)
  • Keď Nick (Gerard Butler) na začiatku filmu šoféruje ráno domov, v aute mu hrá skladba "What It's Like" od kapely Everlast. Skladba je obsahovo vlastne empatiou voči odpadlíkom spoločnosti, čo sa určitým spôsobom hodí na postavu Nicka. (Real Tom Hardy)