Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Dokumentární
  • Horor

Recenze (238)

plakát

The Last Stop in Yuma County (2023) 

Když dojde palivo v autech i na odlehlé benzínce, kde různorodých postaviček postupně přibývá, začne se pomalu schylovat k vyostřené situaci, ve které by se atmosféra dala krájet nejen kuchyňským nožem. Černohumorná jízda (nebo spíš vyčkávání v pouštním bistru) s parádním scénářem a se spoustou detailů, které příznivce podobně laděných pulpových námětů potěší (jukebox, kafe, zmínky o filmech, titulky). Nováček v režii má Tarantina a hlavně Coeny pečlivě nastudovány, nebojí se měnit figurky (a jejich rozhodování) na rozehrané šachovnici a nádherná kamera se v jednoduchých, ale o to více účinných, kulisách pohybuje s naprostou lehkostí. Takhle silný režisérský debut jsem už docela dlouho neviděl. Stejně jako tak nevinného prodejce domácích kudel. ■ AnanAss‘s Score: 8/10 ■

plakát

Godzilla x Kong: Nové impérium (2024) 

Velkolepá demolice světových památek a dalších exotických lokalit, zároveň s jedním pořádným stomatologickým zákrokem, je zpátky a opět jsou u toho momentálně dvě nejznámější potvory. Přerostlých opičáků si užijeme do sytosti a jsou rozhodně OK… perou se zde hlava nehlava, navíc dojde i na nějaké to pořádné KO. Godzilák sice tolik prostoru nedostane (zato má solidně ustláno v Římském koloseu), ale ostatní obludy vypadají taktéž více než slušně. Jako dobrodružná videoherní rubanice tahle cesta do středu Země a přeskakování mezi různými světy, kde se to všemožnými monstry a sytými barvičkami jen hemží, funguje překvapivě dobře. I jako nechtěná komedie, ve které se v opici probouzí rodičovské pudy, když se snaží vychovávat otravného zrzka, kterého sice nejprve využívá jako obranný štít. Z poslední doby, společně s druhým Akvamužem, může směle konkurovat totální hovadině, která však baví po celou dobu. Jen ty lidské podstavy tady ten děj (?) zbytečně zdržují. ■ AnanAss‘s Score: 6/10 ■

plakát

Sugar (2024) (seriál) 

Zdánlivě banální pátrání po zmizelé vnučce filmového magnáta se (ne)čekaně zkomplikuje a Colinův Cukrouš musí čelit nejen svým démonům. Solidní pocta noirovkám a také dalšímu žánru, který byl v padesátých a šedesátých letech dost oblíbený. A do toho všeho vhozen slušňák v uhlazeném kvádru, který si zde, mezi tou špínou a podvody, může připadat, jakoby byl z jiné planety. Vydařený seriálový počin s originálním drobným zvratem, který to posouvá úplně jinde… i když pořád je zde nejdůležitější právě ta detektivní linka. Pomyslnou třešničkou na dortu je pak tyrkysová korveta, Iggy Pop a láska ke starému Hollywoodu, kde mě hrozně bavily (a hlavně tady seděly) ukázky z klasických starých filmů, převážně noirů. Náběh na další sérii tady rozhodně je a vůbec bych se toho nebál. ■ AnanAss‘s Score: 7/10 ■

plakát

La mesita del comedor (2022) 

Nekompromisní španělská rodinná návštěva, o které je nejlepší dopředu nic moc nevědět… snad jen to, že nejdůležitější je za jakékoliv situace neztrácet hlavu. Rád bych napsal, že jde o brutálně černohumorné partnerské drama, ale ono to téma (respektive to k čemu dojde) je docela silné kafe. Komorně napsaná a zahraná podívaná o tom, co všechno může způsobit nákup nevkusného kávového stolku a kde hlavní postava zažívá psychický teror od svých nejbližších… aniž by si to ti nejbližší vůbec uvědomili. Tedy až do oné chvíle, která je nevyhnutelná a i když se oddaluje, brzy k ní musí dojít. A nebude to nic příjemného. Něco mezi šestkou a sedmičkou, avšak přihazuju více, protože celá ta epizoda (a to čím si musí Ježíš projít) ve mně rezonovala ještě nějakou dobu po závěrečných titulcích. ■ AnanAss‘s Score: 7/10 ■

plakát

Nezlomní (2024) 

Ani jsem nečekal, že mi tenhle dobrodružný trip tropickým ostrovem až tak sedne. Zbytečně se zde nezdržuje a jde se rychle na věc… po úvodní dvacetiminutovce, kdy se naverbuje a představí tým, spolu s hledáním sponzora, se okamžitě přejde do závodního pole a následuje vydařený souboj napříč nádhernou krajinou, kde se vystřídají horská kola, kajaky a hlavně silné nohy. Plus jedna nervy drásající pasáž s lanem, která může směle konkurovat i tomu co předvedl Sly v Cliffhangerovi. Herecky taky nemám co vytknout a Marky Mark se po delší době objevil v pohodové roli, která mu sedla. Avšak největším sympaťákem je zde ten chlupáč, kterému nešlo nefandit (a nejednou šlo nejen jemu o kejhák), a byl jednoznačným vítězem. Ke konci dojde i na trochu té povinné ždímačky na city. Ale je to podané moc fajn a "Král Artuš a jeho upocená závodní družina" ani chvíli nenudí. ■ AnanAss‘s Score: 7/10 ■

plakát

Abigail (2024) 

Parta vesměs natvrdlých kriminálníků a kriminálnic si chce přilepšit, proto kývnou na nabídku majitele nejznámějších smažených kuřat široko daleko Los Hermanos. Pro něj unesou malou holčinu, se kterou se ukryjí v honosném sídle a nyní stačí jen přečkat noc a vyzvednout si slíbenou odměnu. Mělo se jednat o tu snadnější část, avšak brzy jim drobná zajatkyně začne pít krev! Režisérské duo opět přináší hezky natočenou tupou hororovou podívanou a tentokráte zabrousili do upířích vod, které rozvlnili decentní komediální vložkou. Ale nějaké extra výbuchy smíchu nečekejte… zato několika šťavnatých výbuchů se dočkáme. Přeci jen s dřívější nevěstou to má dost styčných bodů… ta však byla o něco zábavnější. No a podobně jako u Vřískotu, i zde se nastavují (a bourají) pravidla, která platí pro změnu u upířin. Stopáž se v některých místech docela táhne a přináší pasáže, které nejsou úplně záživné… zde rozhodně nepočítám řádění krvavé baletky, která si ráda se svým jídlem hraje, než ho zakousne. A pomyslným vrcholem byl pro mě taneček, při němž se z repráků valil Danzig. Uvítal bych taktéž větší množství postav, do kterých by se mohly nablýskané špičáky zakousnout. ■ AnanAss‘s Score: 6/10 ■

plakát

Zásah štěstím (2023) 

Sympatická Francouzska si žije na vysoké noze, má kariéru o které vždy snila a pohybuje se mezi smetánkou. Má to však drobný háček – nejen že jí nepřijde divné, že po několika letech v manželství vlastně netuší, čím se její chlap živí, ale on je navíc neskutečná „stíhačka“ a svou ženskou neustále pronásleduje. Proto není divu, že jakmile narazí na bývalého spolužáka, zatouží po nějakém tom vzrušení a úniku ze stereotypu. Woody pro mě bohužel v posledních filmech sklouzl do průměru (možná lehkého nadprůměru) a nejinak je tomu i v případě téhle tragikomedie, která koukatelná rozhodně je. Avšak nevidím důvod se k ní ještě někdy v budoucnu vracet a raději z jeho tvorby krimi/mystery zvolím opět Scarlett/Cassandru. Odnáším si z toho dva poznatky - romantická první polovina mě zde bavila a seděla více než ta druhá detektivní. A nikdy nevěřte dospělým lidem, kteří si ještě hrají s vláčky. ■ AnanAss‘s Score: 5/10 ■

plakát

Havěť (2023) 

Nahraďte si v Zátahu policejní jednotku bandou mladých výrostků a místo zločinců dosaďte osminohé potvory a máte Havěť. Tedy skoro. Problémem jsou právě ty lidské postavy, které jsou příjemné asi jako tarantule v kalhotách. Jakmile však přijdou na scénu ty malé mršky (a že vylézají opravdu ze všech možných otvorů), je o zábavu postaráno… a pro mě, jakožto člověka, který má k pavoukům kladný vztah asi jako čert ke kříži nebo politici k dobročinnosti, bylo sledování jejich řádění skutečným zážitkem. Průchod úzkými chodbami rozpadlou budovou, plnou pavučin a jejich stavitelů, je krásně klaustrofobní a dokáže navodit nepříjemnou atmosféru. Moc hezká kamera, parádní prostřední část a zbytečně odfláknutý závěr. Pořád jde ale o nadstandardní řemeslo… jen ta Arachnofobie u mě stejně zůstává stále neporažena. ■ AnanAss‘s Score: 7/10 ■

plakát

Late Night with the Devil (2023) 

Jack Delroy je moderátor noční show, které pomalu upadá sledovanost. Na Svátek všech svatých (a hlavně mrtvých) se tvůrci rozhodnou pozvat do speciálního dílu hosty, ze kterých se publiku udělá zřejmě šoufl a nejedno spodní prádlo nezůstane čisté. A tak zde nechybí s mrtvými komunikující médium, ďáblem posedlá dívka a také badatel, který se snaží vše vysvětlit přirozenou cestou. Čekal jsem to sice o něco silnější, ale zasazení do nočního vysílání je hodně vydařený nápad (i když ne první). Jde tedy vesměs o konverzační talk-show, kde se hororové prvky nedostavují tak intenzivně… ale když už na ně dojde, tak jsou nepříjemné a hlavně se udržuje pozornost, jakým směrem se relace bude ubírat a zdali se nakonec nejedná pouze o podvod na diváka. Takže další zhlédnutí už bohužel nebude to pravé ořechové. ■ AnanAss‘s Score: 6/10 ■

plakát

Fallout (2024) (seriál) 

Jako totální neznalec předlohy a nehráč jsem absolutně netušil, do čeho jdu. Pod Nolanovou záštitou jsem čekal serióznější výtvor, proto jsem byl mile překvapen jakou ujetou černohumornou brutalitku jsem dostal. Nevědět kdo je pod tímto podepsán, ihned bych tipoval, že hlavní zbraně zde převzal James Gunn. Postapokalyptický svět s westernovým nádechem, oživlí mrtví pistolníci, robotí bratrstvo, růžové vodní monstrum i manuál, jak se společensky chovat v případě, pokud se ubytujete na několik set let do podzemního krytu. Logiku zde řešit nemá vůbec cenu, hlavní je se bavit… a to začátek splňoval téměř na jedničku. Snad si hlavouni z Prime Videa do další série odpustí neduhy, které zde zbytečně brzdily druhou půlku. ■ AnanAss‘s Score: 7/10 ■