Reklama

Reklama

V ulicích New Yorku se na hranici zákona snaží balancovat dva neohrožení, ale velmi drsní policisté Danson a Highsmith. Zná je už celé město, jedni jimi pohrdají, jiní je obdivují. Jejich pravým opakem jsou kolegové Terry Hoitz a Allen Gamble, kteří se ale kvůli papírování do ulic prakticky nedostanou. Oba se stávají terčem každodenních posměšků a všichni jimi otevřeně opovrhují. Když během policejní akce Danson a Highsmith tragicky umírají, rozhodne se Terry, že je s Allenem nahradí. Terry se zbraní v ruce přinutí Allena, aby vstal od psacího stolu a vyrazil s ním do akce. Krátce poté dojde k přestřelce mezi překupníky kokainu. Terry Allena vyprovokuje k riskantní jízdě, a tak se Allen vřítí na místo činu, rozmetá zabavený kokain a přejede tělo zastřeleného překupníka. A na problémy je hned zaděláno... (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (785)

tron 

všechny recenze uživatele

„Ako ste sa zoznámili?“ – „Bolo to, ako z toho romantického filmu s Meg Ryanovou, kde mal ten chlap žihľavu v zadku.“ – „Hmmm... Nespomínam si na žiadny film s Meg Ryanovou, kde by mal chlap žihľavu v zadku.“ – „Ale áno, v LÁSKE CEZ INTERNET.“ – „V LÁSKE CEZ INTERNET predsa nemal Tom Hanks v zadku žiadnu žihľavu...“ – „Ale mal. A riadne hlboko.“ Od Willa Ferrella mám najradšej HLÁSATEĽA SPRÁV: PRÍBEH RONA BURGUNDYHO. Toto nie je až také dobré. Ale nie je to ani také rozpačité, ako RÝCHLO A DESIVO: ŠIALENÉ PRETEKY (o MOJEJ KRÁSNEJ ČARODEJNICI nehovoriac). Je to skôr „klasický ferrellovský priemer“ (ĽADOVO OSTRÍ, VIANOČNÝ ŠKRIATOK), teda jemne nadštandardný kúsok s neuveriteľne trápnymi (u Ferrella je to schválne) kreáciami, šokujúco hysterickými hereckými výkonmi a neuveriteľnými kydami v každej minúte (skutočne sa dá niekedy v živote zabudnúť na trojminútový preslov o tom, ako dokáže tuniak vypátrať rodinu leva a vyvraždiť mu ju?). Will si s pávom Wahlbergom nečakane sadol a každá piata scéna je neskutočná (svokra, vybavujúca mimoriadne vulgárne sexuálne odkazy), „ostatní herci“ (SPOILER The Rock a Samuel L. Jackson majú skôr cameo SPOILER) sa tiež vydarili, hlášky sú brutálne („Chalani, dúfam, že máte radi väzenské žrádlo a pinďúrov.“) a akčné scény také dobré, až paradoxne rušia „čisté“ komediálne čaro snímky. Viac v mojej recenzii na Recenzie.org: http://recenzie.org/komedia/417-fizli-zo-zalohy-6o- ()

Ruut 

všechny recenze uživatele

Totalně našlapaná první půlhodina (hlavně Jackson + Johnson). Pak tradá sešup až do rozplizlýho blivajzu, který vyvrcholý totálně nevtipnou tečkou za titulky. Příjde mi to, že někdo v poslední 50timinutovce použil schválně diverzantsky ty nejhorší nepoužité záběry a z nich na truc sestavil nefungující a negradující finále filmu. 50% ()

Reklama

Fr 

všechny recenze uživatele

Byl to ten nejnemožnější případ, ale Allen a Terry ho zmáknuli jako profíci..... Film, který má (zřejmě) být poctou všem těm, kteří dělají tu skutečnou a černou práci u policie a které neuvidíme na obálkách časopisů napsal scénárista se zvráceným smyslem pro humor. Tato krimi parodokomedie, má být vtipná hlavně tím, že ničí všemožné předsudky. Vtipu či pokusu o něj je tu hodně. HODNĚ! Bohužel úspěšnost je tak 50%. Naštěstí se jedná o humor nefekální, jenž je ,,svůj“, a který unesou i jemnější povahy. A ačkoliv na konci nemám v hlavě žádnou pachuť, není tu mnoho, co by v ní vůbec zůstalo. Několik důvodů, proč má smysl film vidět: 1.) Jako malý jsem si hrál na policajty a lupiče. 2.) Chci se stát pasákem ze střední. 3.) Zajímá mě FaceBack. 4.) Myslím si, že zubní pasta je jídlo pro kosmonauty. PŘÍBĚH *** HUMOR ** AKCE * NAPĚTÍ ne ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Když se podíváme na topku nejoblíbenějších filmů, vidíme tam málo komedií. Ty naopak dominují nejúspěšnějším seriálům. Daný je to mj. tím, že komediím sluší povídka, humoreska, respektive kratší stopáž, kdežto dramata snesou i tlustší fascikl. Pokud se kterýkoliv tvůrce rozhodne natočit dvouhodinovou komedii, je výsledkem umísťování bláznivých skopičinek do nesouvisející příběhový mřížky a zajímavý rozpor mezi křížením odlehčených žánrů s těmi vážnějšími. Ani v nejmenším nenaznačuji, že snad Benga v záloze patří mezi top bijáky, jen říkám, že komedie trochu podceňujeme a málokdy vidíme, že jsou nuceny bojovat s v kinematografii ustanovenou, cirka sto minutovou stopáží, k níž nejsou uzpůsobeny, a je zajímavý sledovat, jak úspěšně se s tímto omezením po dramaturgické (scenáristické, žánrové) stránce vyrovnávají. U Benga v záloze zeje třeba na první pohled nepřekonatelná propast mezi šestákovými televizními skeči a vážným tématem finanční krize nebo výsostnou akcí, která vypadá jak z jiného světa, protože na ní dělali lidi z Bournea. Podobný rozpor nacházíme ale i u čistých filmů/žánrů, například u Harryho Pottera, kde je hlavní režisér jen na práci s herci a aby vdechl dílu určitý styl, zatímco akci a triky v postprodukci, včetně návrhů a konkrétních řešení jsou dílem „druhého štábu". Což je třeba velký rozdíl oproti tomu, jak točí Cameron, Spielberg, Peter Jackson nebo Guillermo Del Toro, kteří jsou maniaci na technické detaily, na všechno dohlížejí a všechno určují. Přirozeným pudem člověka je míti co nejvíce pravomocí a co nejméně odpovědností. Manažerem může být ale jen ten, kdo je ochoten a schopen převzít odpovědnost a delegovat pravomoc. Tím se manažer liší od profese režiséra, který, chce-li mít vše pod kontrolou a dostát pověsti osobitého auteura, musí obstarat vše sám. ____ Steve Coogan (miliardář Ershon) na konci pronese, že nejlepší způsob, jak vyprávět příběh, je začít od konce, pak se vrátit na začátek, postupně se dostat na konec a mezitím přidat různé úhly pohledu, aby to dostalo trochu dynamiky, jinak by to bylo trochu lineární. Naráží tím na současný zlom, který přišel na konci devadesátých let, kdy se fikce vyčerpala natolik, že o ni diváci ztratili zájem. Příběhy byly stále stejné, narativní metody, které používaly, také. Současný trend proto velí buďto příběhy složitě odvyprávěné, všemi mastmi mazané (s vykloubenou časovou posloupností začal Tarantino), anebo zemitou dokumentární estetiku, různé docufikce, docusoapy, docudramata vyvolávající dojem bezprostředního autentického prožitku, reality show apod. Jinak řečeno, kdokoliv chce dneska uspět ve filmu, musí nabídnout buďto vytříbený narativ (Počátek), anebo vytříbený styl (District 9). Benga v záloze inklinují ke druhému, neustále se stáčí od dramatu k sitcomu a místo dopředu směřují často dozadu, k flashbackům. Je to nakonec komedie, nikoliv drama, protože hlavními postavami jsou obě benga, ne miliardář se svými složitými příběhy. Co víc, je to dokonce možná nejlepší komedie roku 2010, navazující v mnohým na hit Big Hit. Žánr akční buddy cop komedie se tu neparoduje, ale vyloženě láme a surově zneuctívá v kyselině obrazoborectví a popkultury. Vtip je v tom, že i když se tady utahování si z klišé nějak apriorně očekává, beztak film nejednoho diváka převeze splněním neočekávaného a nenaplněním předpokládaného. Leckteré scény překvapí i protřelého kinomaniaka, třeba skok Samuela a Dwaynea ze střechy. Scénáristé se evidentně dobře bavili, herci taktéž. Z diváků jen někteří – prý vyprsknout tady smíchy znamená nemít smysl pro humor. My se bavili sqěle (já a moje ego). () (méně) (více)

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Po delší době mě něčím americká kritika zaskočila. Do nebes vynášená buddy-komedie, která to v tržbách i recenzích "natřela" Smithovým Poldům, je ukázkou totálního selhání. Přitom to napřed vypadá tak nadějně. Na scénu naběhne Rock s Jacksonem, hází jednu hlášku za druhou a rozstřílí půlku města. Po pěti minutách zmizí (definitivně) a následuje utahaná snaha o humor, ve které jen čas od času Ferrell zaperlí. Málokdy se tvůrci tak očividně vyčerpají na začátku. Wahlberg se snaží, ale vzteklouna mu věřit nejde a ostatní herci jsou vyloženě do počtu. Nenapadlo by mě, že může být akční komedie o dvou rozdílných poldech za sto míčů taková nuda. Žádná pořádná akce, minimum humoru. Živá mrtvola. Poldové in, Other Guys out. ()

Galerie (72)

Zajímavosti (20)

  • Náklady na výrobu byly zhruba 100 milionů amerických dolarů. (NIRO)
  • Tržby ze severoamerických kin byly 119,2 milionu dolarů, součet těch celosvětových 170,5 mil. (NIRO)

Související novinky

Náhrada za Benga v záloze

Náhrada za Benga v záloze

06.11.2014

Mark Wahlberg (Transformers: Zánik) a Will Ferrell (Volte mě!) se před čtyřmi lety sešli v akční komedii Benga v záloze. Jejich stomilionové párování sice nevydělalo dost na pokračování, rozhodně ale… (více)

Mark Wahlberg zůstává drsňákem

Mark Wahlberg zůstává drsňákem

07.10.2009

Momentálně natáčí akční krimikomedii Other Guys po boku Willa Ferrella, pak se přesune do temnějších (a citelně chladnějších) vod. Zahraje si totiž v remaku loňského islandského zázraku režiséra… (více)

Policejní tým snů?

Policejní tým snů?

28.09.2009

Začíná z toho být trend, že se někteří tvůrci snaží narvat do svých filmů co největší počet hvězd. V mnoha případech padlých, ale na plakátech to stejně vypadá dobře. Po Tropické bouři, The… (více)

Reklama

Reklama