Režie:
Daniel EspinosaScénář:
Richard PriceKamera:
Oliver WoodHudba:
Jon EkstrandHrají:
Tom Hardy, Noomi Rapace, Joel Kinnaman, Gary Oldman, Jason Clarke, Fares Fares, Vincent Cassel, Josef Altin, Paddy Considine, Nikolaj Lie Kaas, Ned Dennehy (více)Obsahy(2)
Lev Děmidov je válečný hrdina, jeho svědomitá práce pro sovětskou tajnou policii mu zajistila postavení, dobré bydlení pro sebe i pro rodiče a krásnou ženu. Nikdo si ale nemůže být ničím jistý, Děmidov odmítne udat svou ženu a je státní mocí ze dne na den degradován a poslán do vyhnanství. Zde narazí na vraždu, která se podobá jinému případu, označenému za nehodu. S kariérou a životem na padrť začne hledat sériového vraha. Ovšem ve stalinistickém Sovětském svazu v 50. letech něco jako vražda oficiálně neexistuje, musí proto pátrat na vlastní pěst a tajně proti vůli režimu. Jak vyšetřování pokračuje, rozsah rituálních vražd dostává strašlivé rozměry. Přestože jakákoliv pomoc hrozí zatčením, získá nečekaného spojence. Smyčka se postupně utahuje jak kolem vraha, tak kolem hlavních hrdinů. (Bontonfilm)
(více)Videa (9)
Recenze (564)
V RÁJI VRAŽDY NENÍ… /// Film o absolutní moci ve Stalinově ráji, kde hledání pravdy, znamená cestu do pekla. Pak taky trochu krimi a thriller. Dlouho mě to bavilo. Příběh člověka, kterýho zrodil hladomor, má výborný politický pasáže. Naomi by hravě splynula s davem matrjošek a Hardy je zase takovej uvěřitelnej. Kombinace komančský politiky s krimi (thrillerem) k sobě pasuje. Bohužel, tady ta nepolitická filmařina atraktivitu nezvyšuje. Nejvíc to vodnesl závěr, ve kterým zjišťuju, že nikdo (rejža, scénárista, střihač, kameraman…) pořádně neví, vo čem chtěli vyprávět. Jednou se bude vzpomínat maximálně na výraznou českou stopu a … to je asi tak všechno. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennou knihu, kterou v roce 2008 napsal Tom Rob Smith, neznám. 2.) Zajímám se o Čikatila a spravedlivou politiku. 3.) Thx za titule „urotundy@cbox.cz“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()
Mrazivej film, velmi velmi depresivní, kterej vás na začátku chytne, zatřese s váma a po dvou hodinách vás, emocionálně zcela vyždímané, bez skrupulí odhodí. Dobová atmosféra přenesená na jedničku, výtečná hudba patřičně podkresluje děj, a Hardy, kterej víceméně nesleze z plátna/obrazovky/monitoru přesvědčil i posledního škarohlída, že je to velkej hereckej talent (a pokud ne, tak je divák za á slepej, za bé hluchej nebo za cé prostě jenom blbej ;-). Víc netřeba psát, raději si přečtěte koment od VenDulin85, jenž to napsala naprosto trefně. Ono jako tahle, číst její komentáře se vyplatí tak jako pravidelně, páč a poněvadž za to stojej ;-) (Místní hodnocení je zase jednou fakt blbej vtip, ale tak co už). ()
Tom Hardy není vůbec takový tvrďák jak se jmenuje a vypadá, momentálně je jedním z nejproduktivnějších herců vůbec. Nebýt děravého scénáře, což bylo možná záměrem, jak dokreslit autentičnost doby, filmu by nebylo co vytknout. Rapace sice nikdy nebude módní ikonou, ale o to víc umí zahrát. A nejen investigativní vyšetřovatelku, doufám, určitě bude mít ještě dost příležitostí se předvést. ()
Předlohu jsem nečetl, ale po zhlédnutí její filmové adaptace k ní moc důvěry nemám - kontrolka výskytu žánrových klišé zde bliká jak zběsilá. Suspendovaný policajt pátrající na vlastní pěst? Zlý nadřízený, který mu jde po krku? Vyšetřování řádění masového vraha? Nic, co bychom dávno neviděli stokrát jinde, jen s tím rozdílem, že děj je ze současné Ameriky přesunut do SSSR v 50. letech. Odtud mj. vyšší finanční náročnost takového natáčení v porovnání se snímky ze současnosti - penězi se zde jistě nešetřilo, ale věrohodnou iluzi sovětského prostředí se zde podle mě příliš vytvořit nepodařilo - pro člověka, který většinu lokací zná osobně, je zkrátka těžké v přítmí kinosálu najednou uvěřit, že se děj neodehrává v Rudolfinu, Národním muzeu, na Hlaváku, apod., ale v Moskvě 50. let (u zahraničních diváků toto asi logicky odpadá a film by na ně snad mohl působit více autenticky než na Čechy). Pokud jde o celkovou autenticitu snímku, k ní směřuje má největší výtka obecně - celý děj se odehrává v Rusku, všechny postavy nesou ruská jména, na zdech visí nápisy v azbuce, spousta postav mluví se silným ruským přízvukem (výborný Tom Hardy potvrdil pověst herce, který se na každou roli pečlivě připravuje), ale co je to všechno platné, když stejně všichni herci mluví anglicky. Na mě to prostě působí téměř komicky, když na sebe postavy s typicky ruskými jmény typu Vasilij, Alexej, Nina, Zina, Jelena apod. mluví anglicky a tváří se, jako by se nechumelilo. Pochopitelně chápu komerční aspekt věci, kvůli němuž je naprosto logické, že jde o film natočený v angličtině, ale za sebe nemám problém napsat, že toto je film, který měl být natočený v Rusku, s ruskými herci a v ruštině. Abych jen nekritizoval, na filmu se mi líbil vývoj vztahu mezi oběma manželi Děmidovými a pěkný závěr. Je tam i pár dalších momentů, kvůli kterým by člověk uvažoval, zda ještě jednu hvězdu nepřihodit, ale nakonec si nemůžu pomoct - ne že by to byl vyloženě průšvih, ale žádný zázrak to taky není. Když si člověk vzpomene, jak před necelými dvěma roky byla kvůli natáčení tohoto filmu docela dlouho výluka metra, o které s velkou chutí referovala všechna média jako o bezprecedentním narušení pražské MHD, a pak vidíte ve filmu scénu, kvůli které to celé bylo a která má sotva pár vteřin, musíte si nutně položit otázku, kterou by šlo vlastně vztáhnout na celý film jako takový: stál celý ten humbuk vůbec za to? ()
Výborný námět, neskutečně špatné převedení na filmové plátno. Bylo by toho dost, co by se dalo na filmu strhat, důležité je si však uvědomit a diváka upozornit na to, že se nejedná o temnou detektivku o pátrání pro vrahovi dětí. Zde hraje daleko větší prim atmosféra a prostředí sovětského svazu 50. let, kdy byly všichni podezřelí a i výše postaveným hrozil soud nebo oprátka. Bohužel toto není ve filmu nijak zajímavě znázorněno a film po celou dobu neví, co chce vlastně vyprávět. ()
Galerie (105)
Zajímavosti (33)
- Kameraman Philippe Rousselot bol počas natáčania nahradený Oliverom Woodom. (beso74)
- Scény s Anatolijem Brodským (Jason Clarke) se podle knihy odehrávají v zimě a pod zamrzlou řekou, což během natáčení uprostřed léta bylo technicky nemožné. Proto filmaři přizpůsobili děj knihy prostředí. (Petrasuvicka)
- Některé scény byly natáčeny v Praze na Letné. Ačkoliv bylo horko, pro navození správného počasí musel štáb uměle zasněžit několik ulic a herci se procházeli v kožešinách. Dále se filmovalo také u Máchova jezera v Doksech a bývalém vojenském prostoru Ralsko. Dva dny se natáčelo rovněž v Národním muzeu na Václavském náměstí. (Lucasion)
Reklama