Režie:
Tony ScottScénář:
Brian HelgelandKamera:
Paul CameronHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Denzel Washington, Dakota Fanning, Radha Mitchell, Christopher Walken, Marc Anthony, Giancarlo Giannini, Mickey Rourke, Rachel Ticotin, Roberto Sosa (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Bývalý vládní agent, nyní vyprahlý zabiják Creasy odešel ze služby a neví, co se sebou. Souží ho výčitky svědomí, a tak pití Jacka Danielse prokládá četbou bible, až mu starý kamarád a spolubojovník dohodí kšeft ˗ dělat v Mexiku, kde denně unesou desítky dětí, bodyguarda malé holčičce Pitě, dceři bohatých rodičů. Creasy se proti své vůli s blonďatou holčičkou sblíží, pak ale dojde nevyhnutelně k únosu. Pita zmizí, Creasey je těžce raněn, a ještě navíc obviněn, že se na únosu podílel. Sotva se trochu zotaví, vydává se na cestu pomsty. S pomocí novinářky Mariany Garcii se mu podaří proniknout mezi zkorumpované policisty a dostat se až k hlavě gangsterské organizace, tajemnému muži nazývanému Hlas. Odhalí, že únos měl být fingovaný, že si otec holčičky chtěl pomoci k penězům z pojistky a že se celá akce poněkud zvrtla… (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (755)
"Odpustit jim může jen Bůh. Zařídím, aby se s ním setkali." Zabil jsem v životě dost málo lidí na to, abych z toho měl trauma. Creasy dopadl hůř. Pije, filozofuje o kulkách mluvících pravdu, dodává spravedlnost místo mexickejch soudů a pouští na svobodu papoušky. Je to prostě sympaťák a mě bavilo projít si s ním cestu za vykoupením. Ta byla svižná a v drobným rozporu s pátým z Desatera Božích přikázání. Nezabiješ prostě Creasymu nešlo, ale já mu to odpouštím a s Bohem si to musí urovnat sám. ()
Tony Scott po delší době opět ve formě. Do syrového příběhu o únosu děvčátka neváhal zakomponovat epileptický střih, násilí a výtečné herce. Být tu jiné obsazení, tak se to celé rozsype jako domeček z karet, ovšem když hlavní postavu hraje Denzel Washington přikloněný k "temné straně", tak je jasné, že tady nebude prostor pro nějaký humor. Zvláště, když pomsta chutná nejlépe za studena, že? ()
............. A já pořád odkud to znám. Jasně, Man on fire se Scottem Glennem. Nevyhnu se tedy srovnání. Hlavní rozdíly vidím v postavě Creasyho, vztahu k děvence a technických možnostech tehdy a teď. Zatímco Glennův Creasy byl mnohem protivnější, samorostlejší, méně ochotný se nechat holčinou polidštit, Danzel byl hned roztomilou Dakotou lapený. Proč ale ona okamžitě milovala jeho? A spoustu dalších otázek, na které mi daly odpověď až vystřihané scény v bonusu, které dost podstatně změnily pohled na tvar a jednání hlavních postav (což se ovšem nedovíte, když ty scény neuvidíte). Taky Marc Anthony ač právě v kurzu a sympaťák hrál jako náhodný kolemjdoucí a o Rourkem ani nemluvim, to je gumák a obsadit ho může už jenom dobrý kamarád. Tak ráda bych dala filmu 4*, protože režie byla i přes ty necitlivé odstřihy výborná, kamera taktéž, i když poněkud nervózní ale adekvátní k nervóznímu tématu, jenže scénář nic moc a taky ten starý Creasy byl prostě mnohem lepší. ()
Tonyho Scotta si ako zručného remeselníka vážim. Hektické, rýchle a videoklipové strihy -preňho charakteristické, som si užívala v Deja Vu alebo v iných scottovkách - ktoré sú za asistencie priam špionážnej hudby(podobná bournovkám) Gregsona-Williamsa popcornovým pohladením. Lenže Muž v ohni je náladový a roztrieštený. Prvú polovicu si divák dobíja cestičku k sympatickej hviezdičke Dakote Fanning a vpíja vznikajúce priateľstvo medzi ňou a Denzelom - mala som pocit, akoby som sa dívala na milú americkú drámu. Lenže to, čo sa odohrávalo v druhej polovici, by mi neprekážalo v ľahkom akčnom filme, ale k predošlému deju je to proste príšerné. Film akoby vystrihnutý z hudobného klipu, plný fakt otravných a prerušovaných strihov, ktoré preniesli hlavnú a dosť smutnú dejovú myšlienku do dimenzie popcornového úletu. Nie som cynik, myšlienky mnou pohli, ale Scott si mal ujasniť, či chcel natočiť tragickú drámu o organizovanom zločine alebo akčnú ľahkomyselnú bayovku. ()
Tony Scott utopil nadějnou akci ve svoji už trošku okoukané a utahané hy-tech režii. Kdyby se režie ujmul podobně jako to udělal třeba Brian Helgeland (mj. scenárista Muže v ohni) ve skvělé ODPLATĚ, byla by to podívaná o mnoho lepší. V první půli se nás Scott snaží seznámit s vztahovým propletencem Fanning/Washington a až někdy v sedmdesáte minutě je teprve pronesen památný dialog: "A co bude dělat vy?" "To co umím nejlíp. Všechny je zabiju!" Mám za to, že kdyby tyhle tři věty ve filmu padli dřív, bylo by to mnohem lepší. ()
Galerie (107)
Zajímavosti (27)
- Tony Scott chtěl film natočit už v roce 1980, ale studio mu příliš nedůvěřovalo, protože ještě neměl na kontě mnoho hitů. Snímek nakonec vznikl pod režijním vedením Elieho Chouaraquiho a hlavní roli ztvárnil Scott Glenn. Scott tehdy natočil Top Gun (1986), který celosvětově vydělal 500krát víc peněz, než Chouraquiův Muž na mušce (Man on Fire, 1987), který měl premiéru rok po leteckém hitu. (imro)
- Kandidáty na režijní sesli byli i Micheal Bay či Antoine Fuqua (ten ale byl v době nabídky zaneprázdněný přípravou Krále Artuše, 2004). (imro)
- Při pronásledování Danielova (Roberto Sosa) bratra Aurelia (Gero Camilo) si Creasy (Denzel Washington) ověřuje Danielovu podobu z novin. Jedná se o útržek, který má po stranách otrhané části jiných článků. Když se pak jeho ženy ptá, kdo je na fotce, tak je útržek perfektně vystřižený. (Ozzy88)
Reklama