Reklama

Reklama

VOD (1)

Noc plná milostných a bláznivých studentských dobrodružství, jimiž končí dětství a začíná život. Skupinka studentů a studentek z maloměsta má před sebou poslední den prázdnin. Dva kámoši, Steve a Curt se chystají na univerzitu, další čeká nástup k vojsku, jiní vlastně ještě netuší, jak se svým dalším životem naloží. Frajírci závodí v nablýskaných i otlučených autech, dívky se vyzývavě procházejí v ulicích, plných rock'n'rollu. Dění kulminuje uprostřed noci plné bláznovství, krátkých okamžiků lásky, prvních polibků, honiček v autě a problémy s policií...
Film režiséra Georga Lucase (jenž se později proslavil sci-fi ságou Hvězdné války), zachycuje atmosféru počátku šedesátých let minulého století, obraz mladé generace a konec jejího dětství. V době svého uvedení snímek zaujal prolínáním několika příběhů, jemným humorem i nostalgií, s nímž jsou vyprávěny, stejně jako výrazným využitím dobové hudby, obrazovým zachycením kamery (Jan D'Alquen a Ron Eveslage) a brilantními hereckými výkony mladých představitelů. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (209)

kobejn 

všechny recenze uživatele

Film, kterej chytne za (doplň dle libosti) už od první minuty a nepustí až do konce, parádní oslava mládí a všeho toho balastu co sebou nese a pak odnese. Ironií je, že to natočil člověk, kerej pak zbytek života věnoval jen točení stár wors a funny fact je, že k natočení tohodle ho vlastně postrčil Kopola. Nebejt toho, tak by možná Lukas ani todle nenatočil. Amerikan Grafíti to je one time life time job, film, kerej natočíš jen jednou za život, to je taky fakt. Ať to beru jak to beru, vychází mi z toho, že by Lukas stejně podobnej film už nebyl schopnej natočit, i kdyby chtěl. Je to generační výpověď. Co mě ale na tom filmu nejvíc fascinuje nejsou všechny ty silly teen dreams, kerý vodnese tájm, ale ty bjůtifl kalrs (of pikčr). Koukal sem, kdo dělal kameru a byli to nějací dva naprosto neznámí týpci, kerý pak už nic netočili, to mi příde naprosto strendž. V žádnym jinym filmu natočenym v 70. letech sem neviděl takhle sytý, jasný a krásný barvy jako hír. ()

GodComplex 

všechny recenze uživatele

Auta, frajeri, pipiny, rock'n'roll. Pokud jste toho fanousci budete v sedmem nebi. Ja tenhle shit vazne nezeru. Davam props za vytvoreni autenticke atmosfery, pohled do americke kultury a rolicky Harrisona Forda s Ronem Howardem, ale jinak to byla neskutecna nuda. Absolutne o nicem. Je dobre, ze se Lucas vrhnul na Star Wars, protoze timhle tempem by to s nim skoncilo hodne rychle. 4/10 ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Kdybych měl hádat, jestli George Lucas debutoval THX 1138, nebo Americkým graffiti, vybral bych pravděpodobně tento film, protože na mě působí nezávisleji, méně ambiciózně a není v něm tolik zapamatovatelných režijních nápadů (a třeba autohavárie je úplně odbytá). Jenže ono nejde o to, jak film vypadá, nýbrž o čem je, no a jako výpověď o mládeži na prahu šedesátých let je vážně skvělý. Skoro formanovský. Ta atmosféra horké letní noci, během níž dojde na různá loučení i setkání, se vážně povedla. Nechce se mi ze všech těch příběhů vybírat jeden, který se mi líbíl nejvíc, ale kdybych měl, byl by to ten s Richardem Dreyfussem hledajícím uhrančivou krásku. ()

sochoking 

všechny recenze uživatele

Film o sedemnásťročných tínejdžeroch, ktorí sa poflakujú nocou až do rána s jediným cielom: uloviť babu/ chlapa a pri jazierku u lesíka si poriadne zatrtkať za lúbezných tonov rock'n'rollu rynúcich sa z pusteného rádia. Ja si len nedokážem predstaviť, že vydržali celú noc triezvi a bez koksu! Film plynul príjemne a vyvolával vo mne úsmevnú náladu, ale k vyššiemu hodnoteniu mu chýbala hlbšia pointa pre mňa osobne. 60% ()

Galerie (130)

Zajímavosti (27)

  • Na autě Johna Milnera je číslo THX-138. Je to odkaz na film THX-138, který také režíroval George Lucas. (Karlos80)
  • Harrison Ford byl požádán, aby si pro film ostříhal vlasy. Odmítnul s tím, že jeho role je příliš malá a místo toho navrhl, že bude nosit klobouk. (novoten)
  • Jeden z důvodů, proč většina studií odmítla scénář byl ten, že režisér požadoval na soundtrack alespoň 40 písní, což by přirozeně vedlo k vysokému rozpočtu. Na milost ho vzal Universal ve chvíli, kdy do hry jako producent vstoupil Lucasův přítel Francis Ford Coppola, tehdy posílený úspěchem Kmotra. (novoten)

Reklama

Reklama